Oj. Mitt kreditkort stal bankomaten på nyårsdagen, väntar fortfarande på ett nytt från Nordea. :l
Jag stod där som ett fån och fattade ingenting - bankomaten drog in kortet bildligt talat!
12 svar · 870 visningar · startad av Pace
minu@fwd09.sul.t-online.com skrev:
Thanks for your registration.
( We say Sorry again, the first mail was delivered to an unknown mail address.
This was a bug in our mailing system! )The amount of 239.- USD was deducted by your credit card.
Welcome,
you can now visit more than 1200 very very hot web pages!
Your registration, pages and passwords are transferred in the attachment.enjoy
Vad smidigt, jag slapp själv registrera mig, de gjorde de åt mig och drog 239 dollar från mitt imaginära kreditkort! Det är smidigt det här med den nya tekniken! :e
Oj. Mitt kreditkort stal bankomaten på nyårsdagen, väntar fortfarande på ett nytt från Nordea. :l
Jag stod där som ett fån och fattade ingenting - bankomaten drog in kortet bildligt talat!
m_soderlund skrev:
Och gav det till Pace. :e
m_soderlund skrev:
När får du bankomaten? :OO
Jag förväntar mig att du skickar lösenorden till mig Pace! §e ;)
Pace Hur kan du vara så lugn?
Eller är det "Very Hot Site" som gör att din avart ser ut som den gör?
GunnarD skrev:
m_soderlund skrev:
:L
GunnarD skrev:
m_soderlund skrev:
Stal ditt kreditkort en bankomat? Wow!
Jag har tydligen ett konto hos Bank of America som jag inte heller visste om!
support@bankofamerica.com skrev:
Dear valued Bank of America Customer!
As part of our continuing commitment to
protect your account and to reduce the instance
of fraud on our website, we are undertaking a
period review of our member accounts. You are
requested to visit our site by following the link
given below. This is required for us to continue
to offer you a safe and risk free environment to
send and receive money online, and maintain the
Bank of America Experience. After verification you will be
redirected to the Bank of America home page. Thank you.
https://www.bankofamerica.com/state.cgi?section=generic&update=&cookiecheck=yes&destination=nba/signinCopyright 2003 Bank of America Corporation. All rights reserved.
Ja jävlar. :e
Re: Jag har ett kreditkort (som jag inte visste om!)
Pace skrev:
minu@fwd09.sul.t-online.com skrev:
Thanks for your registration.
( We say Sorry again, the first mail was delivered to an unknown mail address.
This was a bug in our mailing system! )The amount of 239.- USD was deducted by your credit card.
Welcome,
you can now visit more than 1200 very very hot web pages!
Your registration, pages and passwords are transferred in the attachment.enjoy
Vad smidigt, jag slapp själv registrera mig, de gjorde de åt mig och drog 239 dollar från mitt imaginära kreditkort! Det är smidigt det här med den nya tekniken! :e
Undrar hur många som klickar på bilagan och installerar vad det nu är för skit som ligger där.. :e
Mr. N. skrev:
m_soderlund skrev:
Och gav det till Pace. :e
:e
Oj oj oj, jag är nog på tok för trött efter lovet. Inte många timmars sömn har det blivit på sistone, därav mitt lite plumpa inlägg - men ni fattar! ;)
Naturligtvis var det som så att bankomaten stal mitt kreditkort! :D
Hur som helst - jag skulle upp till Sandviken från stan, för mina päron har ett ställe där.. :l Jag skulle träffa Teski och tänkte att jag behövde pengar, så på nyårsdagen, dan innan jag skulle åka upp, tänkte jag ta ut pengar. Jag var på stan och såg Nordea på Hamngatan. "Perfekt, tänkte jag. Nu kan jag passa på att ta ut pengar eftersom jag har 0 kr just nu!"
Tänkt och gjort, minuten senare står man där gapandes och undrar vad i h-vete som hände? Jag tryckte i och för sig på fel knapp när jag skulle verifiera min PIN-kod, och fick kortet tillbaka. När jag stoppade in kortet igen (utan att ta ut det helt och hållet) så drogs det in i bankomaten. Nytt kreditkort kommer förhoppningsvis denna vecka...
Jobbigt? JA! Hur det gick uppe i Sandviken? Ja, jag hittade lite pengar hemma (egna så klart ;)) och fick låna lite av pappa & mamma.
En bankomat käkade upp mitt kort för några år sen också. Det lustiga var att jag fick ut mina pengar, men när kortet sen skulle matas ut kom det snett och slog emot innerkanten på springan...
"Var god tag ditt kort" stod det på displayen, tocktocktock sade det från kortöppningen och jag stod där som ett fån och kunde inte göra ett smack.
Bankomaten upphörde med utmatningsförsöken, tänkte efter en stund och försökte sen mata ut kortet igen - med samma dåliga resultat. Vid det här laget hade jag listat ut vad som hände och stod och kikade in i kortöppningen, kanske kunde jag peta till kortet så det kom rakt, men springan var ju alldeles för smal.
Bankomaten fortsatte uppmana mig med att "Var god tag ditt kort", men det gick ju inte.
Den försökte en tredje gång och sade sen "Välkommen! Sätt in ditt kort".
Nej! :o
Dan efter gick jag till sagda bank och var lite upprörd över att bankomaten svalt mitt helt oskyldiga kort och kan jag få tillbaka det, tack?
"Jaha, jo den håller på så ibland, den bankomaten..." :x
Men kortet var automatiskt avmagnetiserat så det var ett nytt kort, ny kod och hela baletten som gällde... :l
Faktum är att jag ska gå till banken och be om ett nytt kort idag - mitt kort har börjat spricka så vilken dag som helst fastnar väl det också i en bankomat... :e