Alla hjärtans dag ä trevligt!! Idag kom några förbi till vår klass och spelade "Love me tender" på uckulele och delade ut rosor. En hundralapp hit eller dit spelar inte så stor roll :)
Värdelösa dagar!
8 svar · 358 visningar · startad av filippo
Fy fan vad sent du går i skolan Alpha II! :p
Re: Värdelösa dagar!
filippo skrev:
Nu är det yttligare en i mängden av dagar som bara riktar sig till vissa personer... :l Alla hjärtans dag!
Eller som jag kallar dessa dagar oavsett om det är mor/far/alla hjärtans dag (osv) Köpmännens Dag för det enda dessa dagar går ut på är att de vill att man ska köpa så mycket som möjligt, för älskar man någon mor/far/någon annan så gör man väl det under årets alla dagar och kan köpa något när man vill. Eller har jag fel?
Håller med! Det är så mycket roligare att visa att man uppskattar/älskar någon när det inte är väntat som dessa kommersiella jippon.
Mr. N. skrev:
Fy fan vad sent du går i skolan Alpha II! :p
Vad tidigt menar du? ;)
Det är sant, filippo, men människor gillar att fira högtidsdagar. (Speciellt så som världsläget ser ut nu)
Vad gör det med att man köper en och annan present? (Man får ju tillbaks dem ändå :e)
Re: Värdelösa dagar!
filippo skrev:
Nu är det yttligare en i mängden av dagar som bara riktar sig till vissa personer... :l Alla hjärtans dag!
Eller som jag kallar dessa dagar oavsett om det är mor/far/alla hjärtans dag (osv) Köpmännens Dag för det enda dessa dagar går ut på är att de vill att man ska köpa så mycket som möjligt, för älskar man någon mor/far/någon annan så gör man väl det under årets alla dagar och kan köpa något när man vill. Eller har jag fel?
Håller med, personligen tycker jag inte heller att den här dagen skulle vara mer speciell än gårdagen t ex. Men det är alltid trevligt att ge lite blommor choklad eller en liten gåva till sin käraste ;) :D
Sen finns det inget som säger att man inte kan göra det vilken dag som helst ;)
Håller med! Gillar inte alls den här dagen... :l
Det är ett ypperligt tillfälle för dom som 'glömmer' uppskatta någon
under resten av året. Men visst... ett jippo är ju vad det är och alla
blomsterhandlare gör väl 50% av sin totala vinst just idag.
sneeze skrev:
Det är ett ypperligt tillfälle för dom som 'glömmer' uppskatta någon
under resten av året.
Eh? :OO
Jodå, är inte heller för dagen, lika lite mors/fars dag och Halloween. Det enklaste är att inte bry sig om dagen alls, även om det är svårt med tanke på massmedias bevakning.