webForumDet fria alternativet

Hjälp mig komma på vad jag ska ge bort i julklapp

Konsumentråd

25 svar · 1 235 visningar · startad av voigtann1

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg
Frågan#1

Jag har alltid jätte problem att komma på vad jag ska ge till min flickvän... nu har hon börjat studera så kan man ju tänka sig något till det nya hemmet men jag är extrem fantasilös...

Medlem sedan okt. 20031 113 inlägg

Jadu detta är ett växande problem ;) . Tyvärr är det en svårighet att tipsa om saker då jag ej har träffat din flickvän, kan därför ej veta vad hon är intresserad av.

Men några tips ändå:
-Digitalkamera
-Bärbar dator
-Mobil telefon
-Mössa (årets julklapp)
-Pengar
-Cd-skivor
-Parfym
-Blommor
-Kläder

Men ett tips borde väl att fråga henne vad hon är intresserad av, om du anser att det är svårt :)

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Orwelles 1984 är en läsvärd bok.

r/
ett e blev ett w ;)

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Musikprylar? :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Det är bra om det märks att det är tid och tanke som ligger bakom julklappen.
Det är inte bra om det är ett presentkort. ;)

Medlem sedan jan. 2003146 inlägg

Webber2003 skrev:

Jadu detta är ett växande problem ;) . Tyvärr är det en svårighet att tipsa om saker då jag ej har träffat din flickvän, kan därför ej veta vad hon är intresserad av.

Men några tips ändå:
-Digitalkamera
-Bärbar dator
-Mobil telefon
-Mössa (årets julklapp)
-Pengar
-Cd-skivor
-Parfym
-Blommor
-Kläder

Men ett tips borde väl att fråga henne vad hon är intresserad av, om du anser att det är svårt :)

Ge henne för allt i världen inte pengar...

Medlem sedan juli 20021 523 inlägg

En fråga, hur kunde mössan bli årets julklapp ? :/

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

För att det har blivit trendigt? ... av någon oförklarlig anledning ...

Hittat en DVD film hon vill ha... fast det är ju inte allt jag kan ge henne... Vi ska till Egypten den 9 Dec... kanske hittar något där.. :(

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Webber2003 skrev:

Ge bort det växande problemet, gärna i en rosett, annars ser det groteskt ut. :P

Medlem sedan sep. 200322 inlägg

Alltid svårt, det där. Men varför inte fråga vad hon skulle vilja ha? Själv uppskattar jag att bli tillfrågad, jag kan inte inse varför man ska kräva att folk är tankeläsare. Visserligen är det alltid roligt om någon (särskilt "significant others") lägger på minnet att man säger att man önskar att man hade si eller så, men...

I min familj (föräldrar, syskon, äkta hälfter) har vi i år bestämt att pröva ett nytt grepp eftersom de flesta har lite ont om pengar:
Vi ska lägga pengarna huvudsakligen på mat o sånt som ger en trivsam samvaro på julafton, och så trixar vi till småsaks-julklappar - men sen släpper vi loss och slår in tomma paket med *jättelånga* rim som syftar på vad vi SKULLE VILJA ge varandra om vi hade obegränsat med pengar.

Rena lyxen - att kunna "ge" mamma eller storebror eller äkta hälft precis vad som helst som man vet att denna person skulle bli otroligt glad för. Sen får var och en med ledning av rimmet gissa vad det skulle ha varit i paketet. För en gångs skull blir då "det är tanken som räknas" alldeles sant! Ska bli jättekul att testa!

Förlåt, kanske lätt OT men... Det är sent och min sill (eller snarare lax, se annat inlägg) har festat... :r

Raffset?

Casima: Försökt fråga henne vad hon skulle vilja ha.. och hon har gjort det samma till mig. Det tråkiga mellan oss är typ "Det är inget speciellt jag vill ha" eller "Att vara med dig är det viktigast".

Okkido & alla andra försök att vara lite seriös i denna topic :e även om det är i cafét så :e

Okkido skrev:

Webber2003 skrev:

Ge bort det växande problemet, gärna i en rosett, annars ser det groteskt ut. :P

:bire :e Jag var inte kapabel att förstå det roliga i natt. Nu var det desto roligare §e

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Dryden skrev:

Det är bra om det märks att det är tid och tanke som ligger bakom julklappen.
Det är inte bra om det är ett presentkort. ;)

Har du erfarenhet? ;)

Medlem sedan dec. 20021 061 inlägg

Varför inte en tio dagars tur till ISS? :e ;)

Medlem sedan nov. 20047 inlägg

Lite tips på julklappar och grötrim

hittar du
på denna sidan
välkommen

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

voigtann1 skrev:

Vi ska till Egypten den 9 Dec... kanske hittar något där.. :(

En pyramid? Sphinxen? (reservation för stavning) En jädra massa sand?

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Snubben har redan varit i egypten och han lär redan hittat en julklapp, annars har han nog hittat en ny flickvän.

blaborsen2 sluta göra reklam för din groteskt fula sida, den är nästan fulare än ditt ansikte.

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Okkido skrev:

Snubben har redan varit i egypten och han lär redan hittat en julklapp, annars har han nog hittat en ny flickvän.

Va fasen! Den här tråden är ju ett år gammal! Vem fasen drar upp en sån?! x(

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)