webForumDet fria alternativet

Ufo skådat från ISS

Småprat

17 svar · 491 visningar · startad av obelix

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Frågan#1
Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

Abou!

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Inför kroppsvisiteringar på alla astronauter som skickas iväg, för här har vi uppenbarligen några som rökt på lite väl mycket av sitt medhavda gräs...

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

oelbal skrev:

Inför kroppsvisiteringar på alla astronauter som skickas iväg, för här har vi uppenbarligen några som rökt på lite väl mycket av sitt medhavda gräs...

Varför tror du NASA skickar med växter föra att odla i rymden? ;)

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Pace skrev:

oelbal skrev:

Varför tror du NASA skickar med växter föra att odla i rymden? ;)

Nä, hur kan du tro något sådant? Det var säkert bara för att de ville ha lite julstämning under senaste högtiden. ;)

http://www.redcoat.net/pics/xmastree.jpg

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Re: Ufo skådat från ISS

obelix skrev:

Riktigt vad det var vet inte forskarna - men farligt var det i alla fall inte.

Undrar hur kul det skulle vara att upptäck något som troligen kommer från stationen, som ingen vet var det är, men alla säger att "Det är ingen fara"... :e

Don't panic..eller vad det heter.

(Det kan ha varit en strumpa som flugit av torkställningen på en annan rymdstation)

Re: Re: Ufo skådat från ISS

Ingrid skrev:

obelix skrev:

Undrar hur kul det skulle vara att upptäck något som troligen kommer från stationen, som ingen vet var det är, men alla säger att "Det är ingen fara"... :e

Don't panic..eller vad det heter.

(Det kan ha varit en strumpa som flugit av torkställningen på en annan rymdstation)

Ja, med tanke på ufots storlek, kan det ju faktiskt vara så. :) Annars skulle det kunna vara en invasion från yttre rymden. Men utomjordingarna kommer alldeles försent upptäcka vissa storleksmässiga skillnader gentemot de jordiska varelserna när de väl landar på jorden, och helt oväntat sväljs av en gäspande hund, som därmed totalt omintetgör invasionen.

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Äh, det var säkert freesbeen som jag kastade upp i somras :e

Medlem sedan jan. 2004618 inlägg

Re: Ufo skådat från ISS

obelix skrev:

Varför skulle det vara någon fara? Det har även liknade saker förut (1 2) utan att stationen eller besättningen varit i fara. Sen att EP gör en höna av en fjäder är en annan sak.

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Re: Re: Ufo skådat från ISS

Jupiter skrev:

obelix skrev:

Varför skulle det vara någon fara? Det har även liknade saker förut (1 2) utan att stationen eller besättningen varit i fara. Sen att EP gör en höna av en fjäder är en annan sak.

Det komiska som jag ser det är det att dom inte vet var det är, men dom vet att det är ofarligt...

Hur vet dom det?

Re: Re: Re: Ufo skådat från ISS

obelix skrev:

Jupiter skrev:

obelix skrev:

Det komiska som jag ser det är det att dom inte vet var det är, men dom vet att det är ofarligt...

Hur vet dom det?

De har väl konstaterat hur föremålet rör på sig. Då har de antagligen sett att föremålet inte far med en stor hastighet i riktning mot rymdstationen. Alltså kan det inte utgöra någon fara för dem, oavsett vad det nu är för något. Konstigare än så är det inte.

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Sergej Puzanov skrev:

''en 20 centimeter lång remsa av mjukt material''

Låter som att någon har uträttat sina behov och skickat ut det. ;)
Eller hur är det? Skickas avföringen ut eller har de kvar den på stationen för att odla grejer? Jag har för mig att de hade problem med nedskräpningen av rymden.

Mr. N. skrev:

Sergej Puzanov skrev:

Eller hur är det? Skickas avföringen ut eller har de kvar den på stationen för att odla grejer? Jag har för mig att de hade problem med nedskräpningen av rymden.

Nu för tiden dumpas inte något i rymden från verken ISS eller rymdfärjan. När det gäller kiss håller man på att utveckla en medtod för att rena det och återanvända.

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

PeW skrev:

Äh, det var säkert freesbeen som jag kastade upp i somras :e

Eller min :P ;)

Men de som ser UFON är ju inte friska.
Det kunde varit ett Flygplan eller en Helikopter eller kanske PeWs Freesbee ;)

Jupiter skrev:

Mr. N. skrev:

Sergej Puzanov skrev:

Nu för tiden dumpas inte något i rymden från verken ISS eller rymdfärjan. När det gäller kiss håller man på att utveckla en medtod för att rena det och återanvända.

Däremot lär det väl finnas en hel del skräp sedan tidigare.

bluxbluxo skrev:

Nja, att man ser något som man inte vet vad det är, behöver ju inte tyda på någon sjukdom. Däremot blir det ju lite knasigt om man drar alltför långtgående slutsatser om vad det är.

bluxbluxo skrev:

Varför det? UFO betyder Unidentified Flying Object. Vilket i sin tur kan vara vad som helst, t ex. ett flygplan, som man ser men inte vet vad det är.

Däremot lär det väl finnas en hel del skräp sedan tidigare.

Jo, det finns det. Men det rör sig oftast om mer hårda saker och med hårda saker menar jag saker av metall och liknade. ;)

SC i USA har till uppgift att hålla koll på alla dessa föremål.

Medlem sedan juli 20022 537 inlägg

Jupiter skrev:

När det gäller kiss håller man på att utveckla en medtod för att rena det och återanvända.

:birp

292 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
149 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)