webForumDet fria alternativet

Bill Gates 4 Knight Commander of the Most Excellent Order of the British Empire

Småprat

21 svar · 1 087 visningar · startad av Bire

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg
Frågan#1

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,424449,00.html
Strålande nyheter!!!

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

weee hehe :D

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

§e

Kan f.ö. inte låta bli att störa mig på att tarantino är felstavat...

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Hehe.. saknas bara att grabben blir president!

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

M.Cheraghi skrev:

Den posten lär ju han kunna köpa sig till nästan :p
För övrigt tror jag han har lite fel kunskaper så att säga. :e

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Qimen skrev:

M.Cheraghi skrev:

Den posten lär ju han kunna köpa sig till nästan :p
För övrigt tror jag han har lite fel kunskaper så att säga. :e

Äh, kunde de välja en klåpare som varit utomlands färre gånger än vad en normal person har fingrar på högernäven och knappt kunde peka ut Australien på en karta kan de med lätthet välja Bill... :e

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

hörde av nån att gates skänkte mer än hela USA till välgörenhet typ förra året. Det kan ju omöjligt stämma? Iofs är han snuskigt rik och skänker mycket, men ändå.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Det är ju inte direkt miljoner han skänker bort - det är miljarder - så det skulle inte förvåna mig om det stämmer... :)

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Trevligt. Sir Bill hade varit coolt. Som en äkta gammaldags engelsk adelsman. Bill. :D

M.Cheraghi skrev:

Kanske blir USA´s mest humane president hittils isf? Men det krävs nog lite mer än nerd-skills för att styra USA..?

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Jag inbillar mig att Bill Gates ändå skulle kunna göra ett bättre jobb än den nuvarande presidenten.

muskot skrev:

Jag inbillar mig att Bill Gates ändå skulle kunna göra ett bättre jobb än den nuvarande presidenten.

Det skulle kanske jag kunna med, vad vet jag..
Vad Bush kan eller inte vill jag inte spekulera i en gång, men nog lär han i rimlighetens namn vara med kvalificerad än herr gates att styra ett land, oavsett hur mycket tabbar eller inte han gjort.? ;)

Spekulationen hör inte ens hemma i denna tråd!

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

muskot skrev:

Men det är väl inte så svårt, de nuvarande tönten krigar ju bara och gör sånt han tycker är kul! :l

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

bassebhu skrev:

hörde av nån att gates skänkte mer än hela USA till välgörenhet typ förra året. Det kan ju omöjligt stämma? Iofs är han snuskigt rik och skänker mycket, men ändå.

Det är stora belop. Han och frun hans har totalt skänkt ut närmare 180 miljarder till välgörenhet om jag inte minns fel. På Bills testamente ska även de tre barnen få 80 miljoner var varav återstående 280 miljarder eller vad det kan vara ska gå till välgörenhet. Det är helt ok!

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

the Most Excellent Order of the British Empire

Skönt ödmjukt namn ;)

Medlem sedan apr. 20012 266 inlägg

M.Cheraghi skrev:

Läste någonstans att om man har en sådan titel kan man inte bli president i USA, vet inte varför men tydligen är det så :)

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Även om han inte kommer kunna bli det så har han väldigt mycket makt i den positionen som han befinner sig idag. Han kan påverka samhället på många sett som presidenten inte kan! :)

Medlem sedan nov. 2003370 inlägg

Klart gubben ska bli adlad. Det är tack vare honom som jag har nåt att göra just nu... ;)
Ok då, han blev adlad för att han skänkte bort en massa stålar, men det är ju också bra :) Jag väntar nu på att sultanen av Brunei ska göra samma sak...

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Re: Bill Gates 4 Knight Commander of the Most Excellent Order of the British Empire

Bire skrev:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,424449,00.html
Strålande nyheter!!!

Det är det verkligen. Grattis till honom. :)

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

nitro2k01 skrev:

Kan f.ö. inte låta bli att störa mig på att tarantino är felstavat...

Samma artikel skriver "brittist" istället för "brittiskt" så det är nog inget att förvånas över, det är ju trots allt aftonhorbladet...

bassebhu skrev:

hörde av nån att gates skänkte mer än hela USA till välgörenhet typ förra året. Det kan ju omöjligt stämma?

Det kan det nog göra, dels för att Gates skänker mycket och dels för att USA som land skänker lite.. :)

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)