webForumDet fria alternativet

Ny bil

Småprat

12 svar · 577 visningar · startad av His Divine Shadow

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg
Frågan#1

Jahapp, här sitter man på en lördagskväll, nåja, man bestämde ju själv att inte åka ut ikväll, ni som läste tråden om min bil vet ju att jag åkte ner i diket en kväll när vägen var väldigt hal...

Trodde ju att allt som skulle kosta var allrisken för försäkringen, men det var en hel del andra saker som var slut också, men som inte hadde med krashen att göra, stötdämparna t.ex. var helt slut, så dom fick bytas.

Det blev att kosta mycket mera, så jag sitter hemma istället för att åka ut, man bränner ju alltid pengar på en helg så därför har jag dragit in på detta.

Iallafall, jag ska ha ny bil, kanske mot sommaren, och jag ska ha en amerikanare, har ju alltid velat ha en Corvette C3, men dom är nog för dyra, så jag tror att det blir antingen en Camaro från sent -70 tal, eller en Pontiac Firebird Trans-Am från 80-talet.

Nån bilkunning här som kan väga in på vilken modell han tycker vore bäst?

Också, vad står Trans-Am för? Det nämns ibland vid Firebird modeller, ibland inte, hör Trans-Am till namnet som bara inte nämns ibland, eller finns det två Firebird modeller?
Alltså en vanlig Firebird och en Firebird Trans-Am.

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Vet inte så mkt om Amerikanska bilar och Trans-Am men jag vet däremot om http://www.tacs.nu/ som är "Trans Am Club Of Sweden" Där står en hel del :)

Mvh

Hmm, kolla denhär Trans-Am modellen, modifierad front verkar det som, mycket snyggare:
http://www.drivein24.ch/fotoauto/Pontiac/Pontiac Firebird Trans-AM Nero.jpg

Vanligt:
http://www.tacs.nu/members/m279/bil11.jpg

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Äh, ta den där runda lilla Fiaten i bakgrunden istället. :e

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Usch fyfan för jänkare i dom årgångarna.. Helt charmlösa pizzaräsers.. Smogmotorer utan effekt, karosser som ser ut som krocksakdade Mazdor, inredningar av billigt syntetläder, etc etc.

Nej, ska det va jänkare så ska det va muskeljänkare från slutet av 50 & 60-talet!

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

Säger bara volvo 240 smisk! Riktiga grejjer va! :birp

Bire skrev:

Usch fyfan för jänkare i dom årgångarna.. Helt charmlösa pizzaräsers.. Smogmotorer utan effekt, karosser som ser ut som krocksakdade Mazdor, inredningar av billigt syntetläder, etc etc.

Smaken är som baken, men jag håller inte med om motorerna, har hört bra saker om Pontiac motorerna i Trans-Am modellen.
Dessutom är det ju lite nostalgi över en trans-am, då man var liten var ju favoritserien Knightrider ;)

Förstås, en 1968'ans Corvette, himlen på jorden, men himlen är för dom rika :p

/r:
Fixade stavfel

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

En -68 Corvette ja.. Inte -86 ;)
En fin -86:a är inte värd hälften av en fin -68..

Bire skrev:

En -68 Corvette ja.. Inte -86 ;)
En fin -86:a är inte värd hälften av en fin -68..

Ack, gud, det var ju 68 jag menade, stvafel :e

Har kollat lite, dendär modifierade nosen, inte alls en modifikation, utan en helt vanlig nos på en 91/92:ans Trans-Am.

Man kan visst lägga en sån på en 80-tals modell också...

Ahahaa, hittat en bil i sverige, bra bra skick och billig, kanske åker och hämtar den ;)

*bump*

Ville bara säga att bilen i sverige så fick jag inte, men men, nu har jag en bättre bil, en 1992 Trans Am GTA, 5.7l V8 246HK, svart lack, svart läder inuti, körd 11000 mil, från Tyskland, ringde dit och talade med företaget som säljde den, plutade 1000€ så nu är den också billigare än bilen som jag först såg på från Sverige, och nyare, mindre körd, etc.

Dendär tysken talade dålig engelska och man fick nog upprepa sig nu som då men han var nog helt trevlig, reserverat bilen åt mig och kommer till Dusseldorf flygplats med bilen och papperna åt mig, så jag åker hem via Danmark och Sverige då.

Får nu se öresunds bron ;)

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

Själv fick jag ett samtal från verkstaden där de glatt talade om att de ville ha 15 000 kr för att fixa min gamla saab... men det kan de titta i månen efter, för det är max priset på bilen om man skulle sälja den. Så det blir till att leta ny bil, kanske man skulle inhandla ett tröskverk, typ volvo.

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)