Jag beklagar sorgen.
På måndag så smäller det.. ska vara i Eksjö innan 12:00! IH!
22 svar · 706 visningar · startad av voigtann1
Jag beklagar sorgen.
Eksjö är en fin stad, där har jag gått i högstadiet och gymnasiet.
Jag rekommenderar en batman pizza på marco polo. Du har inte ätit pizza om du inte ätit den (med varning för att min bardomsnostalig har förstorat dess betydelse något)
Andra bra saker man kan göra i Eksjö, man kan gå till den kristna campingen och spela minigolf och bada (företrädesvis på sommaren). Du kan titta in i Butiken och säga hej till min kompis Elin, eller hennes mamma Kjerstin om de jobbar då du tittar in.
Eksjö är en liten fin ort som har den högsta koncentrationen frikyrkor i småland. Eksjö är även kännt för att ha norra eruropas största & äldsta trähuskvarter.
Eksjö brukar hävda att Albert Engström kommer därifrån, därför möts man av stora skyltar på väg in mot stan där han hälsar dig välkommen, sanningen är dock att han kommer från en liten håla straxt utanför staden.
På kvällarna roar sig stadensbefolkning med videofilmer hyrda på Cahns, eller med att gå på Stadshotellet (enda utestället) där de kan lyssna på e-type och andra världskändisar spelas av olika (o)kända DJ:s.
Så, nu är du rustad.
*Känner mig hemma i Eksjö redan* tack mrblonde :L Tror det inte bli så mycket i inner-city direkt...
mrblonde skrev:
Eksjö är en fin stad, där har jag gått i högstadiet och gymnasiet.
Jag rekommenderar en batman pizza på marco polo. Du har inte ätit pizza om du inte ätit den (med varning för att min bardomsnostalig har förstorat dess betydelse något)
Andra bra saker man kan göra i Eksjö, man kan gå till den kristna campingen och spela minigolf och bada (företrädesvis på sommaren). Du kan titta in i Butiken och säga hej till min kompis Elin, eller hennes mamma Kjerstin om de jobbar då du tittar in.
Eksjö är en liten fin ort som har den högsta koncentrationen frikyrkor i småland. Eksjö är även kännt för att ha norra eruropas största & äldsta trähuskvarter.
Eksjö brukar hävda att Albert Engström kommer därifrån, därför möts man av stora skyltar på väg in mot stan där han hälsar dig välkommen, sanningen är dock att han kommer från en liten håla straxt utanför staden.
På kvällarna roar sig stadensbefolkning med videofilmer hyrda på Cahns, eller med att gå på Stadshotellet (enda utestället) där de kan lyssna på e-type och andra världskändisar spelas av olika (o)kända DJ:s.
Så, nu är du rustad.
Ja, jisses. Det är sannerligen en liten håla. Ännu mindre än grannstaden Nässjö tillochmed, vilket inte vill säga lite. ;)
OveRRidE skrev:
Ännu mindre än grannstaden Nässjö tillochmed, vilket inte vill säga lite. ;)
Nässjö har 30 000 innevånare och Eksjö 10 000. Dessutom har Nässjö (genom fult trixande, vi glömmer aldrig det tjuvnypet i eksjö) stambanan som passerar, vilket har lett till att Nässjö går bättre och Eksjö lite sämre...
Grejen är den att Eksjö är en stad för
Nässjö är en stad för
*sätter mig tillrätta och beskådar fajten* :e
:stefan: skrev:
*sätter mig tillrätta och beskådar fajten* :e
Fajt? Näe.
Jag tycker bara synd om folk som får göra lumpen i Eksjö, för jag tycker att det är den tråkigaste staden jag någonsin befunnit mig i. :e
Re: Lumpen... här kommer jag
voigtann1 skrev:
12.00 är väl bara en rekommendation? Det går alltså bra, om du känner för det, att komma till regementet kl. 23.59.
Lumpen? Stackare. ;)
Hm... Hoppas allt går väl för dig, voigtann1! :bire
Något bra ska det väl bli av lumpen? ;)
jag har för mig att 12.00 är en ganska stark rekommendation.
Vad ska du tjänstgöra som ?
Re: Lumpen... här kommer jag
voigtann1 skrev:
Ha så kul...
Ett stalltips!
Om du ska ta bonnpermis, se till att ha en bra ursäkt, tror dom blir rätt sura annars... ;)
Om min permis: Ska ta det när jag fyller 20 för att åka till Danmark och gå på systemet i Sverige... duger den?
Och med lumpen så säger dom på jobbet att någon måste ju bli man..... :L
Jag ska bli bevaknings gruppchef vilket jag inte tror jag kommer få vara :L när dom ser mig *MoAhAHAHAHHA*
Glöm permis, det är knappt att de släpper iväg folk för att gå på begravning...
Och om vi ska snacka om Eksjö så alla som jag har pratat med som varit där säger det är .... rätt dött om man säger så :L
voigtann1 skrev:
Jag ska bli bevaknings gruppchef
:birp Jag ska bli Bevaknings Soldat, Halmstad, 2005 dvs ett halvår ledigt från skolan innan man måste rycka in, förhoppningsvis jobba och tjäna lite pengar...
Lycka till förresten :birp
Jasså!! Behövs det verkligen nya rekryter? :OO Det verkar ju som de ska lägga ner hela krigsmakten -> http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=762421