webForumDet fria alternativet

Sprit i skorna

Småprat

13 svar · 541 visningar · startad av mynonaa

Medlem sedan okt. 2001133 inlägg
Frågan#1

Var på en fest vilket slutade i att en mindre aktsam (mer full) person hällde grogg i några skor. Naturligtvis hamnade groggen bland annat i mina skor.

Har tvättat skorna men lukten finns kvar. Någon av Er som vet hur man kan bli av med lukten? :(

Jag ska nog önska mig en husmorstipsbok av tomten.

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Du kan väl gå runt med dom ett par dar så kommer dom att lukta som vanligt. ;)
Annars kan du ju prova med att ha något som luktar starkt i skorna, lök, tandkräm (hellre Vademecum), parfym eller liknande.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Illaluktande skor brukar placeras i frysboxen. Har dock inte testat det själv (även om det skulle behövas på mina löpardojor :e ).

Medlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Ge skorna till Bire så kan han säkert utvinna dom sista dropparna... :e

Annars håller jag med Dryden, in i frysen med dom.

Medlem sedan juli 20021 363 inlägg

Låt skorna sova ruset av sig!

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Mr. N. skrev:

Du kan väl gå runt med dom ett par dar så kommer dom att lukta som vanligt. ;)
Annars kan du ju prova med att ha något som luktar starkt i skorna, lök, tandkräm (hellre Vademecum), parfym eller liknande.

Ja, gör det, så får du en härlig kompott av sur gammal grogg, lök och mintlukt med en liten tillspetsning av parfym. Det torde ge en alldeles särdeles äcklig odör :).

Palle skrev:

Ge skorna till Bire så kan han säkert utvinna dom sista dropparna... Annars håller jag med Dryden, in i frysen med dom.

Dem där sista dropparna kommer inte att smaka så bra kan jag tänka mig. Men det kanske inte gör någonting? :e

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Frystricket brukar funka ganska bra om det bara är användningsodör man vill bli av med, då kylan effektivt har ihjäl alla basilusker som gör att det stinker. Jag tror dock inte det har någon effekt på spritlukten dessvärre. :(

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

När började sprit lukta illa (förutom när den åkt magen tur och retur) :q :birp

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Theon skrev:

När började sprit lukta illa (förutom när den åkt magen tur och retur) :q :birp

:e

Det här väl bara att hälla i lite gin och några droppar tonic och skaka om... ;)

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

Lägg dom på en macka och käka upp dom.
Det är jättegott med vodka doppade mackor i alla fall. Det käkade jag i förrgår. Ett tips är att ha ketchup på.

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

@nders skrev:

Frystricket brukar funka ganska bra om det bara är användningsodör man vill bli av med, då kylan effektivt har ihjäl alla basilusker som gör att det stinker. Jag tror dock inte det har någon effekt på spritlukten dessvärre. :(

Nu tycker jag inte att vi ska gå till personangrepp här!! Särskilt inte i ett sådant ämne som ligger mig så varmt om hjärtat som sprit och skor gör! x(

Först fick skorna stå i frysen över natten. Det tog död på fotsvetten.

Därefter fick dem snurra ett par rundor i tvättmaskinen. Det tog död på spriten.

Nu är skorna som nya! :D

Medlem sedan juli 20022 537 inlägg

mikul skrev:

Lägg dom på en macka och käka upp dom.
Det är jättegott med vodka doppade mackor i alla fall. Det käkade jag i förrgår. Ett tips är att ha ketchup på.

Mums :e

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)