webForumDet fria alternativet

Hur föreställer vi oss varandra egentligen?

Småprat

227 svar · 9 023 visningar · startad av OveRRidE · sida 9 av 12

Frågan, av OveRRidE

Dagens trams. Jag har många gånger funderat på ifall den bild man har av människor som man 'känner' över nätet verkligen stämmer eller inte. Jag har iallafall oftast en väldigt klar bild framför mig om hur man föreställer sig personen i fråga. Om det nu är någon som tänker som jag, skulle det vara kul att höra era bilder av andra på wF och eventuellt hur de har ändrats iochmed en wF-träff eller

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

:stefan:
Bor i en lägenhet inredd som en blå frysbox. Har hela långväggen tapetserad med säsongens smaker och har en ytterdörr som öppnas uppåt. Sover på mage, då ölhävararmen går även i sömnen.

@nders
@nders existerar egentligen inte. Han är ett program, ett stycke kod. Ett slags matrix utan syfte. <%=404%>. Dock konsumerar dena enkla kodrad ofantliga mängder mjöd, som i sin tur genererar ett hiskeligt antal inlägg på nätmötesplatsen webForum.

Hur som helst så levererar dessa två pseudonymer humor och glädje så gott som dagligen. :birp

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

:stefan: skrev:

SirPeter skrev:

OveRRidE skrev:

RED. Hur visste du att jag har melerade ögon? Folk ser oftast inte det. :q

Han har nog läst det på webForum tror jag. ;)
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=658837#post658837

Nope, då hade jag redan upptäckt det - Hultsfred var helgen innan det där skrevs. ;)

OveRRidE: Gissa varför jag var lite okompatibel först när du hoppade fram? Dels bankar nån vilt främmande människa mig på ryggen, dels börjar denne svamla om min t-shirt och hans flickvän, dels säger han nåt wF-nick och dels har fanskapet dessutom Bowieögon! Tro fan att hjärnan inte riktigt hängde med där... :e

Dessutom hade jag ju suttit och gratishinkat i ÅBROs viptält på backstage precis innan... ;)

:e

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Jag måste få liva upp denna härliga tråd igen.. Såg något som är en grov misstolkning av mig. ;)

rozie skrev:

Jag tänker mig:

m_soderlund som en bråkstake runt 25 år gammal. har suttit inne ett par år och planerar just nu sin nya karriär som politiker i Kalifornien.

25 år? Njäe. Jag är 18 år. Suttit inne? Jag? Njäe. ;)
Politiker? Hm.. Kalifornien? Nej. :p

Web-Tor
Egentligen en ytterst ordentlig smurf under den kala ytan. (Han är ju snaggad. ;)) Lite småkonservativ - men bara till det positiva.

Marja
Tjej som jobbar på tok för mycket på kvällar. Gillar mode. Anar jag ett DIF-märke i wF-porträttet? :bire

OveRRidE
Notorisk förföljare av spammare. ;)
En kunskapsbank som få. Gitarrplingande. Fotointresserad filur. :)

bewern
Trodde bewern var en ovanligt skarpsinnig tonåring. Ack så fel jag hade! bewern är en ovanligt skarpsinnig man i sina bästa dar! :D

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Jag då? :(

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

dahlgren Jag föreställer mig att stackarn har vuxit fast i caféet. :( ;)

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Såhär uppfattar jag:
Ta inte illa upp nu

@nders:
Stor man runt 35-40 års ålder, Mörkbrunt hår, Sitter ofta vid datorn på morgonen och kvällen.
bassebhu:
Kille runt 20 års åldern han dagliga sysslor är att spela Piano och sitta vid datorn, På lördags kvällarna är han ute på stan och träffar brudar. ;)
Basse är mörkbrun i håret och har blåa ögon, Längden är runt 180cm och väger ca 70-85kg.
Ingrid:
Kvinna runt 40 års åldern och hennes största intressen är att mixtra i sin lilla trädgård med rosor och andra blommor ;)
M.Cheraghi:
En lite småförvirrad 17 åring som bor i Stockholm, Hans dagliga vanor är att äta på FaffelKungens Kebab. Han är mörkbrun och har bruna ögon och är normal lång.
SirPeter:
Kraftig man runt 35-40, Ganska lik @nders.

---

Quid:
Vem är det? :p

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

bluxbluxo skrev:

Ingrid:
Kvinna runt 40 års åldern och hennes största intressen är att mixtra i sin lilla trädgård med rosor och andra blommor ;)

Jag som trodde hon odlade svamp... §e ;)

Medlem sedan mars 200435 inlägg

fan va elita ni är =) är man välkommen in i genget?

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Det är tydligen dags att kommentera lite av folkets mer eller mindre välriktade fixa idéer. ;)

ännësöphïë skrev:

En ”sokare” som efter manga ar har hittat hem. Drommer sakerligen om trygghet och familjeliv. Vill bli en Svensson. Ambitios till det yttre men drommer nog egentligen om att slappa pa jobbet. ;) Fornuftet vinner alltid. Staller alltid upp for andra :f och ar en mycket engagerad van. En sann van for dom som far formanen.

Oj, nu vet jag inte vad jag ska skriva, men det där tar jag som en komplimang. Och visst har du rätt! :f

Web-Tor skrev:

Hårig. Huggtänder. Bor i en bur.

Tja, nu har vi träffats. Sugen att korrigera? ;)

pyttebasse skrev:

@nders existerar egentligen inte. Han är ett program, ett stycke kod. Ett slags matrix utan syfte. <%=404%>. Dock konsumerar dena enkla kodrad ofantliga mängder mjöd, som i sin tur genererar ett hiskeligt antal inlägg på nätmötesplatsen webForum.

Utan syfte? :o

bluxbluxo skrev:

Stor man runt 35-40 års ålder

ROLF! Det är, eh, typ fel. :e

Slutligen:

xyzse skrev:

är man välkommen in i genget?

Har du skickat in de obligatoriska nakenbilderna till forumledarna? I så fall: tveklöst!

Medlem sedan mars 2004754 inlägg

xyzse skrev:

Klart att du är välkommen till wF! :bire

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Rufus skrev:

xyzse skrev:

Klart att du är välkommen till wF! :bire

Såklart att du är med i gänget! :D ;)

Medlem sedan jan. 20021 122 inlägg

spango skrev:

dahlgren Jag föreställer mig att stackarn har vuxit fast i caféet. :( ;)

Mina gissningar ang. Dahlgren
Han har jobbat som toalettstädare i en vecka, två gånger!
Han är hårt drabbad av pryl-böghet.
Ungefär 1,82 lång, skostorlek mellan 39 och 40
Tenderar att låna ut 100 kr till folk som ska köpa kameraväska om det är den 31 mars.
...
Kan fortsätta länge, men det kanske inte är intressant? :P

Medlem sedan mars 2004754 inlägg

@nders skrev:

ROLF!

Vad har Rolf med det här att göra? :q

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

Detta ar bara vad jag tror, ratta mig om jag har fel ;)

#L#: Grymt bra designer i mina ogon, lyssnar pa fjortismusik, ser ganska bra ut och vet det allt for val. Linus vill sjalvklart bara ha det hafftigaste och senaste ;) Sen har han en ratt sa sexig flickvan ocksa ;)

Bire: Det ar en grabb som diggar allt vad motorer heter. Han ar mycket kunnig innom musik ocksa. Rapp i tjaften och tvekar inte for att saga vad han tycker och tanker. Han ar smartare an man tror, eller vad han ibland kan utge sig for att vara. Killen ar skärpt!

Ingrid (vet jag inget om, sa det blir en vild gissning ;)): Antingen sa ar hon ganska ensam av sig och relativt lite att utfarda pa dagarna. Hon ar i behov av mer karlek!

Qimen: ung kille som tycks ha en bra halsa, han simmar pa elitniva(?), han dricker inte vidar mycket alkohol(inget kanske tillomed?) osv..
En riktigt skarpt kille for sin alder. Kan tanka mig att han sover bland natverkskablar och burkar nar han inte har sin flicka pa besok ;)

Okkido: En kille helt i min smak :birp Har precis som jag en stor passion for tjejer och fester! :birp Han ar en duktig designer, men han har kanske inte allt for stort intresse for skolareten som halst borde goras(precis som jag hade nar jag pluggade). Han ar likasom jag en nattuggla.

Tengblad: Ocksa en duktig designer. Tengblad som ocksa kallar sig sjalv for [-MsT-] ar en RIKTIG nattuggla som alltid ar vaken nar(om) man kommer hem fran krogen runt 5 pa natten :D Trevlig kille som gillar att spela first person spel. Har mycket bra musik pa sin dator ocksa :P han bor tillsammans med sina tva katter om jag inte mins fel ;)

Lofberg: ja vad skall man saga, han ar bror till Mr N, han gillar hardrock och spela gitar. Ibland blir man tokig pa honom da han kan starta en mass-chatt pa msn nar man sitter som mest upptagen och jobbar med annat.

@nders: skall man vaga sig pa honom ocksa kanske ;) Detta ar en/ett snubbe/marsvin som har hangt i asp-forum sen urminnes tider och har darav utvecklat en egen scriptmotor i sitt huvud dar han enkelt kan tanka ut vad som ar fel i den relevanta koden. Rattare sagt en javligt duktig felsokare ;)
Han har en grov karlek till bärs i alla dess slag. Trevlig, rolig och mycket skarpt snubbe/marsvin ;) Vild gissning: 28 ar gammal?

Mika3l: en av de yngre veteranerna har. Han gillar att spela hockey, ta kort, pilla med flash och ASP.NET. Killen har en grov karlek till wF och mig sa klart! :f

Basse: En kille som gillar musik och att spela piano. Kan tanka mig att han ar lite av en romantiker aven om han inte vagar erkanna det ;) Killen gillar att smaretas med folk. Han ar ganska rapp i tjaften och har en ganska hyffsad associations-formaga... Han anvander bada delarna for att reta folk ;) Forovrigt mycket snall o skarpt kille.

Skall se om jag kan komma pa natt mer sen, nu orkar jag i alla fall inte skriva mer. Hade varigt kul om nan kunde skriva ner vad ni tror/vet om mig ;)

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

mikul skrev:

Mika3l: en av de yngre veteranerna har. Han gillar att spela hockey, ta kort, pilla med flash och ASP.NET. Killen har en grov karlek till wF och mig sa klart! :f

Gillar att spela hockey - Japp, spelade elithockey ända tills efter jul (Div.I+Allsvenskan), då började jag spela Div.III då tiden inte räckte till till skola mm. :l
Ta kort - Självfallet, sparar till en Konica Minolta A2 för fullt nu! :)
Pilla med Flash - Jupp. :)
Pilla med ASP.NET - Icke. ;) Höll på att lära mig denna mycket braiga teknik för ganska länge sen men då jag hade andra projekt att göra som jag inte hade kunskapen att göra i ASP.NET så blev det till att det blev mindre bläddrande och läsande i boken och mer ASP-programmerande (tyvärr får man väl säga). :p
Älskar wF - Internet utan wF är inte internet, skulle ta virtuelt självmord om wF lades ner. ;)
Älskar mikul - Dementeras. :P

Får väl dra en liten text om mikul då. :p
En slapp göteborgare som hatar skola och småhatar att jobba, fester där det finns mycket alkohol och många vackra damer passar bättre. ;)
Gillar även motorsport (mest motorcross och liknande) och kör lite själv.
:)

ooohh!! inte daligt gissat av mig anda assa :D

Jag hatar inte skolan, jag tycker den ar bra, bara jag sjalv slipper ga dar :egillar motorcross ja, oviriga motorsporter gillar jag lite gran. Men extremsporter tycker jag tookmycket om. Det skulle du sagt i stallet ;)

Medlem sedan apr. 20021 899 inlägg

Och Kitti då? ;) ;) :f

oohhh, dig glomde jag ju! :o

Kitti är ju en av våra få tjejer/kvinnor här på wF. Och jag skulle vilja säga en av de mest kramgoa tjejerna/kvinnorna jag kan komma o tänka på. Men en varning bör utfärdas ty det sköna utseendet på denna fagra dam, döljer explosiva karate-sparkar och slag. Varning; inga slag under bältet om nu kramar nu skulle utdelas.
Har man tur kanske man även kan få sig en liten dansuppvisning då Kitti utövar diverse danser också (skulle jag personligen mycket gärna vilja uppleva) ;)

Förövrigt en otroligt snäll, söt, trevlig och återigen mycket kramgo tjej/kvinna. En tjej/kvinna som jag personligen skulle vilja ägna mycket mer tid tillsammans med ;) :f

Medlem sedan apr. 20021 899 inlägg

mikul skrev:

oohhh, dig glomde jag ju! :o

Kitti är ju en av våra få tjejer/kvinnor här på wF. Och jag skulle vilja säga en av de mest kramgoa tjejerna/kvinnorna jag kan komma o tänka på. Men en varning bör utfärdas ty det sköna utseendet på denna fagra dam, döljer explosiva karate-sparkar och slag. Varning; inga slag under bältet om nu kramar nu skulle utdelas.
Har man tur kanske man även kan få sig en liten dansuppvisning då Kitti utövar diverse danser också (skulle jag personligen mycket gärna vilja uppleva) ;)

Förövrigt en otroligt snäll, söt, trevlig och återigen mycket kramgo tjej/kvinna. En tjej/kvinna som jag personligen skulle vilja ägna mycket mer tid tillsammans med ;) :f

Men ojoj... tack mikul! :r ;)

Np ;) :f Stämde det bra eller?

Vad tror/vet du om mig då?

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)