:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggHm, en 313 verkar något starkare än en 311, i övrigt verkar det vara samma... Så länge man slipper ratta 310 så är jag glad och nöjd - dessutom är min starkare än en 312 och har bättre vändradie och nyare skåp med mer utrymme så jag klagar inte. ;)
Nu förstår jag vad du snackade om med det extra frysskåpet och kompressor/SP-grejor i samma skåp - så har jag det nu. :bire
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg
Mika3l skrev:
Undrar när allsmäktige basse ska komma hit! :o
Fast han kanske har läst ett par inlägg några sidor innan den här och suckat så djupt att han satte tungen i halsen eller nåt. :p :OO :moose
Eller så är han en väldigt upptagen man som inte har tid att vara alla till lags hela tiden. Efter tjat både här och via PMS så visar jag dock att jag finns. Ty även diktatorer har kontakt med sitt folk. Fråga knugen.
Hehe så har vi i 3 utav våra 312:or varav min är en utav dem ;)
samt 313:an har det oxå
Sen har vi 4:a bilar som har skåpena så som ni hade dem på era 312:or med 6 frysskåp.
bassebhu skrev:
Mika3l skrev:
Undrar när allsmäktige basse ska komma hit! :o
Fast han kanske har läst ett par inlägg några sidor innan den här och suckat så djupt att han satte tungen i halsen eller nåt. :p :OO :moose
Eller så är han en väldigt upptagen man som inte har tid att vara alla till lags hela tiden. Efter tjat både här och via PMS så visar jag dock att jag finns. Ty även diktatorer har kontakt med sitt folk. Fråga knugen.
Vem är Knugen? Är han tysklands nye diktator? :o
KittiMedlem sedan apr. 20021 899 inläggHur har detta kunnat spåra ur så här mycket? :L
KittiMedlem sedan apr. 20021 899 inlägg
webtomten skrev:
det vet jag inte :P
Du vet inte mycket, du... ;)
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
webtomten skrev:
Hehe så har vi i 3 utav våra 312:or varav min är en utav dem ;)
samt 313:an har det oxå
Sen har vi 4:a bilar som har skåpena så som ni hade dem på era 312:or med 6 frysskåp.
Jo, skåpen på våra tre 312:or är från den mörka tiden då Jönköpingsfilialen hade klivit över och körde för glassbilen... :x
Skåpen väger bly!
Men min fina bil är pigg med nya sortens skåp! :)
Skönt att chefen är borta förresten, vi lastade nu i kväll så man kan komma till jobbet tio minuter innan man går ut i morron, hämta karta, kopiera delningskontroll och ge sig iväg. :birp
KittiMedlem sedan apr. 20021 899 inläggFrån wF's medlemmar till webtomtens glassbil??? :q Where did it go wrong? ;)
hehe vad gott :)
Delningskontroll? Det känner jag inte igen.
Kör ni med kartor? Alla utom jag då och dom som kan sina turer utan till kör med band som deras tur är inspelad på :D Där dom säger exakt hur man ska köra ;)
Fast jag har ju min lilla GPS dator :)
Ska inte ni få GPS snart?
Kitti skrev:
Från wF's medlemmar till webtomtens glassbil??? :q Where did it go wrong? ;)
inte vet jag :p
Jag trodde tråden handlade om glass :p men där ser man vad lite man vet
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
webtomten skrev:
hehe vad gott :)
Delningskontroll? Det känner jag inte igen.
Kör ni med kartor? Alla utom jag då och dom som kan sina turer utan till kör med band som deras tur är inspelad på :D Där dom säger exakt hur man ska köra ;)
Fast jag har ju min lilla GPS dator :)
Ska inte ni få GPS snart?
Okej, lappen med turlistan där man streckar kunder då? Samtidigt kollar man med kunderna att de fått reklamen - annars har inte Posten skött sig!
Japp, här är det kartor som gäller - oslagbart! Vi tog över ett gäng turer från Vårgårda och de körde med band, fy tusan... Kör man fel eller tappar bort sig är man ju rökt! :o
Nä, karta tillsammans med en skriven turstoppsbeskrivning slår allt. Har man inte en karta och en ny kund ringer och vill att man kommer förbi har man problem - dessutom måste man spela in ett nytt band med de nya stoppen och nä... :l
Men en tur lär man sig på ett par månader - har kört Ulricehamn sen veckan innan jul och nu börjar det sitta, behöver kolla husnummer ibland, men inget värre än så.
Där försvinner också behovet av GPS - vad ska jag med det till när jag vet exakt var jag är, vart jag ska och var mina kunder bor? ;)
Sant GPS är bra när det kommer extra säljare typ om du är sjuk etc. Vi fick ta ett par turer ifrån Göteborg nu för att dom fick oxå ett par i från vårgårda eller var det nu var så vi har typ 10 nya turer.
Fast jag tycker det är väldigt enkelt att köra efter band faktiskt. Fråga mig inte varför men det är jätte lätt :)
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg
Kitti skrev:
här :q enligt några §e
R: ä och å ligger för nära varandra
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg
frankof skrev:
Kitti skrev:
här :q enligt nägra §e
Vem är det? §e
Men jag gillar ditt sätt att tänka :e
Oj, här har det hänt saker! Inte ens min kvalitetsälg hänger med!
AasmodieMedlem sedan jan. 2004501 inlägg ...klubben för inbördrdes beundran anmäller sig...
Visst - sådana här trådar är också viktiga för webForum. Dock: hur kan man ha gått från en hyllning till wF:s medlemmar till en total tramstråd? :l
För en gångs skull är jag tveksam till en sådan här tråd. Faktiskt.
Trots ovanstående ord vill jag likväl tacka wF:s medlemmar. Ni rockar på - wF rockar på! :bire
mikulMedlem sedan aug. 20013 824 inläggabooou för bövelen! Vi rockar! :birp