Vad hette Noak,s fru ? (han som seglade runt med arken)
Hittade på nätet att han tog med sig sin fru och sönerna med respektive på arken.
Men hittar inte hennes namn.
Så om det är någon med lite biblisk kunskap eller på något annat sätt råkar veta vad hon heter så tar jag tacksamt emot det :)
när jag letade vidare bland resultaten från google fann jag att frågan ställts förr och att bibeln tydligen inte nämner hennes namn, så det ovan är väl ett påhitt av någon...
Seriöst asså. Med tanke på att det fanns 2 ex av varje art måste det förekommit rejäl inavel. När jag tänker efter innebär ju detta även m'nniskor. Vi är alltså resultatet av en fundamental inavel... Kul att veta.
Seriöst asså. Med tanke på att det fanns 2 ex av varje art måste det förekommit rejäl inavel. När jag tänker efter innebär ju detta även m'nniskor. Vi är alltså resultatet av en fundamental inavel... Kul att veta.
Inavel innebär konstiga förändringar - vad tror du blindtarmen kommer från? :e
Du kans ju korsa alla djuren med varandra.. se på häst o åsna.. då blir det ju en mula..
Man avlar (blandar) ju hundraser till olika sorter till vad man ska ha dessa till.
Dina förföräldrar är säkert en grobian o en bäver från början...