Egentligen spelar julklapparna mindre roll utan nu är jag mest glad för att man får träffa sina nära och kära. Så blir det när man bor 70 mil från föräldrarna och annan närstående släkt och vänner.
Envisas de dock så är presenkort på kläder eller film det som jag föredrar. Jag orkar nämligen inte släpa på mer än nödvändigt när jag reser till och från. Dessutom går presentkort som handbagage och då riskerar jag heller inte att SAS fraktar sönder mina saker. :OO
1.2 räcker, helt enkelt, men jag kan ta 2.1 eller annan summa som överstiger 1.2 om det underlättar för den som skall skänka mig julklappen! :e
Inköp 1 för pengarna: Ny Ferrari av valfri modell, sen skall den köras utför ett stup, allt skall videofilmas a la: xXx & ut på min hemsida, sen skall hemsidan läggas ner! :moose
Hum, skulle jag göra en lista på det jag verkligen behöver och inte vad jag vill ha skulle mina stackars föräldrar undra var jag gör av min lön egentligen - och sådant vill man ju inte avslöja... :OO :e
I våran familj har vi slutat med julklappar, det är ju mycket smartare att köpa det man själv vill och på mellandagsrean. ;)
Exakt, man blir bara sönderstressad av att kuta runt i julruschen.
Det känns som att julklappar blir mindre och mindre viktigt, när jag var 15 var julklappar fortfarande höjdpunkten på julen, nu är jag 29 och ser mer fram emot ledighet, god mat, och att umgås med familjen än att få en massa prylar som man egentligen inte behöver. Sådant som jag vill ha är det bättre att köpa själv.
I våran familj har vi slutat med julklappar, det är ju mycket smartare att köpa det man själv vill och på mellandagsrean. ;)
Exakt, man blir bara sönderstressad av att kuta runt i julruschen.
Det känns som att julklappar blir mindre och mindre viktigt, när jag var 15 var julklappar fortfarande höjdpunkten på julen, nu är jag 29 och ser mer fram emot ledighet, god mat, och att umgås med familjen än att få en massa prylar som man egentligen inte behöver. Sådant som jag vill ha är det bättre att köpa själv.
Dryden: en kolen-e kaffekopp önskas till Härnösand :) :e
Du menar att den heliga kolon-e-muggen skall genomgå massproduktion*? ;)
* Massproduktion = fler än de två exemplar som redan finns idag. ;)
Nej, för Guds skull, ingen massproduktion av något så heligt :)
Jag tror jag får ta och prata med en glasblåsarkontakt eller en krukmakare och beskriva den ultimata kaffekoppen för honom. En sådan julklapp skulle jag bli genuint glad över.
Vide skrev:
I våran familj har vi slutat med julklappar, det är ju mycket smartare att köpa det man själv vill och på mellandagsrean.