Vi ska till företagsekonomin på onsdag sätta ihop ett spartips där man antingen väljer något i sin vardag eller något i allmänhet som visar hur man kan spara pengar...
Ex: Köp uppladdningsbara batterier istället för vanliga samt en laddare och räkna på hur mkt pengar man sparar efter pay-off tiden eller direkt som att köpa cola som 1,5l istället för brukar....
Dessa 2 exempel är dock redan tagna ;) Någon som har lite idéer??
Det här tyckte jag lät utmärkt... Någon som har lite information eller tips om hur man ska gå tillväga för att räkna ut hur mkt man tjänar på bredband med anslutningsavgifter osv...
Finns det några engångskostnader för modem också eller bara minuttaxa?
Sedan har jag sparat åtskilliga slantar på att byta från abonnemang till refillkort på mobilen. Låg runt 3-600:-/månad med abonnemang och nu har jag fyllt på totalt 200:- på två månader. :)
Jag skulle säkert spara några slantar på att stänga av datorn varje natt men där går bannemej gränsen. ;)
Utnyttja de prisjämnförelser som finns på nätet för.
- El.
- Bank.
- Försäkringar.
- Telefoni.
- m.m.
Kolla de sidor med prisjämnförelser på varor. (pricerunner, keelko, m.m.) De täcker ju inte allt, men på en hel del varor skiljer det ju flera hundra %.
Mitt lilla tips:
Jämför en alkoholfri kväll på danshaket med en spritfylld kväll på krogen.
Den på danshaket tjänar säkert bra många hundringar. Och samtidigt får personen motion. Och behöver inte lägga ut kosing på träningskläder, sportattiraljer och annat. :e