webForumDet fria alternativet

Ut och resa

Resor

4 svar · 281 visningar · startad av Mannen

Medlem sedan jan. 2003247 inlägg
Frågan#1

Tänkte göra en resa med mina vänner ner till ett varmt ställe där man kan sola och bada. Resan är inte tänkt att bli en suparresa utan bara supa någon eller ett par dagar på resan.

Det vi är ute efter är att de ska vara vackert, bra vatten så man kan sola och bada och ha kul. Helt enkelt underbart.

Jag har tittat runt lite och har hittat en del billiga resor, men ville höra med er om bra resmål, billiga flybolag. Hur bokning av hotell/ställe att sova på.

Tanken är att det ska bli billigt men ändå vara bra. Så vad har ni för ideér och tips?

tack på förhand
Jag är solsugen! :birp :h

Medlem sedan sep. 2003901 inlägg

Vi hade en tråd liknande denna för inte så längesedan......
där var en del tips, du kan ju kolla den.
resa

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Nu var detta i och för sig 1999 och mycket har gissningvis förändrats sedan dess. Hur som helst kom jag och min polare då över en sista-minuten-vecka till Fort Lauderdale i Florida. 3300:- hos Fritidsresor inkluderade flyg T&R (med flygbolaget Britannia, klart bra flygresa) och alla nätter på ett ospecat men ett helt okej hotell. Om det var en bra resa? En av mina bästa! :) Någon partyliv blev det aldrig och ingen bilhyrning heller eftersom vi inte var över 21 år någon av oss.

Vad vill jag få ut? Jo, säga vad man vill om jänkarna med Florida var förbaskat trevligt!

Edit: jodå, jag har skrivit nästan exakt samma sak i den tråden som jeanette tipsade om. :e

Medlem sedan jan. 2003247 inlägg

Har kollat runt lite nu och kommit fram till att jag är grymt sugen på Malta/medelhavet, någon som kan komma med tips? Hoppas på mängder ;)

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Mannen skrev:

Har kollat runt lite nu och kommit fram till att jag är grymt sugen på Malta/medelhavet, någon som kan komma med tips? Hoppas på mängder ;)

Jag var där en vecka under våren 2001.
Ganska nytt turistmål. Inte så mkt sevärdheter vad jag vet...
Finns EN sandstrand (fick vi höra iaf), massor av klubbar/uteliv och mkt engelsmän :)
Miljön är som på de flesta öar i medelhavet, skitigt lite överallt och folk kör bil/vespor (vänstertrafik) som tokar :e

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)