webForumDet fria alternativet

Mobbad vän

Småprat

98 svar · 2 740 visningar · startad av Erik Juhlin · sida 5 av 5

Frågan, av Erik Juhlin

Hej webForum! Jag har en vän som jobbar här som har ett problem. Killen kommer från Småland och är också medlem och moderator för ett flertal forum här, men jag vill inte säga hans namn/nick. Problemet är att en annan kille mobbar honom hela dagarna. Lurar i honom saker, och nu idag så stoppade mobbaren ner offrets mus innanför sina kalsonger. Så nu får han ha papper på musen för att undvika den

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 20022 599 inlägg

Erik Juhlin skrev:

niko:
Vår webbdesigner brukar ofta när vi är ute på stan, och vi träffar nån av hans vänner, lura i dem att han är min personliga assistent. Vad tyder detta på?

Det tyder, enkelt förklarat, på att han subliminerar sina egna känslor av hjälplöshet på dig. Det är (återigen) viktigt att du visar lyhördhet, samtidigt som du markerar klara och tydliga gränser. (Speciellt vid besök på offentliga toaletter och sånt ..)

Medlem sedan sep. 2003901 inlägg

Jag tycker att det här var ett RIKTIGT dåligt skämt.
Har man inte varit med på wF så länge så vet man inte vilka alla är och vilka förhållande dom har till varandra.
Här försöker man vara en hjälpsam medmänniska, till en tråd som stinker.
ALLA här som tyckte att man skulle FATTA att det var ett skämt tycker jag borde ta och tänka om.
Snyggt sätt att driva med medlemmarna.
Jag blev faktiskt sur och lade av för bra många inlägg sedan.

Tack.

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Jag tycker att man kan skämta om allt...

Men det ska göras på rätt sätt, och märker man av att det missuppfattas, så får man så snabbt som möjligt gå in och tala om att det är ett skämt...

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

jeanette skrev:

Jag tycker att det här var ett RIKTIGT dåligt skämt.
Har man inte varit med på wF så länge så vet man inte vilka alla är och vilka förhållande dom har till varandra.
Här försöker man vara en hjälpsam medmänniska, till en tråd som stinker.
ALLA här som tyckte att man skulle FATTA att det var ett skämt tycker jag borde ta och tänka om.
Snyggt sätt att driva med medlemmarna.
Jag blev faktiskt sur och lade av för bra många inlägg sedan.

Tack.

Jag är ledsen att behöva säga att jag faktiskt misstänkte att du skulle reagera så, när jag såg dina inlägg i tråden. Du gick in med full sympati och det respekteras högt av de flesta, framförallt av mig. Som jag skrev i föregående inlägg; wF-andan märks.

Däremot var inte den här tråden någon konspirationsskapande pakthistoria som var riktad mot 'icke-moderatorer', utan snarare ett skämt av ett par personer som varit med på wF ett ganska bra tag. Den har inte som avsikt att vara nedlåtande mot nya medlemmar som kanske inte vet vem som känner vem eller vilka som jobbar var. Därför tycker jag att du har fel när du säger att 'det var ett snyggt sätt att driva med medlemmarna på'.

Att vissa sedan tar illa upp när deras uppriktiga försök att hjälpa råkar vara en del av en tramstråd, det får man leva med. Dra på smilet istället och ta det för vad det är. En tramstråd i bästa wF-andra, med lite knorr på. :D

Medlem sedan sep. 2003901 inlägg

x( :P :e orkar inte ens komentera ditt inlägg, sorry.

Okey, förståeligt.

Jag förutsätter att det inte finns något att vara sur över iallafall. :)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag är skitglad!!!

Bire skrev:

Jag är skitglad!!!

Det är väl klart. Du får ju snart dricka brännvin & lyssna på hårdrock.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

OveRRidE skrev:

Bire skrev:

Jag är skitglad!!!

Det är väl klart. Du får ju snart dricka brännvin & lyssna på hårdrock.

Ja, precis!!!!

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Men men, jag skulle ju precis åka ned och göra lite bus mot hela Incordia :o
Blir inget av det nehe. :e

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

!

Mobbning är fel ämne att skämta om. Det tycker jag i alla fall. Därför ville jag göra klart för mig om detta var ett (uppenbarligen dåligt) skämt innan jag verkligen satte mig in i ämnet och försökte hjälpa till.

Att trådens första inlägg redan hade en tramsig innebörd gjorde att jag funderade på två olika saker: Är detta en tramstråd, eller är det någon som inte vill ta detta ämne på allvar? (Man vet aldrig med Bire)

Jag hade några aningar när trådskaparen skrev ett inlägg med en länk som refererade till "mobboffrets profil", OveRRidE. Sedan, när själva mobboffret uttalade sig om det ena och det andra (kexchoklad?!) så tvekade jag verkligen på om den här tråden var seriös.

Ett dåligt skämt. (Tyckte verkligen synd om OveRRidE när jag läste det första inlägget)

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Men det är okey att skämta om döden?

Web-Tor skrev:

Ja.

Web-Tor skrev:

Så länge det görs på rätt sätt...

obelix skrev:

Web-Tor skrev:

Så länge det görs på rätt sätt...

Tack, obelix. Det var det jag menade med mitt korta "Ja". (Märkte själv hur knäppt det var med ett "ja")

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

LeonL skrev:

Web-Tor skrev:

Ja.

Jag tycker det är dåligt att skämta om både döden och mobbning... :l

Qimen skrev:

Om det gör på ett dåligt sätt, då är det endast smaklöst och e förkastligt att göra det...

Annars så kan det ev lätta upp en radan tryckt och nerstämd situation, om det görs på rätt sätt vill säga...

Qimen skrev:

För mig kan det gå, men som sagt, bara man gör det på rätt sätt. (Även mobbning då egentligen, om det inte blir så överdrivet. Helst ska det inte vara prioriterat på hur ett mobboffer blir mobbat, det tål jag inte. :l)

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Web-Tor skrev:

Inte bakom hans rygg iaf., det vore ju lite ruttet va...

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)