Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 506 inläggJag är mätt, åt just. :p
Jag tycker att de ska mäta upp en ordentlig längd på låret, så man slipper trängas med knäna så mycket på t ex bussar. (Jaja, de vill väl klämma in så många som möjligt antar jag...)
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Mr. N. skrev:
Jag är mätt, åt just. :p
Jag tycker att de ska mäta upp en ordentlig längd på låret, så man slipper trängas med knäna så mycket på t ex bussar. (Jaja, de vill väl klämma in så många som möjligt antar jag...)
Dom får gärna göra det större både på bredden och längden...
Vi Svenskar är inte småväxta SydEuroper... :h :e
MmuskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Eftersom man mest hör att svenskarna har blivit både längre och tyngre är jag mest oroad att även de mindre storlekarna ska växa.
Jag är inte speciellt stor (173 cm lång och 55 kg tung) och redan idag är det inte ovanligt att även den minsta storleken är för stor. Har ingen lust att börja tälta på heltid...
CcazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg
muskot skrev:
Eftersom man mest hör att svenskarna har blivit både längre och tyngre är jag mest oroad att även de mindre storlekarna ska växa.
Jag är inte speciellt stor (173 cm lång och 55 kg tung) och redan idag är det inte ovanligt att även den minsta storleken är för stor. Har ingen lust att börja tälta på heltid...
Har ungefär ett motsvarande problem, dock tvärtom. Jag är 190cm lång och väger 75 kg. Ska jag prova en tröja/skjorta som ska sitta skönt, alltså rätt tajt, måste jag gå upp i storlekerna som gör att den inte kan sitta tajt endast för att längden på armanarna ska passa mig. :(
Det är därför riktigt härligt att beställa skjortor från en skräddare då det sitter det som klippt och skuret :D Men hur mycket kläder har man lust och råd att beställa med en skräddare liksom :l
tyvärr blir det så här när de tillverkar efter standardena, finns inte många företag som vill satsa på minoriteterna, de vill tjäna så effektiva pengar som möjligt...
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg
muskot skrev:
Dra bort nio centimeter och du kan ju föreställa dig mitt problem.
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inläggJa själv har jag oftast problem med mina 34 centimetrar.
QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg
Dryden skrev:
muskot skrev:
Dra bort nio centimeter och du kan ju föreställa dig mitt problem.
:o :o Då får du inte åka de stora karusellerna på liseberg? :e
Damn jag är 175cm och tycker jag är för kort. :l
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Qimen skrev:
Då får du inte åka de stora karusellerna på liseberg? :e
Det får jag visst det. Det har mamma sagt! :o ;)
Har haft problem med just Liseberg. När jag var 13 och skulle in på luftgevärsskjutbanan kom en vakt och stoppade mig och sa att det var 12-årsgräns. Han fick mitt snygga ID-kort i fejjan. :e
XxrobxMedlem sedan mars 2003106 inlägg mamma säger att jag e kort fet dum å ful. men de e jante.