Nja, vi har väl trackat han ganska hårt nu. Han vill nog inte visa sig.
Mobbad vän
98 svar · 2 740 visningar · startad av Erik Juhlin · sida 2 av 5
Frågan, av Erik Juhlin
Hej webForum! Jag har en vän som jobbar här som har ett problem. Killen kommer från Småland och är också medlem och moderator för ett flertal forum här, men jag vill inte säga hans namn/nick. Problemet är att en annan kille mobbar honom hela dagarna. Lurar i honom saker, och nu idag så stoppade mobbaren ner offrets mus innanför sina kalsonger. Så nu får han ha papper på musen för att undvika den
Läs frågan i sin helhet →Men snälla, säg. Är detta ett skämt? :p
LeonL skrev:
Men snälla, säg. Är detta ett skämt? :p
Ja jag hoppas verkligen det.......annars tycker jag Erik...(ursäkta mig nu) är patetisk.
Och är det ett skämt är det lika patetsikt att skämta om något sådanthär.
Erik...om jag inte har helt fel så jobbar ni väl på ett företag.
Där är det väl lite striktare regler än i t.ex en skola.
Om inte annat så kan ni två väl få honom kickad?
Skulle detta inte fungera så tycker jag att någon av er ska följa His Divine Shadows råd....slå honom på käften.
Läs Ondskan av Jan Guillou. Då tror jag att du blir inspirerad. :bire Lycka till!
BulletBoyCrime skrev:
Om inte annat så kan ni två väl få honom kickad?Skulle detta inte fungera så tycker jag att någon av er ska följa His Divine Shadows råd....slå honom på käften.
Läs Ondskan av Jan Guillou. Då tror jag att du blir inspirerad. :bire Lycka till!
Våld Föder Våld
Non Violence Project
Jorå, sant.
Allt handlar ju om att bryta en ond cirkel.
Ibland så kan det faktiskt gå genom att klippa till någon.
I alla fall om man inte gör det för att skada, utan för att skrämma någon....äh, jag kanske är lite väl påverkad av Ondskan just nu, men jag tror att det ligger något i det.
Jag tror inte våld behöver föda våld om man använder det på rätt sätt, om man använder det för att skrämma någon...
Jag håller dock fast vid att ni borde prata med någon överordnad först.
BulletBoyCrime skrev:
Jorå, sant.
Allt handlar ju om att bryta en ond cirkel.
Ibland så kan det faktiskt gå genom att klippa till någon.
I alla fall om man inte gör det för att skada, utan för att skrämma någon....äh, jag kanske är lite väl påverkad av Ondskan just nu, men jag tror att det ligger något i det.
Jag tror inte våld behöver föda våld om man använder det på rätt sätt, om man använder det för att skrämma någon...Jag håller dock fast vid att ni borde prata med någon överordnad först.
Våld ger upphov till fysiska skador! Även om det inte verkar så farligt så kan inre organ ta stryk! Ett slag på fel plats (behöver nödvändigtvis inte vara hårt) kan ge men för livet!
Allt går att lösa utan våld! Och om det inte går att lösa med ord så får man avgöra själv om det är värt att stanna kvar vid sitsen eller om man ska tänka på att byta arbete! Men att slå någon eller göra någon illa fysiskt eller psykiskt är helt oacceptabelt!
Självförsvar och våld går inte att jämnföra, men man ska inte använda övervåld utan den våld som behövs för att få det hela att lugna ner sig!
PS. Detta måste vara mitt mest seriösa inlägg på galet länge!
Jag tror att jag förklarade mig på ett dåligt sätt, och jag tror att det är svårt att förklara det som jag tänker utan att man läst det Guillou har skrivit.
Att mobba någon ger dock mer seriösa psykiska skador än något annat. Jag skulle inte slutat på mitt jobb om jag var nöjd och trivdes bara för att någon jädra skitstövel gjorde livet surt för mig.
Då skulle jag vidtagit åtgärder.
Jag skulle först och främst försökt få honom kickad.
Hade inte det fungerat så skulle jag polisanmält, det är ju för farao psykiskt misshandel, och detta är så vitt jag vet olagligt. (Jag hade nog polisanmält ändå)
Jag är inte den typen som tar till våld...när man prioriterar att ta till våld så får det en i trubbel.
Jag menade bara med mina föregående inlägg att om man m h a våld kan få mobbaren att bli rädd för en så tycker jag att det är värt att han får en blåtira eller två.
Jag skulle dock inte bryta någons näsa, någons arm eller kroppsdel, men skulle han få någon sorts psykiskt men så skulle jag för bövelen inte bry mig om det.
Jag har själv blivit mobbad, och det må vara så att jag är bitter och hämndlysten, men om jag skulle få chansen att ge tillbaka så skulle jag satsa allt jag hade.
Våld ger upphov till fysiska skador! Även om det inte verkar så farligt så kan inre organ ta stryk! Ett slag på fel plats (behöver nödvändigtvis inte vara hårt) kan ge men för livet!
Många glömmer ofta detta! Inte bara att slå någon på käften för fan :l
Att acceptera är en form av kollektivt mobbing.
Att visa sitt missnöje med de handlingar som mobbaren gör kan vara nog för att få ett slut på det.
Vad vore en mobbare utan åskådare.
Som sagt läs Ondskan.
Eller säg till mig som snart flyttar in till stan. Jag är inte mycket rädd av mig.
BulletBoyCrime skrev:
Om inte annat så kan ni två väl få honom kickad?
Jo, men han är liksom inte anställd. Han hänger bara där och jävlas med alla. Går ju inte att kicka en som inte är anställd.
Erik Juhlin skrev:
Jo, men han är liksom inte anställd. Han hänger bara där och jävlas med alla. Går ju inte att kicka en som inte är anställd.
Kan bara vara Häggström eller Lindh :)
Vill inte hänga ut mobbaren, men jag kan säga att det inte är Häggström.
Erik Juhlin skrev:
Vill inte hänga ut mobbaren, men jag kan säga att det inte är Häggström.
Vem kan det då vara? :e
1. Häggström
2. Lindh
Förlåt min ironi, kunde inte låta bli vid ett sådant gyllene tillfälle
Jag blir så trött!!! :x
Hur kan man ens fundera på att acceptera situationen. Att ens tänkta tanken: "Jag är nog med mobbaren för att rädda mitt egna fega skin", borde vara förbjudet. Om inte ens mobbaren är anställd är det väl bara att köra ut denne från arbetsplatsen.
Om han bara står och hänger och trakasserar folk så är ju detta en klar grund till polisanmälning.
Det enda jag menade som justifierade någon form av våld skulle vara om man använde det för att skada någon psykiskt.
Mot en patetisk...person kanske man kan understå sig att säga, som han här behövs det dock nog inte.
Men ett klassiskt exempel på det jag menar är örfilen som Jan Guillou skriver om.
Om man ger någon en örfil så visar man att man står på sig, och man spelar på den rädslan att personen man örfilar ifråga kan tro att man skulle göra något värre.
Mot vissa rejäla idioter eller annat dylikt slödder som jagar i flock så måste man dock ibland använda sig av råstyrka för att denna taktik skall fungera.
Jag säger inte heller att våld är något man bör använda, men, som jag inte kunde sagt bättre själv:
Jan Guillou skrev:
...en örfil på rätt ställe vid rätt tidpunkt kunde ha nog så mycket betydelse...
Det är bara så att med vissa går det inte att argumentera.
OveRRidE är inte på jobbet idag, han blev väl ledsen. Kan inte ni skicka snälla meddelanden till honom. Jag kan ju inte vara snäll mot honom eftersom att jag är med mobbaren.
Jag hoppas bara att han inte är sur på mig för att jag är med mobbaren. Han behöver ju inte ta det personligt. Slumpade sig ju bara så att han blev hackkycklingen...
Erik Juhlin skrev:
OveRRidE är inte på jobbet idag, han blev väl ledsen. Kan inte ni skicka snälla meddelanden till honom. Jag kan ju inte vara snäll mot honom eftersom att jag är med mobbaren.
Jag hoppas bara att han inte är sur på mig för att jag är med mobbaren. Han behöver ju inte ta det personligt. Slumpade sig ju bara så att han blev hackkycklingen...
Borde inte du också gå hem?