Nu har jag fått nog. Överallt, överallt. Vad? Jo - ständigt dessa Canada Goose-jackor. x( :l Överallt! Jag blir galen!
Kan inte de som ämnar köpa en Goose-jacka i stället satsa på en vinterjacka som kostar lite mindre, kanske tusenlappen, och skänka resterande penning till något välgörande i stället, exempelvis Frälsningsarmén? *suck*
Och att folk påstår att "man är unik med sin Goose-jacka"..? :OO
I början kostade dessa jackor 3000kr ett år senare höjdes priset till 3500kr, året dörpå iochmed efterfrågan höjdes priset till 4000kr, ännu ett år senare och fler bortskämda ungdomar ville ha jackan, och priset höjdes till 4500kr iår kostade jackan på Reddevil 4995kr
Priserna gäller den populära modellen "Expedition Parka"
och förövrigt har/hade Reddevil ensamrätt på att sälja Canada Goose jackor i Sverige!
Denna jacka var skapad för arktisk mljö med extrema förhållanden! Knappast så att östermalm är drabbat av -50 grader, kraftig blåst! Det har väl bara blivit ett mode som snart spricker! Många som rånar folk med gås jackor, känner många som blivit av med sina på antingen fester och i fåtal fall övervåld med vapen!
Att beställa en Gås jacka från Canada går på cirka 2700kr inkluse frakt med UPS till Sverige :)
Förövrigt har jag inget emot jackan om nån på antarktis använder den under extrema förhållanden då den lämpar sig för det ämbetet! Men när det gäller Sveriges storstäder är jag skeptisk precis som er :OO
Förövrigt skall man ha modellen "Snow Mantra" som i Sverige kostar ~8000-9000kr, går på cirka 4000kr om man bställer från Canada inklusive frakt med UPS ;)
*Gjort ett arbete / undersökning angående Canada Goose i 9:an och följt prisutvecklingen*
Nu har jag fått nog. Överallt, överallt. Vad? Jo - ständigt dessa Canada Goose-jackor. x( :l Överallt! Jag blir galen!
Kan inte de som ämnar köpa en Goose-jacka i stället satsa på en vinterjacka som kostar lite mindre, kanske tusenlappen, och skänka resterande penning till något välgörande i stället, exempelvis Frälsningsarmén? *suck*
Och att folk påstår att "man är unik med sin Goose-jacka"..? :OO
Håller med dig m_soderlund. Det är nästan sjukt många som man ser ha Canada Goose-jackor när man går runt i stan och är på ishockey :e
Och att folk påstår att "man är unik med sin Goose-jacka"..?
Påstår folk det? Men iaf, irriterar mig också på det, men ärligt talat, inte fan får man en varmare och skönare jacka för mindre pengar, isåfall snackar vi snuskigt fula jackor...
Lika bra att börja tillverka sina egna kläder så att ingen har likadana.
..inte fan får man en varmare och skönare jacka för mindre pengar, isåfall snackar vi snuskigt fula jackor...
Jag har en vinterjacka som kostade nåt på 600-700 kr och den är jättevarm och skön. Har aldrig haft på mig en Goose-jacka så jag har inget att jämföra med i och för sig..
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e