Innan sommaren gjorde jag en lista på saker/prylar jag ville ha. Listan blev hyfsat lång, men två grejor har nu raderats från den listan: en ny dator och en digitalkamera.
Dock har jag ganska många saker kvar att köpa. Nu till min fråga: vad planerar ni för inköp i den närmsta framtiden?
(Inte julklappar, mat och sånt - utan kanske en bil, ny dator eller dyl.)
Jag planerar fortfarande att köpa:
- ett 5.1-högtalarsystem
- ett nätaggregat till min dator
- MiniDisc (alternativt mp3-spelare)
Har inga planerade inköp inom den närmsta framtiden, men en ny dator skulle behövas. Prioriteringen ligger däremot inte på en dator - datorn ligger faktiskt rätt långt ner på den listan :l
Inköp av en ny vattenkokare är nog det enda jag kan komma på just nu :)
Ännu en mc.
Nyare bil, Bmw 320 E36 eller nått.
Nytt matsalsbord + 6-8 stolar.
Nya hallmöbler.
Litet antikt skrivbord.
Kläder, typ en helt ny garderob.
Ny hjälm.
Nytt skinnställ.
Nya mc-stövlar.
- Nytt moderkort
- Nytt datorbord (behöver ett smalare då jag ska flytta till en mindre lägenhet)
- TFT-skärm (av samma anledning som ovan)
- Diverse nya köksmöber (bord, stolar, hyllor)
- Större TV
- En billig bil, t ex en sådan här
Och skulle man ha pengar över efter detta kan man ju alltid bränna bränna dem på skivor (musik på vinyl och film på DVD).
Jag kommer att vara tvungen att köpa massor av småsaker (dvd-filmer, öl och annat krams), men det enda jag verkligen vill ha är en villa på Öster. Här sparas det för fulla muggar! :)
Jag vill inhandla: sten- eller tegelvilla med minst tre sovrum, stort vardagsrum, gillestuga, öppen spis, hobbyrum (biljardbord får gärna ingå), insynsskyddad naturtomt med fruktträd och syréner.
Optimal husplacering på Öster, Rosenkälla eller möjligen Bryngelstorp / Isaksdal eller Stenkulla.
Aha, då är jag med på noterna! Hur ligger prisläget på villor och bostadsrätter samt hyresrätter i Nyköping då?
För min del vore det helt klart intressant att få tag på en villa nånstans i en lite större stad, en villa inte helt olik @nders önskemål. :) Dock om en sisådär 5-10 år. ;)
-->Tonvis med xboxspel
-->Gärna en ny dator (men en dröm, enbart)
-->Massor med musikcd-skivor (ni kan gissa med vad)
-->Julklappar till andra
-->Nåt gott att äta på då o då