webForumDet fria alternativet

Rekvisita

Program & appar

14 svar · 519 visningar · startad av Poffe

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg
Frågan#1

Tjena,

Vi är några som håller på med en amatörfilm och saknar lite rekvisita, eller rättare sagt, en sak:

En polis-bricka.

Vad vi önskar är en av typen som finns i alla amerikanska filmer nämligen en sådan som man kan hänga runt halsen alternativt klippsa fast i bröstfickan eller kanske både och :)

Det spelar ingen större roll vilket land den kommer ifrån, alltså om det är en svensk eller amerikansk bricka t.ex. då filmen går i lite "amerikansk-snut-film"-stil.

Så om någon vet något ställe man kan köpa en sådan antingen i Stockholm eller på nätet vore jag väldigt tacksam om ni delade med er av den kunskapen :)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Det finns såna låtsaspolisbrickor på Hobbex, har jag sett (tror jag). :)

Hmm.. hittar inget på deras hemsida

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Finns en affär i Malmö som säljer lite allt möjligt sånt, vet inte om de säljer just polisbrickor men skulle tro att de gör det. Affären ligger på spångatan och heter Military Shop.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Finns (eller åtminstone fanns) en militärshop i Sthlm för några år sen, på Gamla Brogatan, ett kvarter ner mot Vasagatan från Drottninggatan.

De hade iaf en jävla massa äkta märken, typ Operation Desert Storm exempelvis. :)

Okkido skrev:

Finns en affär i Malmö som säljer lite allt möjligt sånt, vet inte om de säljer just polisbrickor men skulle tro att de gör det. Affären ligger på spångatan och heter Military Shop.

Tack för tipset fast det var i Stockholm jag var intresserad av ;) Känns inte riktigt värt det att åka till Malmö för en sån grej ;)

Stefan: Tack, ska kolla upp det!

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Sökte lite på military shop och hittade en i alla fall även om det inte verkar vara samma som jag tänkte på, såvida de inte har flyttat. ;)

Jepp, hittade också den, tänkte åka dit imorron om de har öppet och se vad de har :)

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

BR Leksaker :bire

hehe, hade iofs tänkt mig nått lite mer verklighetstroget ;)

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Okkido skrev:

Nja, den ligger väl på Bergsgatan ändå?

Kanske heter tvärgatan (i den korsning där den ligger) Spån(g?)gatan, men det är nog lättare att leta efter Bergsgatan om man inte hittar i Malmö. :)

Äsch, håller inte till i det området, vet bara att buss 100 stannar nära affären och den stannar på spångatan, men den stora gatan heter nog iofs bergsgatan och korsningen där bussen stannar heter spångatan.

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

:stefan:, du tänker på Military/navy Store ( Har jag för mig att det heter... Något med navy ivf. :) ). Military Shop ligger som sagt på Sveavägen, en bit nedanför Hardrock Café. En polisbricka bör kunna hittas i båda dessa butiker. Annars kanske Buttrick's på Drottningg. kan vara något? :)

Poffe skrev:

Okkido skrev:

Tack för tipset fast det var i Stockholm jag var intresserad av ;) Känns inte riktigt värt det att åka till Malmö för en sån grej ;)

Stefan: Tack, ska kolla upp det!

Det är ju ganska svårt att ringa och fråga om de har och sen be snällt och fråga om de kan skicka :)

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Gulasidorna.se skrev:

Military Shop AB
Bergsg. 13 A, 211 54 MALMÖ
040-12 29 49

Ring & hör med dem.

Källa: http://www.gulasidorna.se/query?what=company&company_name=military+shop&district_code=76&district_name=Malmö&district_type=40

383 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
252 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)