TtillmarMedlem sedan sep. 2002928 inlägg
obelix skrev:
tillmar skrev:
Hehe, kanske borde lunga ner mig lite då. Vill inte ha nått sånt:-P
Har ju inte själv varit med om att nån stört oss. Bara en gång när våran fulla granne spela piano klockan 0430 på natten. Men ja brukar hålla mig till 21 på kvällen.
Nu menar jag inte till dig tillmar...
Men det är många som tror att bara för att mitt på dagen, så är det fritt fram att poppa på...
Har haft många sådana idioter till grannar, inte kul att höra en jävla massa basdunk som överröstar allt i lägenheten :x
Speciellt om man har Tinnitus och är ljudkänslig :l
Lungt, men om ja ska vara ärlig så kanske det är lite så ja resonerar. Men ja har fått en liten tankeställare. Ska nog in och snacka lite med grannen imorrn.
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggDet är inte heller speciellt skoj med tokpoppande grannar på dagarna om man inte har ett nio-till-fem-jobb som "alla" har... :l
CCasimaMedlem sedan sep. 200322 inlägg tillmar: Skönt att se att du har tänkt till efter svaren här. :)
Bor själv i ett mycket lyhört hyreshus och blir fullständig idiot på grannar som vägrar inse att deras musiksmak inte nödvändigtvis är samma som min/andras - och på folk som inte vill fatta att man i vilket fall som helst bara hör basdunket, vilket är väldigt mycket mer irriterande än "hela" musiken.
Hur kommer det sig förresten att musik tvunget måste spelas på fullt ös? :q Själv hör jag lika bra även om jag inte spelar för hela huset - och skulle så inte vara fallet (eller om jag dammsuger :e ) så finns ju, som sagts ovan, hörlurar! Trådlösa till och med!
Nix - visa hänsyn. Det är bara att bli vuxen. Livet är hårt...
Dryden - välkommen som min granne om du skulle få för dig att flytta till Skåne! :bire
Casima skrev:
tillmar: Skönt att se att du har tänkt till efter svaren här. :)
Bor själv i ett mycket lyhört hyreshus och blir fullständig idiot på grannar som vägrar inse att deras musiksmak inte nödvändigtvis är samma som min/andras - och på folk som inte vill fatta att man i vilket fall som helst bara hör basdunket, vilket är väldigt mycket mer irriterande än "hela" musiken.
Hur kommer det sig förresten att musik tvunget måste spelas på fullt ös? :q Själv hör jag lika bra även om jag inte spelar för hela huset - och skulle så inte vara fallet (eller om jag dammsuger :e ) så finns ju, som sagts ovan, hörlurar! Trådlösa till och med!
Nix - visa hänsyn. Det är bara att bli vuxen. Livet är hårt...
Dryden - välkommen som min granne om du skulle få för dig att flytta till Skåne! :bire
Kan bara svara för mig själv men tycker att det bara är gött att dra på värsta trance låten och på hög volym så det dunkar rejält. Men som ja nu märkt så gillar inte grannen det. Men nån gång ibland får hon stå ut med. Får spela när hon är borta :P
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggJag vet inte men det kan ha blivit en liten missuppfattning. Jag är inte så snäll som jag har framställt mig själv i denna tråd. :r §jr :e ;)
Okej, jag säger så här:
Jag är tolerant mot många saker. Hög volym ja visst, men inte klockan halv fem på morgonen eller konstant varje dag vecka ut och vecka in. Mina grannar får gärna ha fester med hög stämning och musik så länge det inte inkräktar på oss i min lägenhet (sömn osv). Jag sitter inte och väntar in 22-slaget för att 22:01 gå upp och skälla ut dem, börjar klockan däremot närma sig 01 så börjar det bli dags att tänka till. Folk får gärna röka men gör de det i trapphuset eller slänger fimpar på min balkong (har inträffat! :o) så har de passerat gränsen för vad jag accepterar. Likaväl kan jag säkerligen ta kritik om någon har något att komma med. Än har ingen gjort det, trots att jag ibland håller skaplig hög volym, men jag antar att de resonerar ungefär som jag själv gör ovan.
Håller de sig på sin kant så håller jag mig på min, blir de dock störiga mot oss så kan de räkna med att få tillbaka det på ett eller annat sätt.
Dryden skrev:
Jag vet inte men det kan ha blivit en liten missuppfattning. Jag är inte så snäll som jag har framställt mig själv i denna tråd. :r §jr :e ;)
Okej, jag säger så här:
Jag är tolerant mot många saker. Hög volym ja visst, men inte klockan halv fem på morgonen eller konstant varje dag vecka ut och vecka in. Mina grannar får gärna ha fester med hög stämning och musik så länge det inte inkräktar på oss i min lägenhet (sömn osv). Jag sitter inte och väntar in 22-slaget för att 22:01 gå upp och skälla ut dem, börjar klockan däremot närma sig 01 så börjar det bli dags att tänka till. Folk får gärna röka men gör de det i trapphuset eller slänger fimpar på min balkong (har inträffat! :o) så har de passerat gränsen för vad jag accepterar. Likaväl kan jag säkerligen ta kritik om någon har något att komma med. Än har ingen gjort det, trots att jag ibland håller skaplig hög volym, men jag antar att de resonerar ungefär som jag själv gör ovan.
Håller de sig på sin kant så håller jag mig på min, blir de dock störiga mot oss så kan de räkna med att få tillbaka det på ett eller annat sätt.
Hehe, då vill ja inte ha dig som granne §e
Nädå, låter rimligt det där.:OO
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Mr. N. skrev:
[> Mr. N. skrev:
Det är skönt att slippa bry sig om grannar. :p](http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=754191#post754191)
Fast det är klart, föräldrar ovanför och syskon som sover för tidigt... helt idealt är det ju inte. ;)
Skyll på grannen :L ;) §jr
LLeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg
Dryden skrev:
... eller slänger fimpar på min balkong (har inträffat! :o) så har de passerat gränsen för vad jag accepterar...
Makaroner också? :e ;) :P
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg
LeonL skrev:
Dryden skrev:
... eller slänger fimpar på min balkong (har inträffat! :o) så har de passerat gränsen för vad jag accepterar...
Makaroner också? :e ;) :P
Hur kunde jag glöma? :q :L
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg
Dryden skrev:
eller slänger fimpar på min balkong (har inträffat! :o)
Har hört talas om ett sådant fall där någon slängde en fimp in till en balkong där grannen hade ställt sin motorcykel, vilken givetvis avgav diverse bensinångor. Följden blev precis så som man skulle kunna befara. :x
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg
Casima skrev:
Hur kommer det sig förresten att musik tvunget måste spelas på fullt ös? :q Själv hör jag lika bra även om jag inte spelar för hela huset
Ha den var enkel, musik är en fysisk upplevelse (eller borde vara, det skall blöda ur örgångerna efter en bra skiva :e ) ;)
frankof skrev:
Casima skrev:
Hur kommer det sig förresten att musik tvunget måste spelas på fullt ös? :q Själv hör jag lika bra även om jag inte spelar för hela huset
Ha den var enkel, musik är en fysisk upplevelse (eller borde vara, det skall blöda ur örgångerna efter en bra skiva :e ) ;)
Håller med till hundra % :h
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inlägg
tillmar skrev:
frankof skrev:
Casima skrev:
Håller med till hundra % :h
Hade tyvärr samma åsikt, tills jag upptäckte att jag fått Tinnitus :l
Snacka om ung och dum... :x
KoplikMedlem sedan juli 20011 129 inläggJag har haft tur i min nya lägenhet, dock var det inte lättförtjänt.
När jag flyttade in så hade man självklart ett par inflyttningsfester där man dunkade på ganska bra till 23-01 tiden då man rörde sig ner på stan.
Jag tror det tog 3-4 dagar innan hon kom upp första gången och skrek på mig att jag inte hade någon respekt, och mina trevliga gäster i lägenheten började skrika tillbaka till granntanten (umgås inte längre med dom) så det gick inte så bra, men jag bad om ursäkt och avlägsnade mig med mina kamrater från lägenheten.
en annan gång så klagade hon på fimpar på hennes veranda, jag fixade en burk och tjatade ihjäl mina rökarvänner så de började använda den. En annan gång spelade jag högt till kl. 00-01, körde lite house/djungle med mycket bas, då trodde jag hon skulle döda mig, men några blommor och en bra ursäkt fungerade (bjöd in mig på kaffe och 1-2 timmar snack om hennes liv och familj, så jag fick väl ett litet straff ;) )
Men poängen är att nu fungerar det utomordentligt, jag spelar lite musik då och då men på lagom nivåer (tog ett tag att lära sig "lagom" nivå, men nu sitter det) Har inte fått ett enda klagomul utan bara trevliga grannar som man inte behöver springa från när man ser dom.
Respekt och hänsyn!
RRobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg Behöver ju inte vara svårare än så. :)