webForumDet fria alternativet

Skäms på er...

Småprat

84 svar · 3 181 visningar · startad av Ground Control · sida 2 av 5

Frågan, av Ground Control

Kära invånare av Wf! För ett tag sen så postades en tråd om självmord i cafét... Detta är ett väldigt allvarligt ämne och jag blir både upprörd och ledsen när jag ser att det finns människor som inte kan låta bli att skämta om detta, varför kan man inte lämna vissa ämnen ifred, just självmord är ett ämne som innefattar så många lidande människor och känslor som man aldrig kan tänka sig, varför fi

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Alltså..
har en medlem här på webForum skrivit om en episod där han eller hon ville ta sitt liv & med tråden bett om hjälp i ren desperation så innebär det naturligt vis att den som skríver dumma skämt skall brinna på bål..

I det här fallet var det, som det verkade iaf, en klar fråga: "Har du velat begå självmord?" följt av en omröstning...

Jag ser inget speciellt allvarligt i tråden förutom dess allvarliga ämne.... Syftet med tråden är inte speciellt allvarligt i sig.

Jag ser inte varför man inte kan skämta om det likväl som man kan skämta om andra allvarliga saker såsom: Saddam Hussein när han greps "som en råtta", Göran Perssons utseende & sätt, Rikards Saab, mina pizzavanor, Obelix förkärlek till Aftonbladetlänkar, Norges framgångar i melodifestivalen, Bill Gates, etc etc..

Självmord i sig är väldigt allvarliga saker, givetvis, men bara för det så finns det ett, om än litet, utrymme för skämt, tom om detta, i mitt tycke....

Men nån jävla måtta får det givetvis vara!

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

greyhound skrev:

frankof skrev:

Bire skrev:

Hur gör man för att ligga On-topic i den här tråden?

man skäms, medan man driver med trådskaparen ;) §e

Är det on-topic i alla trådar?? Alltså att driva med trådskaparen. Nästan alla seriösa trådar som försökts att skapas här har direkt gått över till just det.

Det var denna tråden det var frågan om :p

frankof skrev:

Ta inget som skrivs på nätet på för stort allvar, utgå från att det mesta är skämt, påminner det om ett skämt är det nog det.

;)

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Lofberg skrev:

frankof skrev:

Bire skrev:

Hur gör man för att ligga On-topic i den här tråden?

man skäms, medan man driver med trådskaparen ;) §e

Redan påpekat, se ovan :stud

*gammalt* ;)

Medlem sedan nov. 2003370 inlägg

Precis som redan påpekats så såg jag den tråden mer som än fråga en något allvarligt. Människor är olika och jag är en sån som gärna skämtar om saker, kan du inte acceptera det kan du ju alltid klicka här.

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Martin_almighty skrev:

Precis som redan påpekats så såg jag den tråden mer som än fråga en något allvarligt. Människor är olika och jag är en sån som gärna skämtar om saker, kan du inte acceptera det kan du ju alltid klicka här.

Nu råkade jag klicka på länken :OO ... och orkar inte gå in i kontrollpanelen och ändra. ;)

Det spelar väl ingen jävla roll hur en tård verkar vara, jag kan hålla med om att det var en fråga och intte en seriös diskution det är fortfarande inte ett schysst ämne att skämta om, och det är ingen ursäkt...

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Ground Control skrev:

Det spelar väl ingen jävla roll hur en tård verkar vara, jag kan hålla med om att det var en fråga och intte en seriös diskution det är fortfarande inte ett schysst ämne att skämta om, och det är ingen ursäkt...

Nej, det är inte schysst att skämta om det, oavsett hur seriöst det än är.. Men det förekommer & det är nått vi får leva med likväl som Saddam-anhängare tvingas se lumpna skämt om deras ledare i världens alla medier!

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Hur seriös är DU då? Du svär och lever, stavar fel och håller på, *suck* :P

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

frankof skrev:

Ta inget som skrivs på nätet på för stort allvar, utgå från att det mesta är skämt, påminner det om ett skämt är det nog det.

Jag syftade på många andra trådar man läst

Att du har den inställningen är väl ok men alla har inte det, det finns folk som använder forum och chatt-rum för att prata om samma saker som man gör i verkligheten utan att räkna med allt man säger är skämt m.m.

Ska den regeln gälla så måste den gälla ute på gatan också och jag tror inte folk skulle tycka så mycket om mig om jag gjorde en massa saker "bara på skämt".
"Men det var ju bara på skämt, jag visste ju inte att jag skulle slå så hårt." Ja, jag gjorde en lite väl hård gemförelse men det kan behövas kanske.

Eller är det kanske så att det bara är jag som tar endel saker seriöst på nätet.... Måste börja inse att Aftonbladet bara skämtar om allt och DN för den delen också dom har ju också en webbsida. :l

Medlem sedan juli 2002309 inlägg

Ground Control skrev:

Jag har aldrig skämtat om självmord eller dyligt, jag försöker undvika att skämta m saker där folk kan ta illa upp...

Folk kan ta illa upp på allt, så då går det inte att skämta om någonting.

greyhound skrev:

Är det on-topic i alla trådar?? Alltså att driva med trådskaparen. Nästan alla seriösa trådar som försökts att skapas här har direkt gått över till just det.

Jo, det är ganska mycket lunarstorm nu här.

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Ground Control skrev:

Säg mig, föredrar du Diktatur eller Demokrati?

obelix skrev:

Ground Control skrev:

beror på om det är "demokrati" som i här Sverige eller riktigt demokrati, och hur dan diktator man hade och vad han stod för och hade för ögonen...

Medlem sedan nov. 2003370 inlägg

Ground Control skrev:

obelix skrev:

Ground Control skrev:

beror på om det är "demokrati" som i här Sverige eller riktigt demokrati, och hur dan diktator man hade och vad han stod för och hade för ögonen...

Om det nu inte är demokrati i Sverige, hur är riktig demokrati?

VARNING! TOTALT OSERIÖS TRÅD!

Jag driver bara lite §e , inge allvarligt ;) :)

Ska vi inte plocka in lite skämt från någon sida typ skrattnet eller så medans vi endå är på gång för det har ju med tråden att göra eller?

och där lämnade vi ämnet ordentligt...
detta bevisar ju bara ännu mera hur oseriösa människor är här... antar att jag ska tolka detta som att jag har fått smäll på fingrarna och jag kan lova att jag iframtiden inte kommer att hoppa på er om era oförlåtliga skämt... men tänk er lite för iframtiden det finns alltid människor som tar illa upp så säg itne allt som ni tänker...

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

greyhound skrev:

Eller är det kanske så att det bara är jag som tar endel saker seriöst på nätet.... Måste börja inse att Aftonbladet bara skämtar om allt

Ja, det gör de ju faktiskt. ;)

Skämt åsido, Café webForum har länge varit ett tillhåll för trådar som inte är särskilt allvarligt menade. Därför är det ofta en hel del flamsande. Jag kan tänka mig att det finns bättre fora för att ta upp de riktigt allvarliga frågorna.

Som Uffe säger, Caféet är för oss "tramsiga" :e

UlfT skrev:

greyhound skrev:

Eller är det kanske så att det bara är jag som tar endel saker seriöst på nätet.... Måste börja inse att Aftonbladet bara skämtar om allt

Ja, det gör de ju faktiskt. ;)

Skämt åsido, Café webForum har länge varit ett tillhåll för trådar som inte är särskilt allvarligt menade. Därför är det ofta en hel del flamsande. Jag kan tänka mig att det finns bättre fora för att ta upp de riktigt allvarliga frågorna.

Så alltså när man har något som inte är datarelaterat och seriöst ska man inte lägga in det på webforum eller?

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Lofberg skrev:

Som Uffe säger, Caféet är för oss "tramsiga" :e

Vilken förolämpning! x( ;)

589 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
456 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
456 ms — ändringar (db)