... De två döda Unga kvinnor som hittats! :(
har läst artiklar i många nättidningar och kan inte förstå att sånt här verkligen händer! Man läser det ena efter det andra i tidningen det låter så himla overkligt, att det bara är en artikel och inte nått som hänt på riktigt!
Att de två misstänkta är 17 år gör att man reagera mer. Hur kan en 17 åring ha sånna här tankar i huvet, "vanliga" 17 åringar går i skolan, dem utbildar sig, dem diskuterar fotboll, hockey, helgens aktiviteter, flörtar med tjejer! :(
Varför får inte ungdomar hjälp.. Innan det är försent?
.. Mina tankar går till flikkorna samt deras anhöriga! :(
(Var tvungen att skriva av mig om vad jag tycker kring detta)
Det händer väldigt mycket konstigt här i vårt land nu för tiden. Dom mördar folk hit och dit som det vore helt naturligt. Dörrvakter, tonårsflickor, politiker, barn och bebisar, det finns inget slut verkar det som. Och för att inte tala om hon som tror hon ska gifta sig med Jesus. Man blir ju mörkrädd. Jag känner mig lite osäker inför framtiden, vill jag föda barn som ska växa upp i en sådan här värld? Där man inte går säker någonstans. Usch, hoppas bara att det görs något åt alla förövare.
Jag tror att medias intresse leder till att folk uppfattar det som mer brottsintensivt nu. Det är min teori. Men visst, många sjuka människor vandrar det omkring på gatorna, kör runt i trafiken och så vidare.
Jag tror att medias intresse leder till att folk uppfattar det som mer brottsintensivt nu. Det är min teori. Men visst, många sjuka människor vandrar det omkring på gatorna, kör runt i trafiken och så vidare.
Mmm tror att det kan bero på att media når ut till fler personer i större omsättning idag än vad det gjorde förut! Internet t.ex, d är där jag läser alla mina nyheter!
Tragiskt.. men det är säkert som web-tor beskriver, jag har juhe inte vart med om så mycket och har bara grunder för under mitt liv.. men förfärligt är det! ska man behöva gå omkring beväpnad för att överleva snart? :(
ska man behöva gå omkring beväpnad för att överleva snart? :(
Det där lär inte göra dagens situation bättre... antagligen inte din heller.
nej d är sant! man får istället bli en siffra statistiken och en liten artikel i metro! :OO
Menar inte att man ska gå omkring beväpnad bokstavligen!
Såg en insändare om detta för länge sedan...
Summan var att man inte skulle se sig som ett offer, då blev man ett...
Man ska se och uppföra sig på ett självsäkert sett, man ska se ut att man hör hemma där man är, oavsett om man är vilse, turist eller osäker...
Kommer inte ihåg var jag läste det någonstans, men det var någon som hade forskat i detta iaf...
Annars så får man skaffa två fina vovvar som kan hjälpa en...
Även om jag inte behövde det, så kände jag mig helt oövervinnerlig när jag gick ensam med våra två välvuxna Schäfrar...
*usch vad jag saknar tiken :l *
Visst är det tråkigt när sånt här händer men att det skulle vara mer våld och mord nu än för t.ex tjugo år sedan är helt fel.
Antalet mord var dubbelt så hög på 70/80-talen.
Jag tycker att det känns som det hänt väldigt mycket dom senaste åren. Hur det var på 80-talet vet jag inte, då var min värld helt bekymmersfri där jag satt i sandlådan eller i ett hav av barbiekläder. :)
Jag baserar inte det uttalandet på min egna erfarenhet utan på statistik. Visst är det hemskt med alla mord men det är inte alltid som "det var bättre förr".
266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e