webForumDet fria alternativet

London - tips n' tricks?

Resor

26 svar · 1 160 visningar · startad av Wiberg · sida 2 av 2

Frågan, av Wiberg

Ska till London 3 nätter med flickvännen. Nån som har tips på mysiga platser att besöka? Billiga restauranger? Eller något annat allmänt tips för londonresan? :)

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juli 20021 523 inlägg

Abbey Road ligger tydligen här :)

Medlem sedan apr. 2003112 inlägg

London Eye är ett måste!! Åk inte om det är för dimmigt bara...

Harrods. Absolut. Speciellt den egyptiska rulltrappan, mat- och presentavdelningarna samt det ohyggligt osmakliga minnesmärket över Diana och Dodi.

Sköna gamla pubar:
Ye Olde Cheshire Cheese (Wine Office Ct.,145 Fleet St. = En liten sidogränd på norrsidan av Fleet Street, lätt att missa!). Anor från 1600-talet. En underlig pub med massor av små rum och barer i hel- och halvtrappor. Akta huvudet och kolla öppettiderna, de kan vara lite gammeldags.

Anchor. (34 Bankside, Southwark = södra sidan av Themsen). Också anor från 1600-talet.

Rekommenderar även en promenad längs sydsidan av Themsen mellan London Eye och Tower Bridge.

Akta dig för: London Dungeon. En riktig turistfälla! Likaså Mme Tussaud.

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

London Eye absolut. Var där tidigt dock. Boka gärna i förväg.
Båttur mellan Greenich och WestMinister.
Gärna någon av IMax-biograferna om du inte har den erfarenheten från tidigare. Såg SpaceStation 3D (ISS). Fräckt!

Ha det så trevligt!

/red: Såg nu att denna tråd är ungefär ett år gammal. Dra inte upp så gamla trådar, det leder bara till förvirring.

Medlem sedan dec. 2002536 inlägg

Rodan skrev:

Jag ska till London nästa vecka, när det någon som vet vad det kostar att åka i tunnelbanan?

Du hittar priserna här. Finns en hel del olika kort osv. Plöstligt märker man att det kanske inte alls var så billigt att åka tunnelbana i Stockholm som politikerna försöker inbilla oss.

På tal om Stockholm kan du köra "Stockholm style" och planka. Deras straffavgift är på otroligt låga £10!

Attackera mig inte med protester nu, håll er till ämnet London. ;)

Medlem sedan juli 20021 523 inlägg

Josef skrev:

London Eye absolut. Var där tidigt dock. Boka gärna i förväg.
Båttur mellan Greenich och WestMinister.
Gärna någon av IMax-biograferna om du inte har den erfarenheten från tidigare. Såg SpaceStation 3D (ISS). Fräckt!

Ha det så trevligt!

/red: Såg nu att denna tråd är ungefär ett år gammal. Dra inte upp så gamla trådar, det leder bara till förvirring.

Hade tänkt boka biljetter till London Eye, men måste man stå i kö för att få tag på biljetterna man har bokat? eller finns det en snabbkassa eller nåt?

Jag drog upp tråden igen för att jag ska till London nästa vecka, och om man startar en ny tråd då börjar alla länka till gamla trådar... så varför inte ta upp det i en gammal tråd? ;)

Medlem sedan juni 20003 169 inlägg

Om du bokat i förväg till London Eye så hämtar du biljetterna i en automat.
När jag var där så var det lååååång kö till kassorna men nästan ingen alls till dessa automater.

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Rodan skrev:

Hade tänkt boka biljetter till London Eye, men måste man stå i kö för att få tag på biljetterna man har bokat?
eller finns det en snabbkassa eller nåt?

Om du betalar med kontokort över internet, drar du bara kortet i en maskin så får du ut biljetterna (Precis som SF bio). Om det är kö till maskinen vågar jag inte uttala mig om. ;)

Rodan skrev:

Jag drog upp tråden igen för att jag ska till London nästa vecka, och om man startar en ny tråd då börjar alla länka till gamla trådar... så varför inte ta upp det i en gammal tråd? ;)

Okej. :)

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)