webForumDet fria alternativet

vad ska jag göra? (tjej problem)

Livsfrågor & relationer

22 svar · 696 visningar · startad av Ticex

Medlem sedan jan. 200411 inlägg
Frågan#1
Medlem sedan jan. 2004501 inlägg

Våga...man ångrar sällan de man gjort där emot de man inte gjort.

Medlem sedan sep. 2001649 inlägg

skicka ett kort
på alla hjärtans dag kanske...
Spelar nog inte så stor roll vad du skriver men försök att stava rätt

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Tror det stod något om det i biologiboken om att man ska ha en lång ögonkontakt med den som man är intresserad av, typ 60 meter. ;) :p

Medlem sedan sep. 20021 655 inlägg

Hur ska jag göra så hon fattar att jag gillar henne med på ett deskret sätt?

På något vis fick jag det till "sekret-sätt" när jag läste - det är förmodligen inget framgångsrikt tillvägagångssätt.

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Är du väldigt blyg kan du alltid utnyttja dagens kommunikationsvägar som sms, mail, etc, och säga vad du känner den vägen. Detta är inte det bästa sättet, men funkar alltid som plan B.

Good Luck!

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

dectgap skrev:

Hur ska jag göra så hon fattar att jag gillar henne med på ett deskret sätt?

På något vis fick jag det till "sekret-sätt" när jag läste - det är förmodligen inget framgångsrikt tillvägagångssätt.

:e.

Och förresten, ni har väl skåp i er skola? Gör/köp ett litet rosa kuvert (som kan påminna om en ros), och skriv det du vill säga till henne på ett fint brevpapper (som du enkelt kan göra i datorn). En ros är ett måste! :p Stoppa in kuvertet i skåpet - på ett diskret sätt. ;) (Detta kan ju också göras via e-post, men ett riktigt brev är alltid bättre.)

... och du: Välkommen till wF! :D

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Man säger vad man tycker till henne, rakt upp och ned. Ärlighet är bäst.

Sedan om man vågar eller inte är nåt man får ta och trycka ner långt ner i det undermedvetna. Det känns alltid skönt efter att ha slängt ut sig sina känslor, och du lär garanterat få veta var du har henne (och då menar jag inte geografiskt ;)).

tack för svaren.. och ursäkta för min stavning! Men jag tror jag ska dra med henne på fest någon gång! sen säga det då man har lite sprit i kroppen!

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Re: vad ska jag göra? (tjej problem)

Ticex skrev:

Det är så här att det är en tjej jag är väldigt kär i!

Är 'Ticex' en kille eller en tjej?

Detta är en seriös fråga, ja.

jag är en tjej med en kuk!! gissa

Ticex skrev:

Jag litar på dig. Vad kul att du vågade ta steget!

Vet du hur den här tjejen ställer sig jämtemot transsexuella?

Medlem sedan mars 2003970 inlägg

Ticex skrev:

vad ska jag göra? (tjej problem)

OveRRidE skrev:

Ticex skrev:

Det är så här att det är en tjej jag är väldigt kär i!

Är 'Ticex' en kille eller en tjej?

Detta är en seriös fråga, ja.

Jag tycker att det är ganska uppenbart. :OO
Men man vet inte, jag känner dock inte många tjejer som referrerar till sådant här som tjejproblem.

BulletBoyCrime skrev:

Men man vet inte, jag känner dock inte många tjejer som referrerar till sådant här som tjejproblem.

Nej, men det gör jag.

RED. Felstavat. 'Med' skall givetvis vara 'men'.

Medlem sedan mars 2003970 inlägg

OveRRidE skrev:

BulletBoyCrime skrev:

Nej, med det gör jag.

Där ser man.

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Ticex skrev:

Men jag tror jag ska dra med henne på fest någon gång! sen säga det då man har lite sprit i kroppen!

Det är en inställning jag gillar, men kanske kan det eventuellt vara så att hon uppskattar om du vågar berätta vad du känner när du är nykter. Man brukar inte alltid vara som mest imponerande när man är packad, hur otroligt det än kan låta. På något konstigt vis blir man inte lika snygg, smart och bra på att dansa som man tror.

Däremot kan du nog raskt ge upp allt hopp om att försöka hitta ett diskret sätt att sköta det på. Du får helt enkelt ta och gambla. Det vore himla bekvämt om man kunde sköta såna här saker utan att blotta sitt innersta (bildligt talat), men det är lite det som är själva grejen med att bli ihop med nån. Att man faktiskt visar vad man känner.

Medlem sedan juli 20022 537 inlägg

OveRRidE skrev:

Ticex skrev:

Jag litar på dig. Vad kul att du vågade ta steget!

Vet du hur den här tjejen ställer sig jämtemot transsexuella?

:e :moose

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Våga göra något, våga gå fram till henne, stå framför henne och säga det rakt ut. Antingen gillar hon dig skarpt och då smälter hon kanske ( ;)) eller så tycker hon att det var modigt gjort.

tjejer märker ganska lätt på dig om du är intresserad av dem eller inte, så om hon inte inte redan har nobbat dig är det bara att köra på. Har hon börjat vara lite mer undanflytande och inte lika intresserad kan det vara att hon inte vill ha dig som annat än kompis. studerar hon dig noga kan du ofta se det som ett gott tecken, eller så bör du gå och snyta dig.
om ni ser på film, lägg handen på hennes arm, se försiktigt hur långt du kan gå, om du lägger din hand på hennes, tar hon den då i sin? sånna småsaker brukar funka att kolla och sen går man vidare till kramar om det går bra.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Gör det enda rätta, bli ihop med hennes kompis istället.

299 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
161 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
163 ms — ändringar (db)