webForumDet fria alternativet

Tycka synd om sig själv tråd

Småprat

81 svar · 2 433 visningar · startad av Johnny Rönnberg · sida 3 av 5

Frågan, av Johnny Rönnberg

Härmed öppnar jag en "tycka synd om sig själv tråd". Själv tycker jag synd om mig själv för att jag har nackspärr. Undrar om en skvätt brännvin hjälper? ;)

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

celia skrev:

PeW skrev:

Gissa vad? Den förbannade djävla brevbäraren (eller vem det nu är som sköter paket via posten) har sabbat datorn! x(

Jag tycker synd om PeW som inte hajar hur det fungerar, om brevbäraren som oförtjänt fick skulden och om mig själv som jobbat som brevbärare ;) :P Det KAN ju vara så att det är företaget du beställde från som inte kan montera datorer. Eller transportföretaget som levererar till Posten. Eller Postens transportörer. Eller nån klant på paketavdelningen. Det enda brevbäraren ser av datorn är avin som han/hon snällt delar ut till dig!

Ja, jo visst. Men jag skrev ju "eller vem det nu är " ;) Enligt uppgift från en insatt bekant sänds såna här paket i containrar, men förutom det flyttas ju paketen för hand minst två ggr antar jag. Jag vet inte vems felet är att fläkten lossnat, visst kan det lika gärna vara de som satt ihop burken. Men å andra sidan var chassiet (Aopen) ganska instabilt så det krävs inte mycket kraft alls för att moderkortet ska böjas och komponenter lossna. Ärligt talat skiter jag i vem som är ansvarig då jag som kund betalt för en vara som visade sig vara defekt och det får inköpsstället stå får då det är de som monterat ihop den och sänt den med 'posten'. Det trista är att pojken har redan längtat efter denna dator i snart ett år och nu när den väl stod där på bordet var den trasig :( Så man får ju hoppas att de fixar till nya grejer omedelbums!

Jag ångrar verkligen att jag köpte det som ett paket. Hade jag tagit lösa delar hade det förmodligen inte hänt nåt, då dessa brukar vara väl inpackade.

Btw... jag är fortfarande trött x(

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Bire skrev:

flat-eric skrev:

Verkar som jag har vätska i mellanörat.

Brännvin??

Nej det är nog bara var, kanske lite blodaktigt ;)

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

De stackars sjuklingar som tycker sig behöva lite uppmuntran kan få komma förbi, och hämta ett pepparkakshjärta. Det står en burk med köpekakor här bredvid tangentbordet.

Ni friskisar som vill snylta pepparkakor kan hämta era i wf-baren.

. :e

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

uppdatering:
Det är inte bekvämt att sy samman en borttappad sena i handen, den har visstnog en tendens till att fösvinna upp i armen.
Så nu börjar min julledighet, till 10 jan, sedan rehab.

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Allt detta lidande

Det är mest synd om mig som nu läst om de lidandets fasor som drabbat er alla.

Mina känsliga empatiska sympatinerver har kommit helt i olag och jag måste gå i terapi för att lindra min sorg över att inte vara i stånd att lindra era plågor.

Jag tänker på er som drabbats av olycka, ovilja, missunnsamhet, eventuella revbensbrott och nageltrång, men mest lider jag naturligtvis med hypatia och PeW :(

Nu måste jag trösta mig med en Guinnes :bire

Massor av sympati från en som mår oförtjänt bra :)

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

PeW skrev:

Btw... jag är fortfarande trött x(

Glögg och skumtomte kanske? :birp Hoppas det fixar sig med datorn!

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

PeW skrev:

Ja fy fan. Fick för ett par dagar sen det datorpaket jag beställde som födelsedagspresent till min grabb som fyller 13 på söndag. Gissa vad? Den förbannade djävla brevbäraren (eller vem det nu är som sköter paket via posten) har sabbat datorn! x(

När jag nyss öppnade burken för att flytta över grafikkort, hdd och cd:spelaren så låg cpu-kylare + fläkt utanför sin plats och förmodligen åkt "tombola" bland resterande komponenter under frakten. Gissa om burken fungerade? Nä! Bara massa djävla tjutande från system högtalaren direkt. Fy fan! Nu får grabben vänta ett tag. Det är ju helg nu så det är väl lögn i helsike att få tag i ansvariga :(

Ok, det är inte mig det är synd om, utan grabben. Fast han ska fan i mig inte ha nåt brännvin så den biten sköter jag istället ;)

Synd om Johnny Rönnberg? Nä :p

PeW: Jag tror jag har hittat den skyldige. Med bildbevis och allt: http://member.webforum.nu/3752/pews_dator.gif :o

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Åh, den snubben känner jag igen. Det var ju han som jag köpte datorn av ;)

Lite Chivas dämpade de mest traumatiska känslorna ivf :birp

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

I morse (sådär vid tolvtiden :e) var det våldsamt synd om mig - begriper inte vad jag sysslade med igår...
Tung och konstig i skallen, törstig som tusan och väldigt lätt plånbok..? :q

Medlem sedan dec. 20021 061 inlägg

bymarie skrev:

Jag tycker jäkligt synd om mig själv så fyllesjuk som jag är nu när min mamma hälsar på...

:stefan: skrev:

I morse (sådär vid tolvtiden :e) var det våldsamt synd om mig - begriper inte vad jag sysslade med igår...
Tung och konstig i skallen, törstig som tusan och väldigt lätt plånbok..? :q

Inte är inte sjuka. Ni är bara mindre smarta än oss andra som lärt oss hur man undviker sådana där dagen efter känslor. ;)

I övrigt är det väldigt synd om mig för imorgon är det månadg och sen kommer tisdagen med ett julbord och sen är det tre dagar innan man kan supa till igen. :e ;) :h

Medlem sedan jan. 2004618 inlägg

En väldigt kompetent människa som startade denna tråd. ;)

Kände just för att tycka lite allmänt synd om mig själv så här tidigt på fredagen. En av dem få positiva sakerna är att lönen har satts in på kontot, det mindre positiva är att det är sista lönen. ;) Ont i huvudet har man också. Nä, jag ska nog gå och lägga mig nu innan jag blir för deprimerad.

Go natt!
:bla

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Denna har jag missat helt och hållet...

Jag kommer att tycka synd om mig själv om det blir med Datomografin som det blev med Magnetröntgen.
Dvs att jag inte får plats i maskinen så dom kan se vad det är för fel på min rygg...

Medlem sedan mars 2004754 inlägg

Jag tycker synd om mig för att Bert Karlsson existerar. :(

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Rufus skrev:

Då sitter vi 2 personer i samma båt

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

:stefan: skrev:

Bor fortfarande i studentlägenhet eftersom det finns lika många lediga lägenheter här som eskimåer i Sahara, inte kommer man nån vart med exjobbet så man kan ta ut en examen efter sex år, har ett jobb man vantrivs satan med men på jobbfronten är det eskimå och Sahara igen, nån respektive har man inte sett röken av på två år och borde gå till tanddoktorn för en helrenovering men det har man faan inte råd med.

Gah. :x

Tja, hittade visst en stackars eskimå i Sahara eftersom jag numera huserar i en gigantisk etta med balkong, men resten stämmer rätt bra fortfarande...

Inte blir det nån sprit om ett dygn heller då en massa släktingar ramlar in på lördag och förväntar sig oxfilé eller nåt. Ågren!

Gah. :x

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Jag är trött igen...

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Jag klarade en omtenta i en svår kurs, 25 var G, 30,5 hade jag, max poäng var 50. Detta var 3 försöket, så jag är ganska nöjd. Sen har en person som ignorerat mig totalt de senaste veckorna börjat prata med mig igen. Så tyck synd om mig bara :(

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Jag har vit månad, har inte krökat på c:a tre veckor trots att jag varit ute på krogen et.c.. Jag hatar nu alla människor, jag har konstant tråkigt och har svår ångest. Allt är precis som vanligt, med andra ord. Enda skillnaden är att jag gör av med mindre pengar och slipper minnesluckor stora som Småland, om man nu vill se det som positivt...

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Stukat foten förresten, har ingen flicka heller, det deppar mig.

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

M.Cheraghi skrev:

Rufus skrev:

Då sitter vi 2 personer i samma båt

3st om inte båten har dragit iväg.

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)