Jag har många gånger ställt mig frågan och fortfarande inte hittat något svar på den.
Hur kommer det sig att man, när man har beställt en pryl, helt plötsligt inte kan leva utan den? Det är som om den räknas in i ditt liv samma sekund som du trycker på Skicka beställning, men ändå så får du inte använda den förrän den dimper ner i brevlådan. Dessutom har inte behovet någonsin varit så stor för just den där prylen som när du väntar på den.
Varför är det så här och varför är posten så slöa? Jag förtvinar utan min pryl. :(
Ett snarlikt problem. Jag antar att det är vänta på varan som gör att man känner att man Måste ha den :D Man tror då att man är beroende av den ;)
Jag hatar det.
I och med att du klickar på Skicka beställning sänds i samma ögonblick en signal till Murphy, som genast gnider händerna och skickar ut sina hejdukar längtan och begär. Storleken på det tidigare ej närvarande begäret efter något man inte har är direkt proportiornerligt mot Murphy's förmåga att uppskatta värdet av hur förjäkligt han kan göra livet, för den han ska drabba.
Behovet av prylen ökar givetvis med tiden det tar för leveransen. Murphy's kontakter i logistikbranschen är i det här avseendet skrämmande, eftersom han indirekt påverkar leveranstiden negativt ju större behovet av prylen är.
En sökning på morot och kalas på Google gav bland annat följande sida med dåliga vitsar: morotjokes
Ja, jag har inte så mycket att göra just för tillfället...
I och med att du klickar på Skicka beställning sänds i samma ögonblick en signal till Murphy, som genast gnider händerna och skickar ut sina hejdukar längtan och begär.
Innebär detta att det finns en insmugglad onClick-event som anropar Murphy, på alla webbplatser som har en knapp med denna specifika caption? :o
I och med att du klickar på Skicka beställning sänds i samma ögonblick en signal till Murphy, som genast gnider händerna och skickar ut sina hejdukar längtan och begär.
Innebär detta att det finns en insmugglad onClick-event som anropar Murphy, på alla webbplatser som har en knapp med denna specifika caption? :o
Konspiration!
Jag tror snarare att det är FRA. Nu vet vi vad dom gör i väntan på ett misstänkt terrordåd. Dom anropar Murphy såfort en beställning görs. Antagligen så har dom speciella algoritmer för att fånga upp sådana beställningar.
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25