webForumDet fria alternativet

Argh!

Småprat

12 svar · 321 visningar · startad av OveRRidE

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg
Frågan#1

Jag har många gånger ställt mig frågan och fortfarande inte hittat något svar på den.

Hur kommer det sig att man, när man har beställt en pryl, helt plötsligt inte kan leva utan den? Det är som om den räknas in i ditt liv samma sekund som du trycker på Skicka beställning, men ändå så får du inte använda den förrän den dimper ner i brevlådan. Dessutom har inte behovet någonsin varit så stor för just den där prylen som när du väntar på den.

Varför är det så här och varför är posten så slöa? Jag förtvinar utan min pryl. :(

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Det där är en av livets stora gåtor!

Jag fattar inte heller!

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Helskumt! :OO

Det är för att du är ett marsvin och en före detta forumledare. Ni är tvingade till ett liv i gåtor.

Här är en: Morot med kalas kallas med ett annat ord?

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Du är inte ensam min vän!

http://www.utsidan.se/ddb/utrustning/artiklar/467.htm

Ett snarlikt problem. Jag antar att det är vänta på varan som gör att man känner att man Måste ha den :D Man tror då att man är beroende av den ;)
Jag hatar det.

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

I och med att du klickar på Skicka beställning sänds i samma ögonblick en signal till Murphy, som genast gnider händerna och skickar ut sina hejdukar längtan och begär. Storleken på det tidigare ej närvarande begäret efter något man inte har är direkt proportiornerligt mot Murphy's förmåga att uppskatta värdet av hur förjäkligt han kan göra livet, för den han ska drabba.
Behovet av prylen ökar givetvis med tiden det tar för leveransen. Murphy's kontakter i logistikbranschen är i det här avseendet skrämmande, eftersom han indirekt påverkar leveranstiden negativt ju större behovet av prylen är.

En sökning på morot och kalas på Google gav bland annat följande sida med dåliga vitsar: morotjokes

Ja, jag har inte så mycket att göra just för tillfället...

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Men herregud, ja!!!
Har man beställt nån gosig teknikpryl så ska den ju givetvis finnas i näven direkt.. Posten går bort!!! :D

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Det är därför det finns lokala affärer :e vill ha=nu =öppna dörren till affären = /me glad :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Känner igen syndromet men har ingen lösning på problemet. :l ;)

Engine^ skrev:

I och med att du klickar på Skicka beställning sänds i samma ögonblick en signal till Murphy, som genast gnider händerna och skickar ut sina hejdukar längtan och begär.

Innebär detta att det finns en insmugglad onClick-event som anropar Murphy, på alla webbplatser som har en knapp med denna specifika caption? :o

Konspiration!

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge! :p

Web-Tor skrev:

Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge! :p

Näe. Den som väntar på ett hårt paket väntar tills helvetet fryser över.

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

OveRRidE skrev:

Engine^ skrev:

I och med att du klickar på Skicka beställning sänds i samma ögonblick en signal till Murphy, som genast gnider händerna och skickar ut sina hejdukar längtan och begär.

Innebär detta att det finns en insmugglad onClick-event som anropar Murphy, på alla webbplatser som har en knapp med denna specifika caption? :o

Konspiration!

Jag tror snarare att det är FRA. Nu vet vi vad dom gör i väntan på ett misstänkt terrordåd. Dom anropar Murphy såfort en beställning görs. Antagligen så har dom speciella algoritmer för att fånga upp sådana beställningar.

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)