Japp, ju för desto bätre. Man ser vissa förare i stan som inte har en aning om vad de pysslar med samtidigt som de kör sin bil. Kan krypa till korset själv åxå...
mobilförbud under körning
8 svar · 325 visningar · startad av obelix
Det är inte handsfree det handlar om.
Att prata i telefon oavsett tar på uppmärksamhet.
Vad som behövs Obelix är inte förbud utan sunt förnuft.
Att enkelt svara ja eller nej kan många gånger bidra till trafiksäkerhet, att ha långa samtal är fel.
Det är kunskap som måste fram till individerna dvs dig och mig. Eller jur?
Vad som behövs Obelix är inte förbud utan sunt förnuft.
Det kan jag hålla med om, det finns för lite sunt förnuft i trafiken...
Det är bara att titta på hur billister uppför sig i trafiken...
Det är grymt mycket nötter som kör bil, skärp kraven för vilka som skall få ta körkort med ett rejält iq-test & en psykologisk analys!
Låt den som klarar testen avgöra själv om han klarar att snacka telefon & köra bil samtidigt..
Faran är väl inte som störst när man pratar, utan när man har lagt på och tankarna far omkring på vad som sades och så...
obelix skrev:
Faran är väl inte som störst när man pratar, utan när man har lagt på och tankarna far omkring på vad som sades och så...
Alltså, svara gärna i telefon, men lägg för f*n inte på! :e
Håller med. Vi måste alla veta att det är ett priviligeum att få styra oss själva och våra kolosser till fordon i hastigheter och riktiningar som vi nästan bestämmer helt själva.
Håller med bire om körkort som etn lämplighetsgrej vid var tionde år eller så.
Om nu Skanalia har tagit våra pensioner kan inte vägverket dra lite i körkorten utan protester?
Såg ett riktigt skräckexempel för någon vecka sedan. Åkte buss, vi var mitt i en rondell när en yngre man kom och nästan körde in i sidan på bussen. Han hann stanna i sista sekunden, i handen hade han sin mobiltelefon som han snackade i. Men det är inte det värsta, bredvid honom satt en liten kille, några år gammal utan bälte. Usch! x(