Funderar att ta med flickvännen på en restresa nu till vintern... Vi är ute efter något mysigt ställe med sol, värme och andra bad än hotellpooler ;) Prisklass 5 000:- och där under...
Du kan nog komma riktigt billigt undan om du är beredd att invänta de riktiga "sista minuten"-resorna. Då menar jag under veckan kvar till avgång.
Jag och polaren kom i maj 1999 iväg till Florida för 3300:- per person. Flyg och ospecat hotell inkluderat och vi bokade resan två-tre veckor innan avgång.
Du kan nog komma riktigt billigt undan om du är beredd att invänta de riktiga "sista minuten"-resorna. Då menar jag under veckan kvar till avgång.
Jag och polaren kom i maj 1999 iväg till Florida för 3300:- per person. Flyg och ospecat hotell inkluderat och vi bokade resan två-tre veckor innan avgång.
WOW! Var det en vecka? Hur var hotellet(hade ni tur? :) ) Fick ni dela på ett rum?
WOW! Var det en vecka? Hur var hotellet(hade ni tur? :) ) Fick ni dela på ett rum?
Japp, det var en vecka och vi bodde i ett dubbelrum. Hotellet, som låg i Fort Lauderdale, var även det helt okej. 10 meter till poolen och gick vi ytterligare några meter så hade vi Atlanten att bada i. :)
Ja, jag har massor av foton från resan men för att inte glida ifrån topic allt för långt så... :OO
Okej då. Ett foto från Fort Lauderdale - USA:s svar på Venedig. Men ja, för att återknyta till topic så kan jag varmt rekommendera Florida över huvudtaget. En vecka är lite för kort tid, framförallt om ni har Disney World i Orlando på önskelistan.
Thailand kanske?
Ett par polare till mig ska ner till Cran Canaria nu, det är väldigt billigt att åka dit.
Thailand låter riktigt schysst! Men dels så kommer väl antagligen resan att kosta mer än 5 000 kr (???) och sen undrar jag om inte en vecka som vi tänkt vara borta är lite väl kort där? Eller vad tycker ni andra?
Cran Canaria? Du menar Gran Canaria antar jag? Är inte det lite som att komma till lilla Sverige? Fast iof... det är väl soligt & varmt där ändå! ;) :e :)
Thailand är shysst......
Kom nästan nyss hem därifrån. Älskar Thailand....
Men ja 1 vecka är för lite du ska ta minst 2 veckor.
5000:- menar du för hela resan eller bara flyg.???
Vi lyckades få en restresa förra året för 4500:- och sen kostar
det ju NADA att leva och bo därnere.
Thailand är shysst......
Kom nästan nyss hem därifrån. Älskar Thailand....
Men ja 1 vecka är för lite du ska ta minst 2 veckor.
5000:- menar du för hela resan eller bara flyg.???
Vi lyckades få en restresa förra året för 4500:- och sen kostar
det ju NADA att leva och bo därnere.
Jäklar va sugen jag blir på att åka till Thailand nu!!! Jag är ganska borta på vad vad man inte "får" missa i Thailand... har du några förslag? Har du några fler tips så blir jag glad för dom med... jag kan nog behöva dom ;)
Vi stannar alltid 1 dag i bankok på vägen ner och 2 dagar på vägen hem....det finns ju så mycket att köpa.......billigt
Men vi åker nästan alltid till en ö som heter Koh Samaui..(håller ¨på att bygga ett hus där nere, därför....
Men jag skulle recomendera Koh Tao, Koh lanta, Koh pangag, krabi ja alla dom dröm öarna...leta här eller på nätet så hittar du massor av info..... du kan få mer om du vill.......kan mata dig full av det:birp
Nyss hemkommen från Thailand blir jag onekligen lite nyfiken på det du skriver. Du håller på att bygga hus där nere, hur går det till? Äger du/ni marken? Hyr? Prisläge? Bilder kanske?
*Nyfiken i en strut*
272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e