Frågan 23 dec. 2003 17:05 #1 Eller vad säger ni? Ska ni köpa fyrverkerier? Själv lovar jag varje år, att jag inte ska köpa några, men far min brukar alltid övertala mig. "Klart vi ska ha några raketer" och "Äh, en tårta eller två skulle väl inte skada".
Men iår ska jag stå på mig. Det känns ändå som att det är pengarna som ryker. Jag förstår inte vad som är så trevligt med det hela. Vill man kolla, kan man kolla på andras. Är det köldskadorna som är det som frestar kan man få det på annat håll. ;)
r) Tagg
M muskot Medlem sedan jan. 2002 7 905 inlägg Smällare och raketer var ju bara kul när man inte hade åldern inne.
P PeW Medlem sedan juni 2000 10 432 inlägg Det är både billigare och roligare att titta på andras fyverkerier ;)
B bewern Medlem sedan juni 2002 3 097 inlägg Under de senaste tio åren har jag bott i områden där det finns fyrverkerigalningar, som smäller hur mycket som helst. Jag har helt enkelt blivit bortskämd när det gäller antalet fyrverkerier och knallar. Har därför inte lagt ut ett öre på fyrverkerier på jag vet inte hur länge. :e
P PsyDonia Medlem sedan maj 2003 924 inlägg
PeW skrev:
Det är både billigare och roligare att titta på andras fyverkerier ;)
Om alla skulle kolla på andras så skulle det inte vara mycket att kolla på.
A Axel Medlem sedan aug. 2000 4 638 inlägg *fundera* Ska jag smutsa ner lite i naturen i nyår bara för att få ett par sekunders nöje, eller ska jag låta bli? *hmm* :l
obelix Medlem sedan sep. 2002 8 900 inlägg Det räcker med alla andra idioter som skjuter av raketer och smäller smällare...
Dryden Medlem sedan aug. 2002 18 625 inlägg Jag klarar mig också med att andra fixar raketerna. Har nog inte köpt/använt sådana på sju-åtta år.
Självklart ska man ha massor.
förra året la jag 1500:- på fyrverkeri och kompisen lika mycket. :r
Jäklar vad det smällde :D
webtomten skrev:
Självklart ska man ha massor.
förra året la jag 1500:- på fyrverkeri och kompisen lika mycket. :r
Jäklar vad det smällde :D
haha nee orka, man kollar på andra som bränner sina pengar! =P
BTW: Lever du webtomten :o wieeee
C caze Medlem sedan sep. 2001 6 059 inlägg Finns roligare grejer att bränna pengar på, som sprit t ex :birp
R Robban Medlem sedan dec. 1999 2 555 inlägg
förra året la jag 1500:- på fyrverkeri och kompisen lika mycket.
Skänk pengarna till frälsis i stället. Där gör de bra mycket mer nytta. Så gör du naturen och hundägarna en tjänst också.
P PeW Medlem sedan juni 2000 10 432 inlägg
PsyDonia skrev:
PeW skrev:
Då är det bara att ta några supar till så blir det virtuella fyrverkerier :p
obelix Medlem sedan sep. 2002 8 900 inlägg
PeW skrev:
PsyDonia skrev:
PeW skrev:
Då är det bara att ta några supar till så blir det virtuella fyrverkerier :p
Synd bara att smällarna kommer dagen efter bara... ;) :P §e
C caze Medlem sedan sep. 2001 6 059 inlägg
Synd bara att smällarna kommer dagen efter bara...
En riktig man känner inte av smällarna dagen efter :P