Var på en fest vilket slutade i att en mindre aktsam (mer full) person hällde grogg i några skor. Naturligtvis hamnade groggen bland annat i mina skor.
Har tvättat skorna men lukten finns kvar. Någon av Er som vet hur man kan bli av med lukten? :(
Jag ska nog önska mig en husmorstipsbok av tomten.
Du kan väl gå runt med dom ett par dar så kommer dom att lukta som vanligt. ;)
Annars kan du ju prova med att ha något som luktar starkt i skorna, lök, tandkräm (hellre Vademecum), parfym eller liknande.
Du kan väl gå runt med dom ett par dar så kommer dom att lukta som vanligt. ;)
Annars kan du ju prova med att ha något som luktar starkt i skorna, lök, tandkräm (hellre Vademecum), parfym eller liknande.
Ja, gör det, så får du en härlig kompott av sur gammal grogg, lök och mintlukt med en liten tillspetsning av parfym. Det torde ge en alldeles särdeles äcklig odör :).
Frystricket brukar funka ganska bra om det bara är användningsodör man vill bli av med, då kylan effektivt har ihjäl alla basilusker som gör att det stinker. Jag tror dock inte det har någon effekt på spritlukten dessvärre. :(
Frystricket brukar funka ganska bra om det bara är användningsodör man vill bli av med, då kylan effektivt har ihjäl alla basilusker som gör att det stinker. Jag tror dock inte det har någon effekt på spritlukten dessvärre. :(
Nu tycker jag inte att vi ska gå till personangrepp här!! Särskilt inte i ett sådant ämne som ligger mig så varmt om hjärtat som sprit och skor gör! x(