Jaha, i dag kom vår syo in till oss och informerade oss om praktikveckorna...
Det visade sig att det var hela två veckor, inte för mycket och inte för lite - precis laghum. ;)
Men det finns alltid ett men. I Borås så hittar man knappt praoplatser, det är väldigt få företag som tar emot praoelever. Jag minns en gång när jag fick gå runt hela stan samt ringa mer än 50 telefonsamtal :P :e
... och det dumma är att det är så dyrt med transporten till och från Landvetter Flygplats, annars skulle jag praoa där. :birp
Let's get to the point... Har ni några idéer på någon praoplats som kan vara både givande och intressant?
Jag praoar gärna i Stockholm/Göteborg; om någon av er betalar hotellräkningen :birp
Det är tillåtet att tramsa i den här tråden men helst inte för mycket, för den är rätt seriös ändå. ;) :bire
Jag praoar gärna i Stockholm/Göteborg; om någon av er betalar hotellräkningen :birp
Enligt Västtrafiks reseplanerare tar det bara drygt en timma med tåg från Borås till Göteborg, så hittar du något i den staden behöver du inget hotellrum. :)
Knalla in på Clas Ohlson och fråga om du får praoa. Kontakta mig på icq:19661894 så ska jag ge dig några tips om vad du ska säga. Det blir inte tal om något säljjobb men det finns mycket annat.
alternativt: På min tid fick vi pulsa 7 mil i djupsnö för att komma in till byns enda telefonkiosk där vi kunde ta kontakt med militärverket. Ty det var det enda stället vi fick praktisera vid. Soppan till lunch var dock god, men matkön aningen lång.
Jag ska höra mig av angående transporten... om det går att fixa ändå. För i lappen som jag fick står det klart och tydligt att vi ska betala resan själv. ;)
Minns att vi fick ett mat- och resebidrag på högstadiet, typ 40:- om dagen eller något sådant. Från byn där jag gick i skola in till centrala Östersund kostar det 38:- att åka buss (enkel resa), sedan hade man inte ens pengar till ett paket nudlar kvar ju. Dessutom skulle man ju hem på kvällen också. :l
Om du vill kan du komma och praoa på mitt jobb, så får jag lite mindre att göra. :)
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2