Skoj med en rektor som ser möjligheter :)
Det har min rektor blivit och min skola :P
Han har varit med i:
Tv4
Svt
Radio STHLM
Aftonbladet
mfl
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,396923,00.html
:P, hoppas det blir godare mat :d
§e
16 svar · 651 visningar · startad av Rodan
Det har min rektor blivit och min skola :P
Han har varit med i:
Tv4
Svt
Radio STHLM
Aftonbladet
mfl
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,396923,00.html
:P, hoppas det blir godare mat :d
§e
Skoj med en rektor som ser möjligheter :)
Tummen upp! Fler borde tänka så istället för att snöa in sig i minusresultaten!
Rodan, är det du som sitter till vänster i bild? ;) §e
solbulle skrev:
Haha, jätte kul dom där går typ i 2an :P,
Rektorn vi har nu, är den bästa någon sin ex: Han kan ALLAS namn vi är typ 350 elever, han spelar pingis,fotbolls spel, biljard med oss elver... Sen har han kommit på skaderaketen :e
skaderaketetn börjar varje termin med 50 000 kr.. sen om nån har klottrat på nån vägg och nåt företag kommer och sanerar drar han av de från skaderaketen, och de som blir kvar i slutet av terminen, köper han grejer som vi önskar oss :e som nya pingisbord, tv apparater, datorer osv osv osv
Ni ska ser våran skola... Helt ren, inget skadegörelse och helt ny byggt :D :birp
Vem fan _köper_ skolmat? :OO :p
Mika3l skrev:
Skolmaten är ju jätte god i våran skola, det tycker alla elver... men det är potatisen som smakar blää :p
Rodan skrev:
Mika3l skrev:
Skolmaten är ju jätte god i våran skola, det tycker alla elver... men det är potatisen som smakar blää :p
Då är det inte som här då(lyckostar :p ). ;) :)
Mika3l skrev:
Rodan skrev:
Mika3l skrev:
Då är det inte som här då(lyckostar :p ). ;) :)
Skolan jag jobbar på ibland har helt ok mat.
Om man skulle börja sälja skolmaten som serveras på göteborgs gymnasieskolor för 40kr per portion skulle man göra vinst på ca 35kr.
mwin skrev:
Om man skulle börja sälja skolmaten som serveras på göteborgs gymnasieskolor för 40kr per portion skulle man göra vinst på ca 35kr.
Ungefär samma sak här, här kostar varje portion ca 7-10 kr...
Och alla lokala resturanger tar ca 50-60 kr...
Härligt med en rektor som är lite speciell och kan tänka utanför en viss gräns! :)
Skolmaten i vår skola är beställd från ett företag... något med Restaurang-...
Aja, men jag är nöjd med maten, även om det ibland ser lite äckligt ut :o (desserterna är goda iaf ;))
På torsdagar får vi laga maten själva (bara åttan). Vår klass delas upp i två grupper och turas om (varannan vecka) att laga mat åt klassen. Anledningen till detta var att åttorna klagade mest på maten, och det resulterade i att vi fick förslaget att laga vår egen mat under en viss dag, vilket accepterades av majoriteten.
helt underbar ide tycker jag
fram för fler sådana ideer från kommuner och landsting... jag tror att detta är ett sätt att ta sig ur ekonomiska krissituationer =)
Rodan skrev:
solbulle skrev:
Haha, jätte kul
Till höger då? :P :e
Kul idé!! :)
Angående skolmaten så var den på min högstadieskola helt underbart god! Man kom ju nästan försent till lektionen efter bara för att man åt så mycket. :) På gymnasiet däremot var det varje dag något som såg ut som hmm, hur ska jag beskriva det, en gråaktiggrötsörja. Sen stod det på lappar vad det innehöll, typ pastarätt med kyckling. Så det var bara att sätta sig med gaffeln och försöka hitta några mackaroner och kycklingbitar. Blä. Tur att det fanns billiga och goda mackor i fiket.
Mika3l skrev:
:birp helt rätt! Det var knappt att man åt sk*ten när den var gratis, så varför skulle jag betala för den?
Hur mycket är det skolmat kostar per portion? 3 spänn eller nåt, är en siffra jag hört?
vi fick betala 800 kr om året för maten, men om man inte ville käka fick man 800 istället ;)
Men maten var god, vi hade 3 olika ställen att käka på, alltid något som slank ner.