Så, nu kan ni studsa iväg till godtycklig nyhetstjänst som publicerar massvis med frågor som besvaras på samma sätt av 25-åringens advokat: "Ja, min klient har erkänt, men nej jag kan inte säga mer just nu."
För att nyheterna ska ha något mer att skriva om så intervjuar de lite "juridiska experter" som naturligtvis har svaret på frågor om livet, universum och allting - d.v.s. 42 - men inte heller vet ett jota mer om sakfrågan. ;)
Är det nu man ska invänta rättegången där han tar tillbaka alltihop? :OO
Skämt i sido, nu är det ju bara att hoppas på att rättegången går bra och att han får ett vettigt straff (som baseras på brottet och inte på medias överhypning i ärendet).
Och kan ni tänka er, ett ministermord håller på att klaras upp. ;) :bire
Det spelar iof inte så stor roll att han erkänt, polisen/åklagaren måste ändå bevisa att han är skyldig.
Du har rätt men Anna Lindhs blod fanns på något klädesplagg som hittades! Hittar hman även DNA som tillhör 25 åringen (hårstrå, hudcell, saliv + massa mer) DNA är juhe ett ganska säkert kort! Ocksen fingeravtryck på kniven är också ett säkert kort! samt videofilmen också!
Hur många tror att han kommer att dömmas till psyk. vård?
Nu verkar det som om det kommer att bli den linjen försvaret kommer att köra på, speciellt med tanke på att hans mor har gått ut med att han sökte vård dagarna innan, men fick ingen...
Om det blir så, så hoppas jag att det kommer att fungera, han är ju liksom märkt som psyk. sjuk, och minister mördare resten av livet, så han behöver all hjälp han kan få...
Skit samma om han blir dömd till psykvård, huvudsaken är ju att RÄTT gärningsman är gripen & får sitt straff.
Nä, blir han dömd till sluten psykiatrisk vård är det läkarna som bestämmer när han släpps ut igen och det behöver ju inte gå särskilt lång tid innan det inträffar - även om det sker genom särskild utskrivningsprövning eller vad det heter... :l
Skit samma om han blir dömd till psykvård, huvudsaken är ju att RÄTT gärningsman är gripen & får sitt straff.
Nä, blir han dömd till sluten psykiatrisk vård är det läkarna som bestämmer när han släpps ut igen och det behöver ju inte gå särskilt lång tid innan det inträffar - även om det sker genom särskild utskrivningsprövning eller vad det heter... :l
Tror att rätten har sitt att säga ibland...
Det har hänt att Läkare vill skriva ut, men att länsrätten säger nej...