Skulle ladda mitt batteri nu innan ikväll, satte i laddaren och så fick jag ett sms om att jag hade fått ett röstmeddelande. Minst sagt, han var inte glad precis. :o :e :e :moose
Brukar man inte spela in ett eget meddelande till ex. IQ Svar? :p I så fall så borde väl gubben ha vetat att han har ringt fel, men han kanske kände för att skälla ut någon. :e
Jag har ett mycket bisarrt meddelande på min svarare här hemma som jag inte begrep ett smack av.
Ett par dar senare fikar jag med några polare, vi kommer in på meddelanden, jag berättar om mitt och två av dom viker sig dubbla av skratt...
Med Vodafone kan man tydligen skicka ett sms till en fast telefon, men eftersom de inte kan ta emot det är det en talsyntesmaskin som läser upp det hela istället.
Den försöker naturligtvis gissa sig till hur orden ska uttalas, men skriver man *skratt* blir det konstigheter. :e
Till mig hade de tydligen skickat en bild - tro fan att jag inte fattade mycket... :e
Jag har ett mycket bisarrt meddelande på min svarare här hemma som jag inte begrep ett smack av.
Ett par dar senare fikar jag med några polare, vi kommer in på meddelanden, jag berättar om mitt och två av dom viker sig dubbla av skratt...
Med Vodafone kan man tydligen skicka ett sms till en fast telefon, men eftersom de inte kan ta emot det är det en talsyntesmaskin som läser upp det hela istället.
Den försöker naturligtvis gissa sig till hur orden ska uttalas, men skriver man *skratt* blir det konstigheter. :e
Till mig hade de tydligen skickat en bild - tro fan att jag inte fattade mycket... :e
:L
Qimen: synd att du inte har numret så du kunde ringa upp och skälla tillbaka. :e
Jag blev uppringd av någon tjej som talade något som skulle kunna vara arabiska. Jag försökte förklara på engelska att hon nog hade ringt fel. Hon bara pratade ännu mer arabiska. Sedan lade jag på. Därefter var jag bortrest några dagar. När jag kom hem, hade någon talat in flera meddelanden på arabiska på min telefon. Så småningom ringde det igen. Då var det en tjej som talade kraftigt bruten engelska. Hon hade en kusin som hade haft samma telefonnummer som mig. Men de hade inte haft någon kontakt på åtta år. Hon ville att jag skulle säga till kusinen att hon hade sökt honom. Jag förklarade att jag inte hade någon aning om vem den där kusinen var, vilket hon inte trodde på eftersom jag helt uppenbart hade samma telefonnummer. Jag borde ju åtminstone ha mött kusinen när jag flyttade in i lägenheten, tyckte hon. Jag förklarade för henne hur telefonnummer tilldelas i Sverige, och att hennes kusin kan ha bott precis var som helst i Stockholmstrakten. Ok, sa hon, men om jag träffar kusinen kan jag väl i alla fall meddela honom? :e
Jag läste också en rolig krönika på ämnet telefonsvararmeddelanden. Krönikören hade kommit hem, och kollade intalade meddelanden. Då hörde han något skumt med en massa bakgrundsljud, samt ett märkligt samtal mellan två individer. Han lyssnade en stund på det intalade samtalet. Så småningom kände han igen delar av det. Det tycktes faktiskt som att någon okänd person hade avlyssnat vad han själv hade pratat med en kompis om, och sedan spelat in det på hans telefonsvarare. Han blev fundersam över vem som skulle kunna ha sådana böjelser. Så småningom kom han på att han måste själv ha kommit åt en snabbvalsknapp på mobilen, och därmed ha ringt sig själv från krogen. :e
Råkat ut för något liknande för några år sedan, En kväll när jag satt och tittade på tv med en kompis så ringde det plötsligt jag kännde inte igen numret men jag svarade självklart och i andra sidan av luren är där en mycket arg tjej som börjar skrika och skälla ut mig som bara den, något istil med: "Var f*n är du din j*vla k*ksugare, är du och kn*llar någon j*vla h*ra !"
Snällt och lungt försökte jag förklara att hon måste ha ringt fel men jag tror inte hon lyssnade på ett ord jag sa så efter några minuter la jag på och trodde det var de men icke hon ringde och ringde pratade in en massa meddelande på telesvararen till slut stängde jag av telefonen men några gånger i månaden brukade bli att hon ringde och skrek i luren men till slut fick jag henne att fatta att hon ringt fel (som tur va)
Har faktiskt inte hört från henne på länge nästan så man saknar hennes sköna röst ;)
När jag flyttade till den här stan för många år sen skaffade jag fast telefon och fick ett riktigt smidigt nummer. :)
En tid senare började det ringa på de mest konstiga tider och i luren när jag sömndrucket svarade (vanligtvis sen natt/tidig morron) fanns det folk som snackade om vädret..? :q
Efter ett tag gick det upp för mig (efter att jag bryskt förhört en uppringande vid fyratiden på morron) att jag hade Vägverkets gamla nummer för väglagsupplysning!
Alltså ringde folk hem till mig och undrade om riksväg 31 till Nässjö var plogad... :e
Eftersom de för det mesta lyckades väcka mig (då det oftast var åkare som undrade) fick de lite olika svar från mig beroende på sinnesstämning. Vissa fick reda på som det var, andra fick en jävla utskällning för att de höll på att ringa oskyldigt folk mitt i natten...
Råkade de ringa en torsdagsmorgon var det dagen efter att jag varit på Kåren och hinkat bärs så de brukade jag driva rätt friskt med.
Nån av dom undrade hur E4:an söderut såg ut och jag svarade (väl vetandes att det var tidernas snöoväder ute) att den var torr och fin.
Han protesterade naturligtvis, men jag lyckades lura i honom att Vägverket vid den senaste asfalteringen lagt ner värmeslingor så att det hela vägen ner till Värnamo var uppvärmt och torrt, och att biten ner till Ljungby skulle byggas om under våren... §e
Tokfransen trodde på mig, en sluddrande och uppenbart onykter person... :e :e :e