webForumDet fria alternativet

Nu kanske dom....

Småprat

7 svar · 392 visningar · startad av obelix

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Frågan#1

Kan få det att fungera genom detta och detta ...

Hoppas bara att dom kommer fram till något vettigt denna gången, och att dom klarar av att fullfölja det och få en psykvård som fungerar...

(för och slippa en massa j**la gnäll, så kan jag tala om att en av länkarna går till Aftonbladet och en går till Dn)...

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Jag har internet ja med :OO

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Kanske, typiskt att det ska hända en massa saker innan tankar på förbättring sker :l

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Det kan inte vara så att det sker förbättringar inom vissa områden utan att någon bryr sig om det? Det är först när något går fel som folk bryr sig.

Hur ofta läser du i tidningen:
"Idag körde INTE en trebarnspappa från Sveg ihjäl sig. Detta tack vare att regeringen gett extra mycket pengar till vägverket."

:q

Fullt medveten om det, tyvärr finns det inga människor som har intresse av att läsa posivita nyheter, bortsett från sport ekonomi och dylikt...

Men ber en person om psykisk vård då han inte får det, då är något fel :/

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

caze skrev:

Fullt medveten om det, tyvärr finns det inga människor som har intresse av att läsa posivita nyheter, bortsett från sport ekonomi och dylikt...

Personligen ser jag helst på positiva nyheter...

Personligen ser jag helst på positiva nyheter...

Har inget emot det jag heller... Men det jag menar är att om tidningarna Dagens Nyheter eller Aftonbladet t ex skulle börja skriva mest positiva nyheter skulle inte lika många köpa tidningarna. En artikel om en naturkatastrof i Norrland lockar mycket fler läsare än en artikel som beskriver hur bra naturen mår där. Detta bidrar ju till att vi mestadels läser negativa saker, tidningarna ska sälja... Det är så vi fungerar, sen finns förstås alltid undantag... ;)

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Tengblad skrev:

Jag har internet ja med :OO

Que?

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
132 ms — ändringar (db)