webForumDet fria alternativet

Kristianstad

Småprat

12 svar · 619 visningar · startad av Johnny Rönnberg

Medlem sedan dec. 20021 061 inlägg
Frågan#1

Hmmm. Vet Kristianstad (medlemen alltså) något om detta :OO ;).

Medlem sedan sep. 2003901 inlägg

:OO hjälp min hemstad brinner upp!!!!
Otäkt när sådant händer. x(

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Re: Kristianstad

Johnny Rönnberg skrev:

Hmmm. Vet Kristianstad (medlemen alltså) något om detta :OO ;).

Mordbränder? d framgick inte om någon omkom eller inte! verkade juhe vara en lagerlokal som brann, samt lite isolering som släcktes fort! :OO

ja ja men det brann i "min hemstad iaf" :e
Och om jag ska vara ärlig så är det inte så konstigt om det brann där ute......inte världens bästa ställe om man säger så. :l

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Hehe, nissen som e misstänkt för allt kommer ifrån där jag bodde innan (liten håla) och han bor alltså i Kristianstad nu.. han är även misstänkt för bränder i Ystad....

Jymdis skrev:

Hehe, nissen som e misstänkt för allt kommer ifrån där jag bodde innan (liten håla) och han bor alltså i Kristianstad nu.. han är även misstänkt för bränder i Ystad....

(:OO inte broby väl??? ;) )

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Hehe nä :)
Från en liten håla mellan Malmö å Ystad =)

phu ok...... ;)

Medlem sedan dec. 2002841 inlägg

Jo, det känner jag till, Johnny!

Under hösten har det inträffat 20 bränder i Kristianstad och en natt brann det på 4 platser i Ystad.
En man greps i oktober då några poliser såg honom gå in i 1600-talskyrkan "Heliga Trefaldighetskyrkan". Då han kom ut så brann det i prediksstolen.

För en vecka sedan friade Tingrätten honom. Rätten sa att de hade för lite bevis:

¤ I hans hem hade han massor med eldningsprylar.
Tingsrätten: Det har väl många?

¤ Han "råkade" bli fast för en bilstöld i Ystad, samma natt som bränderna var där.
Tingsrätten: Tillfällighet?

¤ Han sågs gå in i "Heliga Trefaldighetskyrkan". När han kom ut, så brann det i kyrkan.
Tingsrätten: Poliserna ljuger säkert. Det gick nog in en annan man från en annan ingång och tände på.

¤ Han har tidigare i sitt liv varit pyroman.
Tingsrätten: Han har säkert slutat med det?

Dessutom brann det aldrig när han satt i häktet. Och nu när han är fri så har det redan brunnit två gånger.

Nu diskuteras det om att mannen ska få skadestånd för den tid han satt i häktet.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

I Kristianstad lär det vara rätt enkelt att släcka mordbränderna. Den staden ligger nämligen under havsytenivån. Det borde räcka med att spränga en vall. ;)

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Det har brunnit väldigt mycket i trakten run K-stad på sistone det borde vara en baggis att hitta mordbrännaren/mordbrännarna...Det har faktiskt hållt på några år vid detta laget. Verkligen slött av utredare och annat polisiärt folk.

Medlem sedan dec. 2002841 inlägg

Ingrid: Jaså, har det brunnit många gånger tidigare år också? Jag trodde det bara var sen i somras som den där fjabben hållit på?

Uffe: Alldeles riktigt! :)

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Kristianstad skrev:

Ingrid: Jaså, har det brunnit många gånger tidigare år också? Jag trodde det bara var sen i somras som den där fjabben hållit på?

Jag skrev i trakterna....inte precis i centrum. :e

273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)