webForumDet fria alternativet

År 2003 går mot sitt slut!

Småprat

7 svar · 303 visningar · startad av Johnny Rönnberg

Medlem sedan dec. 20021 061 inlägg
Frågan#1

Vad tycker du har varit bäst resp. sämst med året som gått?
Vad har varit roligaste resp. tråkigtakt med året som gått?
Vad har varit lättast resp. jobbigaste med året som gått?

För mig själv har 2003 varit ett väldigt bra år om man jämför med 2002. I maj blev jag morbror, vilket jag blev 2002 också men då hände det som man inte trodde skulle kunna hända .

På det personliga planet har jag som sagt blivit morbror, varit med om min storasysters bröllop och en massa andra roliga och trevliga saker. När jag tänker efter har det inte hänt något tråkigt eller jobbigt under året.

När det gäller mer icke personliga planet har det hänt en del tråkiga saker. Det började med Columbia haveriet, fortsatte med mordet på Anna Lindh för att slutföras med Johnny Cashs död. På den mer positiva fronten kan man nämna EMU-valet, att jag har klarat två varsel och att jag har lärt mig en hel del nya saker.

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Några saker jag tyckt varit både bra och roliga är: Jag har börjat spela gitarr (änteligen), åkt Balder :p , varit på skitroliga PRAO, köpt en XBOX (nog bäst av allt ändå), många andra saker (uppdaterar senare om jag kommer på något) och så har jag fått en till kusin (frågan är om det är bra eller dåligt ;) ).

Dåliga saker: Betett mig illa här :r och sen minns jag inget mer. Ok, Ozzy är allvarligt skadad :l

Kommer säkert på fler saker :e

Go' jul på er... :bire

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Det här har varit ett av de mer händelserika åren för min del, muckade i våras efter 10 månaders värnplikt. Fortsatte att jobba några månader innan jag hoppade på högskolan, och där trivs jag väldigt bra.

Roligast måste ha varit muck. Det var obeskrivligt skönt. Sämsta, tråkigasta och jobbigasta minnet kommer nog också från lumpen, under en bat.-övning tidigt i våras när jag insjuknade ganska fett och fick köras med hastande sjuktransport.

I övrigt på det personliga planet har allt varit riktigt bra. Inga nära eller kära har gått bort, det har snarare blivit tillökning i släkten. :bire

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

På det hela taget har det hittills varit ett bra år tycker jag. Italienresan vi gjorde i somras blev lyckad, min första riktiga semester (på sex år) blev även den lyckad. :)

Kan inte direkt komma på några hemska och fruktansvärda saker på det personliga planet men omvärldsproblemen som berört är ju Anna Lindh-mordet och Irakkriget.

Det är i alla fall vad jag kan komma på nu.

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Jag har fortfarande synen kvar. :)

Ta er en funderare på hur mycket ögonen egentligen betyder

Kom just på en positiv sak till. Under 2003 fick jag efter mer än 1,5 år av flera tandläkarbesök nya "tänder" som ersättning för dem jag fick utslagna 2002. :)

Qimen skrev:

Vilket får mig att tänka på när jag i höstas fick ett metallspån i vänster öga (det enda öga jag ser på). Efter flera besök hos läkare och ögondroppar kom man fram till att ingen skada skett, men det var några oroliga veckor.

Medlem sedan nov. 2003370 inlägg

Qimen skrev:

Jag har fortfarande synen kvar. :)

Jag har fortfarande inte fått håret bortbränt, blivit tvingad att flytta till Mexiko eller fått en tång i huvudet så för mig har året också varit jättebra :e

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)