webForumDet fria alternativet

Du ska förstöra din krigsplaceringsorder!

Småprat

31 svar · 1 774 visningar · startad av SugarDaddy

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg
Frågan#1

Moohahaha, jag är gammal! Fick brev idag och har "blivit av" med min krigsplacering - samtidigt fick jag brev från hemvärnstomtarna, lyssna på det här:

hemvärnet skrev:

"Vi är ett förband med låg medelålder och högt tempo. Det märks när vi till exempel övar rensning av hus, med skarp ammunition och skarpa handgranater. Då gäller det att det går undan och att alla kan sin uppgift, även om luften är svart av sot och det gnisslar av grus mellan tänderna."

- Vad säger man,stridsp*****.. Men, någonstans, lite sugen blir man ju ända på att få leka med vapen igen.. :r :e

För övrigt, prisa Gud, skatteåterbäringen är här - 13 071 kronor ligger på posten och väntar på mig. I hereby declare this day Happy Day! :birp

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag fick också order om att förstöra min krigsplaceringsorder.
Det betyder inte att man "blivit av" med sin krigsplacering utan bara att man snart ska få en ny.

Det har inte heller någon med personens ålder att göra. ;)

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Jag fick också den, så det har inte med åldern att göra - jag muckade ju i Maj i år. ;)

"Hittar du den inte ska du betrakta den som förstörd", det tyckte jag lät bra. :e

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Kan starkt rekommendera att ordern nedsköljes tillsammans med ett glas vitt. Rött passar inget vidare ihop med carbonfragmenten som sitter kvar i pappret.

Hehe, gillar deras förklarande stil: "du ska förstöra den (bränna, klippa eller riva). Om du inte finner din order ska du betrakta den som förstörd. " Tänk om resten av livet kunde vara lika bekvämt :e

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jag fick aldrig nån krigsplaceringsorder så jag rev sönder lite andra papper, från Telia, CSN och vad det nu var. Gick jättebra. :OO

Medlem sedan aug. 20021 752 inlägg

Fick också min idag, men eftersom jag aldrig har fått någon krigsplaceringsorder så var det detta brev som jag brände och kastade :)

/Viktor

:stefan: skrev:

Jag fick aldrig nån krigsplaceringsorder så jag rev sönder lite andra papper, från Telia, CSN och vad det nu var. Gick jättebra

:birp :e :e

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Fick mitt brev för en vecka sedan. Muckade i April i år och blev skitglad när jag läste att man skulle förstöra sin krigsplaceringsorder.....

...Men som vanligt med försvaret så är det alltid någon skit på gång, man kan ju bara hoppas på att någon smart jäkel kommer på att furir Dahl är överflödig så att man avskrivs ur hela skiten. DET skulle vara värt att fira! :bire

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Om du inte finner din order ska du betrakta den som förstörd.

Hmm.. Jag tycker detsamma ska gälla för obetalda räkningar:

Om du inte finner din räkning ska du betrakta den som betald.

90,87:- kvar att leva på fram till 23:e... :x

Medlem sedan juli 20011 304 inlägg

Brinn Brinn! Muhahaha!

Medlem sedan dec. 19992 555 inlägg

Har också fått en sån. Hur var det. Skulle de inte skicka med något kodord också, för att ändringar av krigsplaceringsordern skall gälla (och det kodordet återfinns på krigsplaceringsordern)? Har bestämt för mig det i.a.f. :)

Skulle de inte skicka med något kodord också, för att ändringar av krigsplaceringsordern skall gälla

Du har fan ta mig rätt! Detta kan vara desinformation från fienden!

Måste skriva till ÖB och fråga om det är sant. §jr

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Jon skrev:

Brinn Brinn! Muhahaha!

Äkta glädje! §e

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Re: Du ska förstöra din krigsplaceringsorder!

SugarDaddy skrev:

För övrigt, prisa Gud, skatteåterbäringen är här - 13 071 kronor ligger på posten och väntar på mig. I hereby declare this day Happy Day! :birp

Här var det en som hade pengar till jul åtminstone. :e

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Web-Tor skrev:

Måste skriva till ÖB och fråga om det är sant. §jr

:e

Medlem sedan jan. 2000566 inlägg

Jag fick också ta del av massutskicket i veckan som varit. Att bränna krigsplaceringsorden känns som det mest tilltalande. §e Jag fick en ny befattning så sent som sommaren -02 men någon placering för den har inte dykt upp. Men det kommer väl... någon gång under 2004. :OO

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Man kan börja undra lite hur de har tänkt när de skickade ut de där för det verkar som om vartenda kotte har fått en sån oavsett om de har en krigsplaceringsorder som kan förstöras.

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

SPiN skrev:

Jag fick också den, så det har inte med åldern att göra - jag muckade ju i Maj i år. ;)

"Hittar du den inte ska du betrakta den som förstörd", det tyckte jag lät bra. :e

Jo de tyckte jag också lät jäkligt bra! :birp

Man kanske skulle tipsa Ryssarna om att NU vore en bra tidpunkt att invadera oss. Det är nämligen inte en jäkel som har en aning vart man ska inställa sig.

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)