webForumDet fria alternativet

Jag anser att...

Småprat

46 svar · 1 185 visningar · startad av Dryden

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Frågan#1

...vi människor inte är tillverkade för väder som idag. -20 och en svag svidande vind. Det är för kallt! Jag vill åka på semester!

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

-20, herregud... här är det 10 grader varmare typ :P

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Du har helt rätt. Följdfrågan är: varför bor du i Östersund? Även om det kändes svinkallt i Stockholm också var det nog inga -20.

clarkbones skrev:

Följdfrågan är: varför bor du i Östersund?

Varmt på sommaren? Eller kanske inte. Kärleken måste det vara. :p

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Nog för att det var hyfsat kallt i Stockholm, men såå kallt var det inte. Flytta ner, kompis! :)

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Hmm.. -12 i Västerås, så jag tror inte det beror på att vår grabb är belägen lite taskigt..

Medlem sedan apr. 20003 424 inlägg

Jag hade närmare -30 grader igår :o

Fast det var ju iof i frysskåpet på glassbilen :e

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

webtomten skrev:

:L
Haha!! :birp

webtomten regerar! :D

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

webtomten skrev:

Word! :e

..fast vad har du för en gammal bil? Jag har stadigt -40 när jag går ut... :p

Å andra sidan är det långkallingar, dubbla strumpor, fodrade vinterkängor, mössa, vantar och fem lager tröjor och jackor som gör att man står ut när det är bara något varmare utanför frysskåpet än inuti... :e

Och idag ska man till köldhålet Ulricehamn. *weeee*

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Re: Jag anser att...

Dryden skrev:

...vi människor inte är tillverkade för väder som idag. -20 och en svag svidande vind. Det är för kallt! Jag vill åka på semester!

Det är väl bättre att ha -20 än en varierande temperatur mellan +10 och -10 som det är i södra delen av landet!

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Det var ett jäkla lipande på er. :p

När jag kom hem från Nässjö efter jul, så var det -6 grader inne i mitt hus. Det tog några timmar innan vi fick upp värmen. Vi ville spara lite av våra vansinnigt höga elkostnader över vintern eftersom vi skulle vara borta i lite mer än två veckor, så vi stängde av alltihopa innan vi åkte. Det var alltså varmare i kylen än i köket. :e

Och, ja; det är sant.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Det är bara att inse: Det är för kallt, punkt slut.

Re: Re: Jag anser att...

filippo skrev:

Det är väl bättre att ha -20 än en varierande temperatur mellan +10 och -10 som det är i södra delen av landet!

Det kunde väl lika gärna stannat vid -5 och varit stabilt där ett tag? Det är en skälig temperatur för att snön ska kunna ligga kvar, träning skall kunna genomföras under humana förhållanden och nöjen som utförsskidor skall kunna avnjutas i fulla drag.

Medlem sedan mars 2003580 inlägg

Älskling jag håller med (tur att jag slipper gå ut idag). Ska vi åka till Maldiverna? Pleeease!! :r :f

Medlem sedan mars 20021 889 inlägg

OveRRidE skrev:

När jag kom hem från Nässjö efter jul, så var det -6 grader inne i mitt hus. Det tog några timmar innan vi fick upp värmen. Vi ville spara lite av våra vansinnigt höga elkostnader över vintern eftersom vi skulle vara borta i lite mer än två veckor, så vi stängde av alltihopa innan vi åkte. Det var alltså varmare i kylen än i köket. :e

Och, ja; det är sant.

Är inte det "farligt"? Vatten i rörledningar ska kunna frysa till och skapa sprickor och likn...

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

För kallt i Östersund? Inte visste jag att gnällbältet gick så långt norrut! :e

marja skrev:

Älskling jag håller med (tur att jag slipper gå ut idag). Ska vi åka till Maldiverna? Jag betalar alltihop plus att jag fixar ett fint traktamente från jobbet till dig! Pleeease!! :r :f

Jag trodde aldrig att du skulle fråga! :e

magnusfeldth skrev:

För kallt i Östersund? Inte visste jag att gnällbältet gick så långt norrut! :e

Hmm... §e

Medlem sedan maj 20002 993 inlägg

Brrrrr..... säkert -20 här också! På idrotten tvingades jag släpa mig runt lillfjärden..... den pölen kändes inte allt för liten just då...

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

trexter skrev:

OveRRidE skrev:

Och, ja; det är sant.

Är inte det "farligt"? Vatten i rörledningar ska kunna frysa till och skapa sprickor och likn...

Vi misstänkte det också, men så var det inte, för nu fungerar det utmärkt. Vattenberedaren däremot, får man se upp lite med.

Alpha II skrev:

Brrrrr..... säkert -20 här också! På idrotten tvingades jag släpa mig runt lillfjärden..... den pölen kändes inte allt för liten just då...

Idrottsläraren skickade alltså ut dig på en löparrunda i -20? :q

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)