webForumDet fria alternativet

Jämlikhet?

Politik & samhälle

18 svar · 670 visningar · startad av Bendro

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg
Frågan#1

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,414730,00.html

För att få det ur världen:
"å fy fan....en aftonbladet länk...unclean..unclean!!"
"SPAM!"
"usch...den här tråden kommer jag inte att läsa när det är en sådan hemsk länk i...sådetså"
"va fan...har obelix bytt nick?!"

Så...kan vi gå vidare nu?

Givetvis är det alltid tragiskt när övergrepp sker. Men det här kan bli ett bra test på domstolarnas syn på män resp. kvinnor.
Nu har det här i och för sig inte skett i sverige. Annars vore det intressant att se om mannens tidigare sexuella liv, hans grad av onykterhet och hans klädsel tas upp under en eveutuell rättegång. Och givetvis om argumentet att "han fick skylla sig själv" kommer upp...jag menar han slocknade ju berusad i lägenheten. Klart han bad om det då.

Medlem sedan mars 20021 889 inlägg

va fan...har obelix bytt nick?!

Mmm, som du sa hade det kanske varit intressant om det hade hänt i Sverige men det har det ju inte.
Sedan är det väl alltid svårt att dra några slutsatser utifrån ett enda fall...

:)

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Tvivlar på att det kommer att bli som när en kvinna råkar ut för ett övergrepp...

Men det ska bli intressant och se vad som händer...

Lite OT
"va fan...har obelix bytt nick?!"
Nope lite personlighetsklyvning bara §e

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

*hmm.. har länge misstänkt att Obelix och Bendro är samma person* §e
Man får väl håppas att han får en bättre behandling i rätten än vad som var/är fallet i dom senaste "stora" målen.

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

Norrmän är bra konstiga asså! Jag hade bara tackat o tagit emot om jag vaknade i ett sånt läge :e

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

mikul skrev:

Norrmän är bra konstiga asså! Jag hade bara tackat o tagit emot om jag vaknade i ett sånt läge :e

Njaaa....

Mannen tros vara den som uppmanade henne att utföra de sexuella handlingarna och han ska även ha filmat eller fotograferat övergreppet

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

mikul skrev:

Hade du? Kom ihåg det tills den dag då det verkligen händer.

Du har aldrig funderat på att det kanske kan uppstå skador / komplikationer för även en man? Kanske var han i erektionerad tillräckligt, vilket mycket väl kan medföra interna eller hudskador. Kanske var hon för torr, det kan orsaka skador på t.ex. föruhud, strängen eller annat. Kanske hade bruden som 'satte på' honom HIV/kondylom/gonorre/klamydia eller någon annan könssjukdom. Kanske var hon, för honom, motbjudande, äcklig och inte alls tilldragande vilket antagligen orsakar honom ångest eller mardrömmar.

Kom tillbaks när du själv blivit utsatt istället och kom fan inte och säg att du vill bli våldtagen, för det kan jag tala om för dig, att det vill du inte.

Medlem sedan nov. 20022 355 inlägg

mikul skrev:

Antar att det är ok om jag skickar tant Agda på dig med?? :q

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

mikul skrev:

Svensker är väl i såfall kostigare, tackar ja till våldtäckt.
Fast då är det ju inte våldtäkt längre :p

Fast "mikul" är väl inte representativ för svenskar i övrigt

Medlem sedan sep. 2003901 inlägg

Hrm.... det var ju inte så längesedan jag ponerade denna sits.http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=754039#post754039

IRONISKT................:OO

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

OveRRidE skrev:

mikul skrev:

Du har aldrig funderat på att det kanske kan uppstå skador / komplikationer för även en man? Kanske var han i erektionerad tillräckligt, vilket mycket väl kan medföra interna eller hudskador. Kanske var hon för torr, det kan orsaka skador på t.ex. föruhud, strängen eller annat. Kanske hade bruden som 'satte på' honom HIV/kondylom/gonorre/klamydia eller någon annan könssjukdom. Kanske var hon, för honom, motbjudande, äcklig och inte alls tilldragande vilket antagligen orsakar honom ångest eller mardrömmar.

Kom tillbaks när du själv blivit utsatt istället och kom fan inte och säg att du vill bli våldtagen, för det kan jag tala om för dig, att det vill du inte.

mjoo du har helt i den frågan! Men det stog att det inte var vanligt samlag i artikeln.. utan mer sexualla handlingar! men förövrigt håller jag med dej till 110%

Det rör sig inte om samlag på vanligt sätt utan om sexuella handlingar som straffas likadant som våldtäkt eftersom mannen sov, säger Flöystad.

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Ett samlag är väl 50-50
tycker jag mig minnas.

Ingrid skrev:

Ett samlag är väl 50-50
tycker jag mig minnas.

Ett samlag är när två partner t.ex en man och en kvinna, har intim kontakt med varandra! För att det skall räknas som ett fulländat samlag skall mannen föra in sin penis i kvinnans Hallongrotta (kom inte på bättre namn)!

det är min förklaring till samlag!
resten (BJ, rulla vårta, smek) å sånt räknar jag som antingen förspel till samlag (beskrivet ovan) eller som lek innan båda parter känner sig redo och har tillit för varandra för att fullfölja ett fullständigt samlag!

(min vision.. endast min vision.. ingen behöver säga att det är fel, för det är _inte_ det är min sikt)

MVH

Cheragi skrev:

För att det skall räknas som ett fulländat samlag skall mannen föra in sin penis i kvinnans Hallongrotta

Om det är två män då? ;)

Cheragi skrev:

mjoo du har helt i den frågan! Men det stog att det inte var vanligt samlag i artikeln.. utan mer sexualla handlingar! men förövrigt håller jag med dej till 110%

Det är irrelevant, tycker jag. Att vakna av att någon sitter och utför 'sexuella handlingar' tycker jag skulle vara något av en mardrömssituation om man inte känner personen i fråga.

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Ser inget lustigt alls i händelsen. Ett klart fall av övergrepp!

OveRRidE skrev:

Cheragi skrev:

För att det skall räknas som ett fulländat samlag skall mannen föra in sin penis i kvinnans Hallongrotta

Om det är två män då? ;)

Cheragi skrev:

Det är irrelevant, tycker jag. Att vakna av att någon sitter och utför 'sexuella handlingar' tycker jag skulle vara något av en mardrömssituation om man inte känner personen i fråga.

som jag skrev i mitt inlägg, dvs jag tog man + kvinna som exempel men detsamma gäller för övriga partners! fast min version kanske inte fungerar när det gäller kvinna + kvinna!
men dem löser sitt på något sätt!

Ett samlag är när två partner t.ex en man och en kvinna, har intim kontakt med varandra!

Jag är mycket väl medveten om att du skrev så. Det var därför jag lade till en smiley.

OveRRidE skrev:

Jag är mycket väl medveten om att du skrev så. Det var därför jag lade till en smiley.

Man kan aldrig vara för säker! :bire För har man sagt något tycker jag man är skyldig att förklara och svara på frågor angående det man har sagt! så jag tog det seriöst ;)

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

OveRRidE skrev:

mikul skrev:

Nu va det ju inte dirket så att jag menade allvar med det jag sa...trodde att folk skulle förstå det...
Men i så fall tar jag tillbaka kommentaren, för det du säger är helt riktigt! Det va trots allt lite klantigt sagt också... Ber om ursäkt. :r

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)