webForumDet fria alternativet

Nu är goda råd goda!

Datorhårdvara

46 svar · 1 117 visningar · startad av Luxman

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg
Frågan#1

Min skärm vill inte stå stilla, dessutom är allt suddigt som visas på den. Jag är inte säker men det kan ha något med julfesten igår att göra, pust. Som tur var väckte pendlingschauffören mig i morse och frågade ifall jag skulle med för mina väckarklockor hade inte lyckats få liv i mig, det blev visserligen lite ont om frukost men jag kom i.a.f. till jobbet för att köra själv var inte att tänka på. ;)

Nu är frågan, hur får man skärmen att stå still och hur kan man smita undan arbetet och vila istället utan att någon märker det.
Alla råd emottages tacksamt. :)

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag brukar göra som så att jag fixerar skärmen med två linjaler, vars ändar fastsättes med gaffatejp på skärmens sidor respektive tinningarna, alternativt öronen.

Man kan också dubblera stödet med liknande anordning från bröstkorgens sidor.

Mvh

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Skriv ut ett stort rim och lägg ut som pusselbitar på golvet.
Lägg dig där och se ut som om du håller på att pussla ihop en hyllningssång till företaget. Säg att allt är hemligt.

Medlem sedan juni 20012 236 inlägg

Stackars Luxman, bakfull och dan
Vad ska man göra med den karln
För mycket dricka och julesill
Nu han lidande gömma sig för omvärlden vill
Nå, kära Lux, mitt råd till dig blir då
Att genast mig ringa (för att nya anekdoter berätta) och på så sätt bättre må ;)
En timme då från din arbetstid säkerligen försvinner
Och din hjärna då ifatt med din kropp åter hinner

:f

Letar efter tejp, börjar dock med att fixera bröstkorgen.
Jag har inte så många linjaler så jag fick prioritera och det känns viktigast att jag inte ramlar ur stolen hela tiden.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Det är alltså inte nog med att det är fel på skärmen, stolen är felkonstruerad också? :l

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Drick dig nykter på billig sprit?

Testar Bires förslag, häller upp glögg.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Re: Nu är goda råd goda!

Luxman skrev:

Nu är frågan, hur får man skärmen att stå still och hur kan man smita undan arbetet och vila istället utan att någon märker det.

Skärmproblematiken ser jag att @nders redan har angripit så jag fokurserar... fikuserar... foksurerar... hmmm... tipsar väl lite om hur du fixar den andra delen.

Telefonen, är en räddande ängel. Lyft luren, ring fröken ur eller någon annan monologtjänst, därefter räcker det med lite hummanden emellanåt. Om du kan träna upp din snarkförmåga så att det låter som ett svårt och fundersamt hummande så underlättar det möjligheten att se/låta upptagen ut.

Plocka fram alla pärmar du har och bygg upp en jättehög på skrivbordet. Se till att ett par pärmar ligger öppna. Det kommer tveklöst att se ut som att du jobbar satan. Undrar någon vad du pysslar med så kan du titta upp och bjäbba något om att du samkör uppgifter från olika källor. Det låter väldigt komplicerat.

Klistra upp en drös med post it-lappar med små nyckelord som bara du skulle kunna förstå på alla tänkbara ytor. Har du fönster till ditt kontor, kan du med fördela försvåra insynen genom att tapetsera fönstret med post it.

Bygg upp några staplar med böcker på golvet - gärna tjocka manualer. Inte nog med att du kommer att se engagerad ut - de fungerar bra som fotstöd.

Sov gott.

Sen kan du toksurfa på wF. Det är i alla fall vad jag tänker göra idag... ;)

ZZZzzzZZZzzzz :h
(det funkar, tack Rikard)

Rikard skrev:

Sen kan du toksurfa på wF. Det är i alla fall vad jag tänker göra idag... ;)

Jag tror jag tänker hänga på lite mer än vanligt i dag.. ;)

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg

Leta efter den stora röda knappen som får golvet att sluta snurra :e

Lite mer än vanligt, är det möjligt Bire! :e :moose
*letar efter stora röda knappen*
(hade glömt koppla bort telefonen så nu är jag vaken igen)

Hittar ingen i rummet, testar med den på väggen utanför.

*testar*

Oops!
Någon som vet hur man stänger av ett brandlarm?

Smart! Nu springer ju alla ut!
Då går du tillbaka till ditt rum, stänger dörren, kryper in under skrivbordet, stoppar in en bomullstuss i varje öra och lägger dig med huvudet på en av bokhögarna. Innan du gör detta kan du se om det inte finns någon brandfilt så inte golvet blir så hårt samt gärna en handduk att lägga över huvudet.

Skulle någon storma in på ditt rum och undra vad du gör så hävdar du bara att du har lärt dig att man ska hålla sig nära golvet för att undvika brandröken.

Luxman skrev:

Oops!
Någon som vet hur man stänger av ett brandlarm?

Nope, men jag vet hur dom låter.. :moose

Hmmm...det kom en personalchef och yrade om 8000kr i utryckningsavgift för brandkåren. :r

*torkar bort mitt fingeravtryck från knappen och ser oskyldig ut*

Följer Rikards förslag och drar en handduk över huvudet och kryper ner på golvet under skrivbordet. :p

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)