webForumDet fria alternativet

Häpnadsväckande!

Småprat

6 svar · 425 visningar · startad av Theon

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg
Frågan#1

Vid morgonläsningen av Dagens Nyheter, rubbade två stora nyheter min omvärldsanalys.

1. Sillar kommunicerar med fjärtar! (källa: https://www.newscientist.com)
Oftast pruttar sillarna på natten. Enligt forskarna är det svårt att säga om det är hanarna som pruttar mest eftersom det är så svårt att se skillnad mellan hanar och honor när de simmar. Möjligen vickar honan mera med stjärten ;). De tror att en helt ny forskningsgren utvecklas i studiet av sillbrakare.

2. Posten ska omorganiseras så att varje lokal med Postens logga ska tillhandahålla brev- och paketdistribution samt alla andra traditionella posttjänster. Man ska till och med kunna köpa frimärken på Posten!

Klarar svenska folket dessa revolutionella nyheter?

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Nu kommer jag leva en dag längre för dessa nyheter!

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Re: Häpnadsväckande!

Theon skrev:

Man ska till och med kunna köpa frimärken på Posten!

Ma-ka-lö-ssthh!

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

2. Posten ska omorganiseras så att varje lokal med Postens logga ska tillhandahålla brev- och paketdistribution samt alla andra traditionella posttjänster. Man ska till och med kunna köpa frimärken på Posten!

Det är magi i luften. :p

Allvarligt talat tycker jag det är bra att posten förnyar sig samt att den informerar mycket noga om minsta lilla förändring, jag tycker det är bra att de även ska sälja frimärken på posten. :)

Hur sillar kommunicerar är oväsentligt. Jag har inga planer på att ens försöka tala till en enda sill...någonsin.

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Re: Häpnadsväckande!

Theon skrev:

2. Posten ska omorganiseras så att varje lokal med Postens logga ska tillhandahålla brev- och paketdistribution samt alla andra traditionella posttjänster.

Det kan alltså betyda att de kommer plocka ned en massa skyltar med Postens logga på ... ;)

Medlem sedan mars 20012 635 inlägg

vilka nyheter :D
är ju man går i taket av iver ;)

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Jag är en sill :e

275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)