webForumDet fria alternativet

Tips och idéer

Studier & utbildning

4 svar · 192 visningar · startad av LeonL

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg
Frågan#1

Jag behöver tips och idéer till min uppsats. Det ska vara en form av en "kriminalroman" (dock inte så lång). Jag hade tänkt mig att något skulle hände för länge sedan, som medför att något händer nu under 2003 (ex. mord).

Jag har dock inga bra idéer.

Har funderat på en:
En pojke får se sin familj dödas under kriget mellan Irak och Iran. På något sätt tar Röda Korset hand om honom och han kommer till Sverige...
Här tar det stopp... slut på idéer. Någon ska dö ( :p ), men på något sätt måste den som utreder mordet/morden tills slut komma på lösningen som har något med pojken att göra.

Jag vet inte heller vem som ska vara huvudpersonen (personen som löser "mysteriet"). Ska det vara en polis? En journalist? En student?

Jag kommer inte på något! :( :( :( :(

Så jag vänder mig till er och undrar om ni har några idéer om en handling. :) Eventuella skrivtips skulle också vara bra!

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Student låter fräckast!

Butiksbiträdet på Ica kan bli knivmördad med en pistol på grund av hans ställning till kriget i iran som han tog ställning till när han träffade killen som blev omhändertagen av röda korset? :)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Mördaren måste väl ha ett starkare motiv? eller? :) Tack Okkido! Ska fundera på det ;)

Förresten... hur kan man bli knivmördad med en pistol? :q :p

Medlem sedan juli 20021 523 inlägg

knivmördad med en pistol :OO

Det bästa borde ju att nån sort Journalist som kämpar med "fallet" ex, typ att han/hon hamnar i krig med UD eller nåt liknande.. Student skulle ju va kul, skulle dom bo med studie lån :e ... men men...

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

tja, yxmördad med bazooka då?

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)