webForumDet fria alternativet

Lumpen... här kommer jag

Småprat

22 svar · 706 visningar · startad av voigtann1

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg
Frågan#1

På måndag så smäller det.. ska vara i Eksjö innan 12:00! IH!

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag beklagar sorgen.

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

Eksjö är en fin stad, där har jag gått i högstadiet och gymnasiet.

Jag rekommenderar en batman pizza på marco polo. Du har inte ätit pizza om du inte ätit den (med varning för att min bardomsnostalig har förstorat dess betydelse något)

Andra bra saker man kan göra i Eksjö, man kan gå till den kristna campingen och spela minigolf och bada (företrädesvis på sommaren). Du kan titta in i Butiken och säga hej till min kompis Elin, eller hennes mamma Kjerstin om de jobbar då du tittar in.

Eksjö är en liten fin ort som har den högsta koncentrationen frikyrkor i småland. Eksjö är även kännt för att ha norra eruropas största & äldsta trähuskvarter.

Eksjö brukar hävda att Albert Engström kommer därifrån, därför möts man av stora skyltar på väg in mot stan där han hälsar dig välkommen, sanningen är dock att han kommer från en liten håla straxt utanför staden.

På kvällarna roar sig stadensbefolkning med videofilmer hyrda på Cahns, eller med att gå på Stadshotellet (enda utestället) där de kan lyssna på e-type och andra världskändisar spelas av olika (o)kända DJ:s.

Så, nu är du rustad.

*Känner mig hemma i Eksjö redan* tack mrblonde :L Tror det inte bli så mycket i inner-city direkt...

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

mrblonde skrev:

Eksjö är en fin stad, där har jag gått i högstadiet och gymnasiet.

Jag rekommenderar en batman pizza på marco polo. Du har inte ätit pizza om du inte ätit den (med varning för att min bardomsnostalig har förstorat dess betydelse något)

Andra bra saker man kan göra i Eksjö, man kan gå till den kristna campingen och spela minigolf och bada (företrädesvis på sommaren). Du kan titta in i Butiken och säga hej till min kompis Elin, eller hennes mamma Kjerstin om de jobbar då du tittar in.

Eksjö är en liten fin ort som har den högsta koncentrationen frikyrkor i småland. Eksjö är även kännt för att ha norra eruropas största & äldsta trähuskvarter.

Eksjö brukar hävda att Albert Engström kommer därifrån, därför möts man av stora skyltar på väg in mot stan där han hälsar dig välkommen, sanningen är dock att han kommer från en liten håla straxt utanför staden.

På kvällarna roar sig stadensbefolkning med videofilmer hyrda på Cahns, eller med att gå på Stadshotellet (enda utestället) där de kan lyssna på e-type och andra världskändisar spelas av olika (o)kända DJ:s.

Så, nu är du rustad.

Ja, jisses. Det är sannerligen en liten håla. Ännu mindre än grannstaden Nässjö tillochmed, vilket inte vill säga lite. ;)

OveRRidE skrev:

Ännu mindre än grannstaden Nässjö tillochmed, vilket inte vill säga lite. ;)

Nässjö har 30 000 innevånare och Eksjö 10 000. Dessutom har Nässjö (genom fult trixande, vi glömmer aldrig det tjuvnypet i eksjö) stambanan som passerar, vilket har lett till att Nässjö går bättre och Eksjö lite sämre...

Grejen är den att Eksjö är en stad för

1. Studenter som inte har någon annanstans att bo eller som inte har lyckats fly ännu
  2. Familjer som precis skaffat Svenssonliv och som vill bo i villa med vitt trästaket
  3. Knarkare

Nässjö är en stad för

1. Kristna & pensionärer
  2. Inavlade Flisbyavkommor
  3. EPA-traktorfantaster
  4. Bowling- och Bandystudenter
Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

*sätter mig tillrätta och beskådar fajten* :e

:stefan: skrev:

*sätter mig tillrätta och beskådar fajten* :e

Fajt? Näe.

Jag tycker bara synd om folk som får göra lumpen i Eksjö, för jag tycker att det är den tråkigaste staden jag någonsin befunnit mig i. :e

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Re: Lumpen... här kommer jag

voigtann1 skrev:

12.00 är väl bara en rekommendation? Det går alltså bra, om du känner för det, att komma till regementet kl. 23.59.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Lumpen? Stackare. ;)

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Hm... Hoppas allt går väl för dig, voigtann1! :bire
Något bra ska det väl bli av lumpen? ;)

jag har för mig att 12.00 är en ganska stark rekommendation.

Medlem sedan sep. 2001354 inlägg

Vad ska du tjänstgöra som ?

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Re: Lumpen... här kommer jag

voigtann1 skrev:

Ha så kul...

Ett stalltips!

Om du ska ta bonnpermis, se till att ha en bra ursäkt, tror dom blir rätt sura annars... ;)

Om min permis: Ska ta det när jag fyller 20 för att åka till Danmark och gå på systemet i Sverige... duger den?

Och med lumpen så säger dom på jobbet att någon måste ju bli man..... :L

Jag ska bli bevaknings gruppchef vilket jag inte tror jag kommer få vara :L när dom ser mig *MoAhAHAHAHHA*

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Glöm permis, det är knappt att de släpper iväg folk för att gå på begravning...

Och om vi ska snacka om Eksjö så alla som jag har pratat med som varit där säger det är .... rätt dött om man säger så :L

Medlem sedan sep. 2001354 inlägg

voigtann1 skrev:

Jag ska bli bevaknings gruppchef

:birp Jag ska bli Bevaknings Soldat, Halmstad, 2005 dvs ett halvår ledigt från skolan innan man måste rycka in, förhoppningsvis jobba och tjäna lite pengar...

Lycka till förresten :birp

Medlem sedan jan. 2000566 inlägg

Jasså!! Behövs det verkligen nya rekryter? :OO Det verkar ju som de ska lägga ner hela krigsmakten -> http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=762421

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)