webForumDet fria alternativet

Förmiddagens strapatser - köpa cd-skiva

Musik

10 svar · 426 visningar · startad av m_soderlund

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg
Frågan#1

Denna förmiddag har jag cyklat och letat. Det är så att jag tänker köpa Broder Daniels senaste cd-skiva åt min lillasyster, och kollade upp billigaste butiken på Pricerunner. Billigaste försäljare var tydligen CD-WOW på Swedenborgsgatan 7 i Stockholm (påstår de i alla fall). Länk (Klicka sen på "Info om återförsäljare")

Jag cyklade ca 9.30 till Swedenborgsgatan 7 på Södermalm, och hittade inget spår alls av en CD-WOW-butik på adressen! Där fanns bara ett café och en mäklarbyrå! Heeelt skumt. Jag cyklade vidare och kollade om det var på 17 eller 27 på Swedenborgsgatan, men icke. Inte ett spår!!

Nu ska jag ta och ringa CD-WOW och höra efter. :l

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Tänk om du bott i en mindre stad - då hade du inte behövt att cykla så långt. Eller inte alls, eftersom den billigaste butiken troligtvis inte ens hade funnits i den lilla staden. Det är inte alltid en fördel att bo i huvdstaden. :i ;)

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

CD-WOW är en webbshop, så det är inte så konstigt att det inte finns någon butik vid adressen för "huvudkontor". Butiken finns ju i din data! ;)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

@nders skrev:

Butiken finns ju i din data! ;)

Vilken data då? Windowsmappen eller nått annat? Mina Dokument kanske?

Specificera dig lite bättre @nders om du ska svara på frågor här... :moose

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

I Internetmappen såklart. :l

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Det är fler som delar ditt problem med att få tag på cd-skivor: http://home.no/calippo/synd.jpg

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

UlfT skrev:

Det är fler som delar ditt problem med att få tag på cd-skivor: http://home.no/calippo/synd.jpg

Nyhetsrapporteringen är enorm. Kom att tänka på den här tråden. Journalisterna verkar ha för mycket fritid. :e

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Ja jissess...
@nders: jag upptäckte det. ;)

För cirka en halvtimme sen ringde jag min syster och fick reda på att hon redan hade skivan - tack för det liksom!

Dock köpte jag en annan skiva åt henne i stället. The Sounds senaste. (Ja, hon har dålig musiksmak... ;))

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Ännu värre för mig. Tänkte köpa Broder Daniels senaste på vinyl men det fanns inte en enda butik i stan som hade den annat än på efterbliven "CD". Den enda internetbutiken som verkar ha den, Hotstuff, ska ha 69 spänn i frakt för en LP-skiva. De är sjuka.

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

muskot skrev:

Ännu värre för mig. Tänkte köpa Broder Daniels senaste på vinyl men det fanns inte en enda butik i stan som hade den annat än på efterbliven "CD". Den enda internetbutiken som verkar ha den, Hotstuff, ska ha 69 spänn i frakt för en LP-skiva. De är sjuka.

Smakar det så kostar det... :l

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

haha grattis snabeln, och grattsi bire. den där kommentaren iommer jag leva länge på. elelr längre iaf. :e

för övrigt så går jag av tåget på swedenborgsgatan varje dag :D

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)