Laddade för ca ett år sedan ned ett JavaScript som fungerade som en namnsdagskalender. Den kontrollerade dagens datum, och visade sedan namnet på de personer som hande namnsdag den dagen. En kul grej att ha på hemsidan tänkte jag och lade upp scriptet. Tycker det fungerade bra, och scriptet har rullat på utan problem i cirka ett år.
Blir dock lite förvånad när jag nyligen upptäcker att andra hemsidor med namnsdagsscript, visar helt andra namn än vad mitt namnsdagsscript gör. Kontrollerar då detta med sambon, som informerar mig om att namnsdagarna byts ut med jämna mellanrum. Namnsdagarna har enligt kontroll byts på senare tid, år 1986, 1993 och 2001.
Något snopen konstaterar jag att mitt namnsdagsscript uppenbarligen är av 93:ans årsmodell och behöver en uppgradering. :)
Livet är inte lätt. Det är mycket man ska hålla reda på här i världen. Att namnsdagskalender byter namn lite hipp som happ, med jämna mellanrum, hör väl förstås till allmänbildningen, eller ...? :) :P
En annan fråga om vissa dagar som värnlösa barns dag..
Mors dag, farsa dag, internationella kvinnodagen mm mm...
Varför finns inte barns dag, eller är det samma som barnens dag som McD brukar ha?
Sen tonåringens dag..
Barn är man ju inte så länge. så det måste ju finnas nåt mellan, hmm, tills man blir förälder.
En annan fråga om vissa dagar som värnlösa barns dag..
Mors dag, farsa dag, internationella kvinnodagen mm mm...
Varför finns inte barns dag, eller är det samma som barnens dag som McD brukar ha?
Sen tonåringens dag..
Barn är man ju inte så länge. så det måste ju finnas nåt mellan hmm tills man blir förälder.
Att fixa en barndag borde inte va så mycket jobbigare än att bygga nya rondeller som man gör hela tiden... :l
Jag vill ha en egen dag :birp
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e