webForumDet fria alternativet

Någon som behöver jobb...

Jobb & karriär

24 svar · 588 visningar · startad av obelix · sida 2 av 2

Frågan, av obelix

"Vi söker ca 20 häxor ..." "Jobbet kan bli ditt - om du har magiska krafter ..." Finns nog en och annan här på wF som skulle passa... §e :L Btw... En stooor varning för den andra länken, den går till Aftonbladet... Så, nu slipper ni som är allergisk

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Vilken fackförening är häxor med i?

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

obelix skrev:

Okkido skrev:

Frågan är ju inte om någon tror på det eller inte, jag tror inte på en millisekund att någon häxa i Luleå kan skicka en huvudvärk och pungbråck till mig över telefonen samtidigt som hon stryker sin tvätt bara för att ett ex bett henne om det, men just att deras företagsidé bland annat går ut på att försöka skada folk... ja, det är ren idioti.

Jag ser det mer som att dom "hjälper till" att ge en person det denne förtjänar, inte att dom ska "skada" någon hux flux...

Tänk om personen förtjänar att dö?

Medlem sedan okt. 20031 113 inlägg

Det är inte löjligare med häxor, än kristendomen eller vilken annan religion som helst...

Att häxor skulle vara en religon skulle jag inte vilja påstå utan istället stället en konstform för de :L.

Följande skulle jag benämna som religoner:
Kristendomen,Islam,Sikhismen,Hinduismen,Jainismen,Buddhismen,Konfucianismen,Taoismen,Zoroastrianismen,Judendomen

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Webber2003 skrev:

Det är inte löjligare med häxor, än kristendomen eller vilken annan religion som helst...

Att häxor skulle vara en religon skulle jag inte vilja påstå utan istället stället en konstform för de :L.

Följande skulle jag benämna som religoner:
Kristendomen,Islam,Sikhismen,Hinduismen,Jainismen,Buddhismen,Konfucianismen,Taoismen,Zoroastrianismen,Judendomen

Dom hamnar under naturreligion, kallas ofta för Wicca...

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

UlfT skrev:

obelix skrev:

Okkido skrev:

Frågan är ju inte om någon tror på det eller inte, jag tror inte på en millisekund att någon häxa i Luleå kan skicka en huvudvärk och pungbråck till mig över telefonen samtidigt som hon stryker sin tvätt bara för att ett ex bett henne om det, men just att deras företagsidé bland annat går ut på att försöka skada folk... ja, det är ren idioti.

Jag ser det mer som att dom "hjälper till" att ge en person det denne förtjänar, inte att dom ska "skada" någon hux flux...

Tänk om personen förtjänar att dö?

Då hänger det på personens moral och livssyn om han/hon vill ta den chansen...

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)