Vid morgonläsningen av Dagens Nyheter, rubbade två stora nyheter min omvärldsanalys.
1. Sillar kommunicerar med fjärtar! (källa: https://www.newscientist.com)
Oftast pruttar sillarna på natten. Enligt forskarna är det svårt att säga om det är hanarna som pruttar mest eftersom det är så svårt att se skillnad mellan hanar och honor när de simmar. Möjligen vickar honan mera med stjärten ;). De tror att en helt ny forskningsgren utvecklas i studiet av sillbrakare.
2. Posten ska omorganiseras så att varje lokal med Postens logga ska tillhandahålla brev- och paketdistribution samt alla andra traditionella posttjänster. Man ska till och med kunna köpa frimärken på Posten!
Klarar svenska folket dessa revolutionella nyheter?
2. Posten ska omorganiseras så att varje lokal med Postens logga ska tillhandahålla brev- och paketdistribution samt alla andra traditionella posttjänster. Man ska till och med kunna köpa frimärken på Posten!
Det är magi i luften. :p
Allvarligt talat tycker jag det är bra att posten förnyar sig samt att den informerar mycket noga om minsta lilla förändring, jag tycker det är bra att de även ska sälja frimärken på posten. :)
Hur sillar kommunicerar är oväsentligt. Jag har inga planer på att ens försöka tala till en enda sill...någonsin.
2. Posten ska omorganiseras så att varje lokal med Postens logga ska tillhandahålla brev- och paketdistribution samt alla andra traditionella posttjänster.
Det kan alltså betyda att de kommer plocka ned en massa skyltar med Postens logga på ... ;)