Pace skrev:
Ursäkta min osympatiskhet, men jag kan inte låta bli att hånskratta åt dig, dagens I-landsproblem. Förmodligen för att jag fick reklam berörande Barncancerfonden i dag, "Önskelista: gör så att min bror blir frisk" i den stilen. Fick i alla fall mig att tänka till en extra gång.
Nä, du är inte ursäktad, hela den där posten var så otroligt uppblåst och överlägsen, samma sak som när föräldrar säger åt ungarna som inte vill äta upp maten att dom ska tänka på dom stackars barnen i afrika.
Tror du bara vill låta som du skulle vara bättre än oss andra, men det är ju sant, du är ju så jävla bra jämfört med oss andra, om du skulle råka ut för nått skit tänker du väl bara på dom har det sämre och så mår du mycket bättre, eller kanske du har glömt hela det här om ett par månader när inga broschyrer om dom som lider i 3:de världen eller av hemska sjukdomar trillar in i din postlåda.
Jag vet hur dom har det, det betyder inte att jag inte kan bli upprörd över nånting som händer mig.
Gör du så här hela tiden eller?
"min hund har dött"
"...jag kan inte låta bli att hånskratta åt dig, dagens I-lands problem..."
"jag har blivit av med jobbet"
"Min flickvän har haft en affär bakom min rygg"
/r:
Dessutom, missade du att i min orginella post där jag berättar med lättnad över att skadorna var lätta åtminståne och att försäkringen betalar skadorna?
/r2:
Förresten, du sa två tusenlappar, jag hoppas du fattar at du talar om euro här, det är mera som arton tusenlappar i kronor.