webForumDet fria alternativet

Min tid var inte kommen!!!

Småprat

18 svar · 598 visningar · startad av Luxman

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg
Frågan#1

Trots det har förflutit 12 timmar sen händelsen så kan jag inte låta bli att tänka på det.

Jag lämnade lägenheten och hade hunnit 5 meter när ett stort lass med is släppte från taket, det kammade mitt hår, strök min rygg och gled ner för vaden innan det kraschlandade delvis på min högra häl. Bakom mig gick en av mina döttrar och såg hur nära det var och såg hur stort issjoket var.

Tydligen var inte min tid kommen, jag har några liv kvar!
Men vetskapen om hur nära det var gör ändå att man funderar, fem centimeter....så nära var det att Luxman kastade in handduken.´

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

One down. Eight to go.
Mjauuu!

De nära-döden-upplevelserna är sällan trevliga. Välkommen tillbaka till wF i alla fall :birp

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Otäckt. Tur att det gick bra den här gången.

Fastighetsägarna borde ha bättre koll nu när det är omslag i vädret. x(

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Ehm... :o

Såna här saker får en ju helt klart att fundera över alla ens materiella behov...

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

@nders skrev:

Såna här saker får en ju helt klart att fundera över alla ens materiella behov...

Absolut, ALLA bör ha hjälm!

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Re: Min tid var inte kommen!!!

Luxman skrev:

Bakom mig gick en av mina döttrar och såg hur nära det var och såg hur stort issjoket var.

Den andra dottern, var hon uppe på taket, kanske? Just kidding...

Det är självklart att Tomten måste vara lite försiktigare var han parkerar släden på taken. En läxa till nästa jul.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Exakt samma sak hände mig för ett eller två år sedan på Drottninggatan i Stockholm. Men det var näsan som höll på att få en strykning. Senare läste jag om en kille som fick ett isblock i huvudet samma dag på samma gata. Han dog. Rättegången om den saken avgjordes för bara någon vecka sedan. Man blir lite skakig när sådant händer.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Det här borde kanske lära er att inte vistas utomhus, man vet aldrig vad som kan hända...

Medlem sedan juni 20012 236 inlägg

:o

Usch H, det är precis sånt här jag är rädd för. Tänk om jag hade förlorat dig... :( Skönt att det gick bra. :f

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Usch, man bör egentligen ha koll uppåt när man går i stan, inte första gången såna här saker händer... :/

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

uuuhh!!! Läbbigt sånt fär! Tur att du klarade dig i alla fall :moose

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Re: Min tid var inte kommen!!!

Luxman skrev:

Tydligen var inte min tid kommen, jag har några liv kvar!

Med tanke på allt som händer dej så kan man ju undra hur många liv du har kvar?

Skönt att höra att det gick bra, men jag håller nog med Oelbal, det är skadligt att vistas utomhus.

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Jäkla tur du har! :o
Men jag är lite besviken på att du inte rapporterat på vers, särskilt nu i juletider. ;)

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Mr. N. skrev:

Jäkla tur du har! :o
Men jag är lite besviken på att du inte rapporterat på vers, särskilt nu i juletider. ;)

Ibland så får rysningarna efter ryggraden en att skriva utan vers, även fast det råder juletider. ;)

Jag ryser fortfarande vid tanken på hur nära det var, inte bara ryser förresten. Det är faktiskt motstridiga tankar som fladdrar, tacksamhet eller var det kanske ett tecken på något, hur livet kan förändras på en bråkdel av en sekund oavsett hur försiktig man är. Jag blir faktiskt fortfarande tårögd och lite rädd när jag tänker på det.

Tack för orden ni skrivit :f , det gäller alla men en extra :f till min prinsessa.

Medlem sedan mars 2003580 inlägg

Usch! Inte alls trevligt, tur att det gick bra!!

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Hur gick det med katten som befann sig dryga halvmetern bakom dig?

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Lofberg skrev:

@nders skrev:

Absolut, ALLA bör ha hjälm!

I think i see a connection!

http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&forumid=102&threadid=90981&highlight=cykelhj�lm

Skämt åt sido! skönt att det gick bra! det var juhe inte så länge sen en pojke omkom i sådan olycka på drottninggatan i stockholm city =/ otäckt d här konceptet med moder natur!

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Låter för hemskt... glad du inte fick det över dig.

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Usch usch usch! Vad är det för en fastighetsägare som riskerar liv för is? :x

Tur att det ville gå lyckligt för dig i denna situation, Luxman - och glöm inte att så här i juletider vara extra vaksam på snö och is ovan huvudet. Det gäller alla.

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
135 ms — ändringar (db)