webForumDet fria alternativet

En halv hundralapp...

Småprat

38 svar · 2 246 visningar · startad av :stefan:

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Frågan#1

...hittade jag på krogen igår och stoppade den naturligtvis i fickan! :e

Om jag kommer ihåg rätt så ska man kunna byta till sig halvan mot en hel på banken - om man bara har delen med serienumret. Eller har jag blandat ihop allt igen? ;)

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Annars kanske du får tebax en 50lapp..

Medlem sedan juli 20031 505 inlägg

Genom jobbet så hade jag förut en heldel med banken att göra (SEB) och frågade där då om just detta och på den banken i alla fall så skulle man få en hundring tillbaka, oberoende med vilken del man kom. :)

Åfan, synd att jag inte hittade andra halvan också - då hade jag gått plus totalt under kvällen... :e

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Om de inte bryr sig om vilken del så kan man ju dela en hundralapp och gå till två banker! :i §e

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Qimen skrev:

Om de inte bryr sig om vilken del så kan man ju dela en hundralapp och gå till två banker! :i §e

Gäller detta även större valörer också så är det ju bara till att tuta och köra. :i :e ;)

Medlem sedan mars 20021 889 inlägg

Qimen skrev:

Hehe,
Annars kan man använda hundra olika sedlar och klippa ut en liten remsa från varje sedel och sedan sätta ihop dessa till en ny. De sönderklippta sedlarna klistrar man ihop igen och eftersom remsorna är så smala är det ingen som märker något konstigt...
Dock kräver den idén lite startkapital... ;)
r) ...samt bra klister

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Nu vet jag hur jag ska få pengar till en dator :moose

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Det där kan ju inte stämma! Inse vilka enorma ekonomiska hål som skulle uppstå om folk omsatte detta i praktiken!

En latent undergång för samhället som vilar i denna tråd annars. :e

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Intressant, då ska jag nog gå och dela en femhundring i ett par hundra bitar, jäklarns vad bra!

:bire

Medlem sedan juli 20031 505 inlägg

Vad har jag ställt till med
Sverige kommer att gå i konkurs... :P

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Mawmawhahaa §e

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Söderlund skrev:

Vad har jag ställt till med
Sverige kommer att gå i konkurs... :P

det är ingen som märker nån skilnad! :P

Jag ska se om de har städat ordentligt - ska till samma ställe igen ikväll... :e

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Har provat detta i praktiken, och kommer du med halva blir dom griniga :e
Fick reda på att det krävs ca. 75% fast det kan ju variera från bank till bank, och detta var ett tag sedan (sent 70-tal)

Nu kom jag på varifrån jag fått det - det var när jag praktiserade på Sparbanken i början av 90-talet! :i
Det var då jag hjälpte till att ladda Minutenautomaten och stod med en jävla massa cash i famnen... :e

:stefan: skrev:

Nu kom jag på varifrån jag fått det - det var när jag praktiserade på Sparbanken i början av 90-talet! :i
Det var då jag hjälpte till att ladda Minutenautomaten och stod med en jävla massa cash i famnen... :e

det sista jag skulle göra e att låta en praktikant fylla på en bankomat :) nuförtiden är det väl väktare som fyller på? =)

Nja, jag gjorde väl inte så mycket mer än att hålla i boxarna med hundra- och femhundralappar... ;)

Men de automater som har "ryggen" in mot ett bankkontor tror jag det är bankpersonalen som sköter fortfarande.

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Men man får vel komma med några isärrivna lappar och gå in på olika banker i olika kommuner... Nån bank borde ju ge ut en bättre begangnad eller ny..

Jerpa skrev:

Men man får vel komma med några isärrivna lappar och gå in på olika banker i olika kommuner... Nån bank borde ju ge ut en bättre begangnad eller ny..

ivärsta fall om det misslyckas är det juhe bara att ta med båda delarna till en bank man inte besökt, och få en ny. För man har juhe båda delarna! =)

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)