webForumDet fria alternativet

Kör försiktigt!

Småprat

25 svar · 794 visningar · startad av Dryden

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Frågan#1

Jag tänkte bara säga att ni ska ta det lugnt ute på vägarna.

Själv har jag snurrat med en minibuss på E14 idag, det var ingen höjdarupplevelse kan jag meddela. De där bussarna som jobbet har är några små helveten att köra i vinterväglag, såvida man inte har fullsatt buss eller tunga lastade saker i bagaget. Idag var jag helt själv och hastigheten låg därefter, runt 80 kan jag tänka och det flöt på allmänt bra.
Låg bakom en lastbil som plötsligt började bromsa in för en annan långsamt körande lastbil. Lastbilen framför mig körde om och jag tänkte göra samma sak när jag kom på att "Nja, det är nog bättre att vänta tills jag inte får möte :OO för kör jag om och får sladd så är det kört..." så jag bromsade lite lätt istället. Bussajäveln fick fetsladd, det bar över på motsatta körbanan, jag sladdade vidare och snurrade tillslut 180 grader in i en snövallen längs vägrenen. Där blev jag ståendes åt "fel håll" med halva bilröven hängades ut över diket, och jag själv så där lagom skärrad. Två-tre decimeter från att välta ner i diket och några ynka sekunder från att smälla med mötande bil. Men, jag lever, om än med lite högre puls nu än för två timmar sedan. ;)
Incidenten innebar inga humana skador och inte heller några plåtskador och det har jag snön att tacka till, lite tur i oturen alltså. Och tack till grabbarna från Harmångers Plåtslageri & Entreprenad för att ni drog upp mig. :)

Summerar man det här då så kan man dra följande slutsats: Ni kör försiktigt och jag köper mig en lott. :OO

Det kändes skönt att få skriva av sig lite. ;)

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Gött att det gick bra...

Det är hemskt när det blir så, jag har visserligen inget körkort,men jag har åkt med...

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Ja, verkligen. Håll er stilla på vägarna eller åtminstone i måttlig hastighet. :(

Skönt att du klarade dig iallafall, jag vet två som inte gjorde det. :(

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Skönt att du hade tur i oturen och klarade dig oskadd.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Usch ja..
Jag firade nyligen 1-årsjubileum efter rulltårtan på E20 i Januari förra året & har men för livet efter den olyckan..

Vet hur illa det kan gå, samt hur bra det kan gå när det kunnat gå riktigt illa. :e

Här är iaf resultatet av olyckan i bildform:

Jag satt som passagerare fram...

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Tack för varningen Dryden!
Här snöar för fullt så jag lovar att ta det extra försiktigt när jag ska hem från jobbet idag.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

borde vara buss/taxikort på minibussar, det händer alldeles för många olyckor med dom ...

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Jikes! :(
Tur att det slutade bra i alla fall Dryden.. Phu!
Ta det försiktigt nu..

Bire skrev:

Usch ja..
Jag firade nyligen 1-årsjubileum efter rulltårtan på E20 i Januari förra året & har men för livet efter den olyckan..

Vet hur illa den kan gå samt hur bra det kan gå när det kunnat gå riktigt illa.

Här är iaf resultatet av olyckan i bildform:

Jag satt som passagerare fram...

Var det då du knabba till ryggen?

obelix skrev:

Japps, rygg, arm & axel..

Bire skrev:

obelix skrev:

Japps, rygg, arm & axel..

Hoppas allt är bra idag...

Vet som sagt hur jävligt det är att ha ont...

Det är mycket bättre nu än i våras, men än är det långt kvar tills man dansar bugg på fyllan igen! ;)

Bara så ni vet: jag tar tåget hem idag och stannar hemma hela helgen. Tillsammas med min lott.

Bire: gott att höra att det är på bättringsvägen!
OveRRidE: :(

Dryden: In i bilen & kör en sväng så fort som möjligt.. Man vet aldrig vad som kommer efter en sån händelse & det bästa är att mota rädslan för bilkörning i grind innan den kommer!

Bire skrev:

Dryden: In i bilen & kör en sväng så fort som möjligt.. Man vet aldrig vad som kommer efter en sån händelse & det bästa är att mota rädslan för bilkörning i grind innan den kommer!

Jodå, i och med att jag snurrade drygt en mil från jobbet så körde jag såklart den sista biten dit. Jag lär inte ha några problem att köra bil igen, jag älskar att köra bil! Däremot har jag så länge jag jobbat här haft agg mot de här bussarna så i största möjliga mån ger jag fan i att använda dem.

Medlem sedan juli 20031 505 inlägg

Skönt att höra att det gick bra i alla fall. :)

Medlem sedan apr. 20003 174 inlägg

..och jag som ska iväg till Sthlm om 1 timma, får la
hoppas att min lilla Polo GTi håller sig på vägen.

Skönt att allt gick bra för dig Dryden. :bire

Medlem sedan mars 2003580 inlägg

Tur att inget allvarligt hände med min Dryden!!!

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Just nu är väglaget ett enda: opålitligt. :l
Antingen är det välsaltat och torrt eller så är det plogat och sandat eller så är det packad snö eller så är det inte ens plogat...
I helgen ska det tydligen töa lite så när det sen fryser på igen får man väl köra slalom mellan alla som tror att "det händer inte mig"... :x

Inget ont om Dryden och hans rundpallar ;) men jag är så evinnerligt trött på alla som tror att de kan köra som Colin McRae trots att de inte behärskar underlaget alls.
Varför? Jo, jag drabbas också när jag blir stående i köer när deras bilar ska dras upp ur dikena... x(

Också skönt att få skriva av sig lite. ;)

:stefan: skrev:

Just nu är väglaget ett enda: opålitligt. :l
Antingen är det välsaltat och torrt eller så är det plogat och sandat eller så är det packad snö eller så är det inte ens plogat...
I helgen ska det tydligen töa lite så när det sen fryser på igen får man väl köra slalom mellan alla som tror att "det händer inte mig"... :x

Inget ont om Dryden och hans rundpallar ;) men jag är så evinnerligt trött på alla som tror att de kan köra som Colin McRae trots att de inte behärskar underlaget alls.
Varför? Jo, jag drabbas också när jag blir stående i köer när deras bilar ska dras upp ur dikena... x(

Också skönt att få skriva av sig lite. ;)

Det är sant...

Jag åkte till Kungsbacka med svärmor, och det var många Colin McRae och Björn Waldegård som var ute och körde...

Hon höll 100 i snitt på motorvägen, men det var många som bara dammade förbi i en hastighet som helt klart översteg 110 :l
Och då vad det halvtaskigt väglag...

Förstår mig inte på dessa idioter som kör som fan själv var i hälarna på dom...

Vi har sett mer än en som har stått vid sidan av vägen väntandes på en bärgare...

Sörlänningar, bilar och snö, det funkar bannemig inte... §jr

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)